Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@21:20:23 GMT

دوری از ستاره‌پروری در جشنواره فیلم

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۴۷۳۱

دوری از ستاره‌پروری در جشنواره فیلم

ترکیب 9 نفره هیأت داوران بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر مشخص شدند و همان‌طور که انتظار می‌رفت، گروه به‌روز و آبرومندی انتخاب بهترین‌های بخش مسابقه را برعهده دارند.

طبق اطلاعیه روابط‌عمومی جشنواره فیلم فجر، ابراهیم داروغه‌زاده طی حکمی نرگس آبیار؛ نویسنده و کارگردان سینما، تورج اصلانی؛ کارگردان و مدیر فیلمبرداری سینما، عباس بلوندی؛ طراح صحنه و لباس سینما، رضا پورحسین؛ مدیرفرهنگی، فریدون جیرانی؛ نویسنده و کارگردان سینما، سعید راد؛ بازیگر سینما، محمدمهدی عسگرپور؛ کارگردان و تهیه‌کننده سینما، طهماسب صلح‌جو؛ منتقد سینما و مازیار میری؛ کارگردان سینما را به‌عنوان داوران بخش سودای سیمرغ جشنواره معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا به این ترتیب یکی از حاشیه‌هایی که پیش از جشنواره فیلم ایجاد شده بود، خنثی شود.
با وجود این در این ترکیب نکات جالب توجه دیگری نیز وجود دارد. برای نمونه اکثریت داوران بخش سودای سیمرغ را کارگردانان سینما برعهده دارند و فقط یک بازیگر در ترکیب حاضر است. به این ترتیب می‌توان از دوری جشنواره فیلم فجر برای ستاره‌پروری صحبت کرد و نوشت که انتخاب بهترین‌های جشنواره امسال را کارگردان‌ها انجام می‌دهند. هرچند عباس بلوندی، طهماسب صلح‌جو و رضا پورحسین نیز در این ترکیب حضور دارند تا شائبه نادیده گرفتن اهالی سینما ایجاد نشود. با وجود این فاصله گرفتن جشنواره از دنیای ستاره‌ها که تا سال‌های پیش یکی از روش‌های جذب مخاطب به حساب می‌آمد، در ترکیب هیأت داوران امسال دیده نمی‌شود و نه در بخش مسابقه و نه در بخش نگاه نو، چنین موقعیتی وجود ندارد. البته که انتخاب سعید راد به‌عنوان تنها بازیگر در ترکیب هیأت داوران جشنواره فیلم نیز یکی از شیطنت‌هایی است که از سوی دست‌اندرکاران جشنواره انجام شده است و پیام نهفته‌ای برای گروه‌های مخالف جشنواره دارد که نشان دهند همیشه راه را برای انتخاب‌های متفاوت باز می‌گذارند.
از میان کارگردان‌های این ترکیب نیز همگی‌شان پیش از این، سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را به‌عنوان کارگردان یا فیلمنامه‌نویس دریافت کرده‌اند. نرگس آبیار که با فیلم «شبی که ماه کامل شد» تمام جوایز اصلی سال گذشته را از آن خود کرد، تنها سینماگر خانم در ترکیب هیأت داوران است و به نظر می‌رسد باید یک تنه بار مسئولیت دغدغه‌های زنانه سینما را در سالی که تعداد کارگردان‌های خانم بسیار اندک هستند، به دوش بکشد.
با این ترکیب هیأت داوران، به نظر می‌رسد روزهای هیجان‌انگیزی تا اعلام نخستین انتخاب‌های جشنواره فیلم فجر وجود داشته باشد و حاشیه‌های جذابی از جلسات هیأت داوران به بیرون درز پیدا کند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۴۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ستاره بارسا متخصص ال‌کلاسیکو است (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، بازی هفته سی و دوم لالیگا بین تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا به میزبانی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با نتیجه 3-2 به سود رئال به پایان رسید.

رئال در این بازی با گل آندریاس کریستنسن عقب افتاد و سپس با ضربه پنالتی وینیسیوس جونیور بازی را به تساوی کشاند تا نیمه اول با همین نتیجه به پایان برسد.

اولین گل نیمه دوم دوباره به نام بارسلونا ثبت شد و این بار فرمین لوپز در دقیقه 69 تیمش را پیش انداخت. لوپز 20 ساله با جایگیری خوب این گل را به ثمر رساند.

پس از اینکه لامینه یامال سعی کرد با ارسال مستقیم به سمت دروازه آندری لونین را مرتکب اشتباه کند، ارسال او با واکنش دروازه‌بان رئال همراه شد اما لوپز در مقابل او قرار داشت تا با ضربه ساده این توپ را به گل تبدیل کند.

لوپز برای جشن گرفتن این گل از شادی گل معروف جود بلینگام استفاده کرد. او به ستاره رئال مادرید قول داده بود در صورت گلزنی برای بارسا در ال‌کلاسیکو این شادی گل را امتحان کند.

این بازیکن جوان که فصل جدید با اعتماد ژاوی هرناندز به ترکیب بارسا اضافه شده از زمان درخشش در بازی دوستانه مقابل رئال مادرید در پیش فصل به ترکیب اصلی اضافه شده بود و امشب دوباره جواب اعتماد مربی اسپانیایی را داد.

دیگر خبرها

  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما
  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • ستاره از یاد رفته والیبال ایران با توپ پر برگشت
  • از کارگردان و تهیه‌کننده تا منتقد در برابر اتهام بی اخلاقی به هنرمندان سینما
  • برگزیده شدن دو اثر ایرانی در جشنواره فیلم کودکان هند
  • مقاومت مرموز دربرابرسینمای مقاومت
  • پیمان طالبی مجری افتتاحیه جشنواره رادیو شد
  • این ستاره بارسا متخصص ال‌کلاسیکو است (عکس)