Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@19:05:35 GMT

امتداد چاپ لبخند شاعر

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۴۷۳۴

امتداد چاپ لبخند شاعر

نمایشگاه عکس‌های کورش ادیم با عنوان «اتفاق انتخابی» به کیوریتوری فرشید پارسی‌کیا از ۴ بهمن‌ماه در گالری دنا گشایش یافت. این نمایشگاه تا 14 بهمن ماه برقرار است.

این نمایشگاه حاصل اتفاقی است که برای کتاب «لبخند شاعر» افتاد. کتابی که در نمایشگاه کتاب امسال در اردیبهشت ماه عرضه شد. پروژه لبخند شاعر را سال 1395 شروع کردم و از شعرای معاصر در محفلی که قرار قبلی داشتیم دعوت کردم و لحظاتی از لبخندشان عکس گرفتم و لبخند آنها را ثبت کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 پرتره در حال لبخند از هر شاعری در این کتاب چاپ شد. یعنی 140 پرتره چاپ شده است. نمایشگاه عکس «اتفاق انتخابی» در واقع حاصل یک اتفاق است. به این معنی که در روزی که کتابم در چاپخانه چاپ می‌شد، من هم نظارت می‌کردم. در چاپخانه فایل هایی که چاپ می‌شود، گاهی چندین بار در یک کاغذ 50 *70 چاپ می‌شود به‌صورت اتفاقی دیدم عکس ها روی هم افتاده است. من هم آنها را گرفتم و حدود 30 تا را جدا کردم و در واقع با یک ماده گیاهی رنگ کردم و به نمایش گذاشتم. چند سالی است که به‌دلیل علاقه شخصی‌ام از شعرا عکس می‌گیرم. ‌5 ماه از آنها در یک استودیو دعوت کردم و عکس می‌گرفتم. جلد اول کتابم را چاپ کردم و اگر بتوانم در نظر دارم جلد دوم کتاب را هم گردآوری و چاپ کنم. دراین کتاب از شاعران معاصر پیشکسوتی چون شمس لنگرودی، هوشنگ چالنگی و جواد مجابی عکس گرفته‌ام تا شعرای جوان سی و چند ساله. من یک شورای مشورتی داشتم و نام شعرا را انتخاب کردیم. در آن زمان موفق نشدم از برخی شعرا مثل بابا چاهی و سید علی صالحی عکس بگیرم یا مثلاً یدالله رؤیایی و هوشنگ ابتهاج ایران نیستند و من باید به آنجا بروم تا بتوانم از آنها عکس بگیرم. زمانی که می‌خواستم از احمدرضا احمدی عکس بگیرم در بستر بیماری بود. برای همین کتاب دومم را به شعرایی اختصاص داده‌ام که در آن دوره به هر دلیلی نشد از آنها عکس بگیرم.‌

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۴۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «اُمّ علاء» نوشته سمیه خردمند توسط انتشارات شهید کاظمی به زودی منتشر و در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود. این کتاب روایت زندگی اُمُّ¬الشهداء فخرالسادات طباطبایی تبریزی، بانویی که هفت نفر از اعضای خانواده اش را تقدیم اسلام کرد، است.

پدر و مادر فخرالسادات در جوانی به بهانه تعلیم در حوزه علمیه نجف، از تبریز به نجف اشرف هجرت می‌کنند و همان جا ماندگار می‌شوند. فخرالسادات در سن سیزده سالگی با آیت الله سید حسن قبانچی که یکی از شاگردان ممتاز پدرش سید محمد جواد طباطبایی تبریزی بود ازدواج می‌کند. آنها در خانه وقفی کوچکی در جوار حرم امیرالمؤمنین (ع) زندگی شأن را با عشق آغاز می‌کنند.

خانه‌ای که هر وقت پنجره اش را باز می‌کرد؛ چشمانش به گنبد مطهر حرم حضرت علی (ع) گره می‌خورد و نسیم رأفت جناب ابوتراب وارد خانه و زندگی شأن می‌شد. حاصل ازدواج آنها می‌شود هجده فرزند، نه پسر و نه دختر. فرندانی که برخی‌هایشان شاگرد کلاس استادی چون آیت الله سید محمدباقر صدر می‌شوند و علوم اسلامی را فرا می‌گیرند.

همسرش، چهار پسر، برادر و دامادش در راه اسلام به شهادت می رسند و چند سال آخر عمرش را، در حالیکه دست و پای چپش به خاطر یک سال و نیم اسارت در زندان‌های رژیم بعث از کار افتاده بود، راهی ایران و شهر قم می‌شود و سرانجام در جوار بانوی کریمه حضرت معصومه (س) برای همیشه آرام می‌گیرد.

همیشه در طول عمرش فرزندانش را به پشتیبانی از حضرت امام خمینی (ره) و پیروی از ایشان توصیه می‌کرد. به آنها می‌گفت: اگر همه شما هم فدای اسلام شوید ناراحت نمی‌شوم؛ بلکه افتخار می‌کنم و بدانید خون فرزندان من رنگین‌تر از خون فرزندان اباعبدالله نیست.

کد خبر 6087386 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • چرا سعدی شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • چرا شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • رونمایی از سومین اثر شاعر غزلسرای هرمزگان
  • مصلی امام خمینی (ره) برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده می‌شود
  • جزئیات برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد