Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی هفتمین روز بهمن ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

7 بهمن 1296، قوای قزاق روس شهرهای همدان، سنندج و بعضی از شهرهای آذربایجان را آتش زده و مغازه‌ها را غارت کردند.

7 بهمن 1310، کارخانه قندسازی کهریزک تعمیر و آماده بهره‌ برداری شد.

7 بهمن 1319، سازمان اسناد ملی، سندی در این تاریخ منتشر کرده که شامل گزارشی است از نتیجه جلسه تشکیل شده در خزانه ‌داری کل، برای انتخاب عکس ساختمان ‌های اداری کشور و چاپ آنها روی تمبرهای پستی. علاوه بر توضیح بالا اضافه کرده که در این جلسه مقرر شد عکس‌ های منتخب، برای تهیه نمونه چاپی به چاپخانه مجلس فرستاده شود تا نمونه ‌های چاپی تهیه شده، برای تصویب به وزارت دارایی ارسال شود.

7 بهمن 1324، احمد قوام نخست ‌وزیری را پذیرفت و فرمان وی صادر شد.

7 بهمن 1327، "تقي ‌زاده" عامل انعقاد قرارداد نفتي 1933 در برابر اعتراض نمايندگان مجلس خود را بي ‌تقصير و "آلت ‌فعل" معرفي كرد و رضاشاه را مسئول اين قرارداد دانست. اين اعتراف اعتبار قرارداد را به شدت متزلزل ساخت.

7 بهمن 1337، چاه شماره ۱۹ منطقه گچساران به نفت رسید و ظرفیت تولید روزانه آن بیست و شش هزار بشکه اعلام شد.

7 بهمن 1366، مجمع تشخيص مصلحت نظام جمهوري اسلامي ايران با حكم امام خميني تأسيس شد.

7 بهمن 1389، کمیته ویژه تحقیق در خصوص علل بحران مالی آمریکا که باعث بحران فراگیر اقتصادی در سراسر جهان شد با انتشار نتایج تحقیقات خود اعلام کرد که آلن‌ گرین ‌اسپن رییس سابق فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) از متهمان اصلی این بحران مالی است.

7 بهمن 1391، بانک مرکزی فهرست جدید کالاهایی را منتشر کرد که بر اساس تصمیم‌ های تازه، واردکنندگان می ‌توانند از ارز با نرخ مرکز مبادلات ارزی، برای واردات آن استفاده کنند. این فهرست جدید، در قالب اولویت ۹ گروه ‌ کالایی ارائه شده و در میان آنها دو کالای پر مصرف خودرو و گوشی تلفن همراه نیز دیده می ‌شود. طلا از فهرست ارز مبادله ای خارج شده است.

7 بهمن 1393، سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی پس از احیا و تشکیل مجدد پیشنهاد کرد صندوق توسعه ملی و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ ها به ‌عنوان زیرمجموعه این سازمان به فعالیت خود ادامه دهند. سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی کشور که به تازگی با حکمی از سوی رئیس ‌جمهور مجددا احیا و تشکیل شد «تحول بنیادین در راهبری توسعه کشور»، «طراحی زیرساخت‌ های توسعه پایدار» و «متوازن و رصد فرآیند توسعه» را سه ماموریت اصلی خود اعلام کرد و مقرر شد فعالیت این سازمان در چهار سطر مطالعه و پژوهش، برنامه‌ ریزی، سازماندهی اجرایی و تحول اداری و همچنین نظارت و ارزیابی عملکردها طبقه ‌بندی شود.

7 بهمن 1394، کانادا برای اولین بار از لغو تحریم ‌های خود علیه ایران خبر داد.

7 بهمن 1396، سیدامیر منصور برقعی قائم‌مقام کمیته امداد با اشاره به اینکه مردم سالانه حدود ۳۰۰میلیارد تومان صدقه به کمیته امداد پرداخت می‌کنند، گفت: با توجه به حمایت کمیته امداد از یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار، سهم هر خانوار از این رقم ماهانه هشت هزار تومان است.

7 بهمن 1397،  احمد علی کیخا، رئیس کمیسیون کشاورزی با اشاره به قاچاق سوخت و گوشت به خارج گفت: متاسفانه ما علاوه‌ بر قاچاق سوخت و گوشت در کشور، شاهد قاچاق نان نیز هستیم.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

منبع: تابناک

کلیدواژه: عبدالحسین مجدمی اکبر طبری دی بیاسی عباس تبریزیان طرح گام کروناویروس سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر طرح تعیین سقف طلاق تاریخ اقتصاد اقتصاد ایران قاچاق گوشت قرمز نان تحریم عبدالحسین مجدمی اکبر طبری دی بیاسی عباس تبریزیان طرح گام کروناویروس سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر طرح تعیین سقف طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۵۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور | از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شرایط جوی مناطق کوهستانی کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه (٩ و ١٠ فروردین)، اظهار کرد: پنجشنبه (۹ فروردین) از ظهر به تدریج فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات و دامنه‌های شرقی زاگرس مرکزی، مناطق مرکزی کشور و گسترش آن به مناطق شرقی و جنوب شرقی، صدور هشدار سطح زرد هواشناسی و بارش‌های رگباری موقتی شدید، رعدوبرق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین احتمال بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی و اواخر پنجشنبه در ارتفاعات خراسان شمالی همراه با وزش باد شدید، مه آلودگی و کاهش دید افقی و عمودی وجود دارد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت مناطق کوهستانی در روز جمعه نیز بیان کرد: بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق و تگرگ در ارتفاعات شرق و جنوب شرق تداوم دارد و شدت بارش‌ها در جنوب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات خراسان جنوبی همراه با سیلاب موقتی است. در سایر مناطق کشور نیز وزش باد (گاهی شدید) مهمترین پدیده جوی است.

ضیائیان ادامه داد: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های فصل بهار همراه با وقوع رعدوبرق، شرایط برای اصابت صاعقه و آسیب ناشی از پدیده رعدوبرق در مناطق ذکرشده وجود دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به بارش‌های سنگین روزهای گذشته و بارش برف در قله‌های مرتفع (به ویژه ارتفاعات البرز و زاگرس) باید از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود. همچنین شرایط برای ریزش سنگ و لغزش در مسیرهای پیمایش وجود دارد. در نیمه شرقی کشور و بخش‌های جنوب شرق نیز با توجه به شدت بارش‌های رگباری، افزایش دبی رودخانه‌ها می‌تواند منجر به سیلابی شدن و طغیان موقتی رودخانه‌های فصلی شود، بنابراین دره‌نوردی و پیمایش در مسیر رودخانه‌های این مناطق مخاطره‌آمیز است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا همچنین با اشاره به ارتفاعات شمال تهران توضیح داد: برای امروز (۹ فروردین) ارتفاعات شمال تهران آفتابی به تدریج افزایش سرعت باد و افزایش ابر، اواخر وقت در قله‌های مرتفع بارش پراکنده برف و رگبار موقتی، احتمال رعدوبرق و طی روز جمعه (۱۰ فروردین) هوا غالبا آفتابی و پایدار و گاهی افزایش سرعت باد، پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • کشف ۸۴۰ کیسه قاچاق انواع مکمل‌های بدنسازی
  • کامیون بار مرغ زنده قاچاق در مرز‌های میانی سیستان و بلوچستان توقیف شد
  • به‌روزرسانی اعتبار دانشگاه‌های ۱۴۷ کشور جهان
  • آیا افغانستانی‌های مقیم ایران، تابعیت می‌خرند؟
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور | از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور/ از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود
  • قاچاق گازوئیل ایران با ۱۰۰ برابر قیمت بالاتر
  • گازوئیل ایران با ۱۰۰ برابر قیمت بالاتر قاچاق می‌شود
  • از کشف موتورسیکلت تا توقیف دام‌های قاچاق در فارس
  • باند قاچاق انسان در شهرستان مرزی تایباد منهدم شد