Web Analytics Made Easy - Statcounter

  «اقدام سفیهانه، اقدام سخیف، اقدام جاهلانه، خطای مظاعف، اقدام شیادانه» همه و همه الفاظ و عباراتی بودند که در واکنش به فیلم جنجالی چند روز اخیر بیان شده است. در این فیلم کوتاه فردی ملبس به لباس روحانیت و با ادعا‌های پر ابهام سعی دارد تا با آتش زدن یکی از کتب مرجع پزشکی تاکید بر حقانیت اظهارات خود داشته و همچنین به گفته خودش این اقدام نمادین آغازی بر پایان طب شیمیایی در کل جهان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش «تابناک» هفته گذشته ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن فردی به نام شیخ عباس تبریزیان کتاب پزشکی هاریسون را که یکی از کتاب‌های مرجع در علم پزشکی به شمار می‌رود، آتش زد. به دنبال این اقدام مسئولان جامعه علمی، دانشگاهی و پزشکی واکنش‌های تندی را ابراز کردند.

حجت الاسلام مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در صفحه اینستاگرام خود نوشت: اقدام سخیف آتش زدن کتاب علمی مهم رشته پزشکی و انتشار آن خطایی بزرگ است که ساحت علم و عقل و منطق را خدشه‌دار می‌کندهمچنین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از این اقدام، عنوان کرد: حوزه‌های علمیه و بزرگان آن با تأکید بر جایگاه علم و اندیشه و نقد عالمانه، حرکت ناپسند و جاهلانه اخیر در تعرّض به یکی از متون مهم علم پزشکی را که در فضای مجازی انتشار یافته است، ناروا می‌دانند

همچنین محمدرضا ظفرقندی رییس‌کل سازمان نظام‌پزشکی نیز آتش‌زدن این کتاب علمی را توسط فردی در لباس روحانیت باعث وهن دین دانستعلیرضا رییسی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز خواستار موضع‌گیری قاطع مراجع دینی، دانشگاهی و قضایی در برابر این اقدام شد

واکنش‌ها به همین سخنان ختم نشد بلکه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگویی بیان داشت دادگاه ویژه روحانیت باید در این ماجرا ورود کند. فاطمه ذوالقدر هم با محکوم کردن سوزاندن کتاب اصول طب «هاریسون» از سوی فردی که مدعی تخصص در طب اسلامی است، گفت: کتاب سوزی اخیر، بار دیگر خاطراتِ تلخِ جاهلانه افراد نابخردی را که در طول تاریخ با آتش زدن کتاب و کتابخانه‌ها به خیال خام خود به مقابله با علم، دانش و آگاهی رفته‌اند زنده کردنماینده مردم تهران در مجلس از مراجع ذیربط، بویژه کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و دادگاه ویژه روحانیت خواست تا با ورود به این موضوع نسبت به بررسی همه جانبه و ابعاد این اقدام و انگیزه و صلاحیت‌های فردی و شغلی فرد کتاب‌سوزِ مدعی تخصص در طب سنتی و اسلامی اقدام و نتیجه را نیز به مجلس و افکار عمومی اعلام کنند

در بین قشر روحانیون هم افرادی بودند که این اقدام تبریزیان را جاهلانه ارزیابی کرده و به صورت مستند به این اقدام واکنش نشان دادند.

حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر امام جمعه جهرم معتقد است زشتی سوزاندن یک کتاب معتبر علمی توسط شخصی که ملبس به لباس روحانیت است آنجا بیشتر نمایان می‌شود که همواره رویکرد اسلام و آموزه‌های اصیل آن توصیه به کسب علم و دانش در هر مکان بوده استوی اظهار کرد: امام علی (ع) در حدیثی می‌فرمایند: "داناترین مردمان کسانی هستند که قدر علوم خود را می‌دانند و از علوم سایر مردمان استفاده می‌کنند. " و از این رو آتش زدن کتب و مراجع علمی یادآور کتاب سوزی‌های بزرگ تاریخ است.

وی با استناد به تحقیقات انجام شده در دانشگاه علوم حدیث قم گفت: شش هزار روایت در خصوص طب وجود دارد که ۸۰ درصد آن بدون سند است. از این میان دو سوم این سند‌ها نیز با بررسی‌های انجام شده، مخدوش است مدبر در ادامه با بیان اینکه مفهومی به عنوان "طب اسلامی " وجود ندارد، گفت: از میان سیصد روایت باقی مانده، فقط ۶۰ روایت حاوی توصیه‌های درمانی است و بقیه شامل توصیه‌های بهداشتی است؛ که حقیقی (برای یک مورد خاص) و خارجی (کلی) بودن آن هم هنوز درحال بررسی است.

اما پس از این ماجرا نکته‌ای که مورد سوال افکار عمومی قرار گرفت این بود که اقدام این فرد چه عنوان مجرمانه‌ای داشته و احیانا مرجع صالح به رسیدگی آن کدام خواهد بود.. عبدالصمد خرمشاهی حقوقدان و وکیل دادگستری درباره مرجع صالح به رسیدگی در گفتگو با «تابناک» اظهار داشت: با توجه به اینکه فرد مورد نظر لباس روحانیت داشته قاعدتا دادگاه ویژه روحانیت صلاحیت رسیدگی به موضوع دارد.

وی درباره نوع اقدام عمل مجرمانه این فرد افزود: اگر عمل این فرد صرفا به کتاب آتش زدن و عدم اعتقاد به طب غربی منتهی شده باشد درباره عنوان مجرمانه او اظهارنظر صریحی نمیتوان داشت چون در قوانین جرمی به عنوان جرم کتاب آتش زدن وجود نداشته، اما برای فهم بهتر موضوع بهتر است به نتیجه و نیت عمل این فرد توجه شود.

خرمشاهی خاطر نشان کرد: اگر این فرد در کنار این گونه اقدامات خود کسب منافع و مالی کرده باشد و گروهی را فریفته باشد این اقدام از مصادیق جرم کلاهبرداری است همچنین اگر این اقدام وی و قصد او مصداق اهانت و توهین و هتک حیثیت باشد پیگیری آن محتاج به شکایت شاکی خصوصی یا مدعی العموم دارد؛ لذا با توجه به اهمیت موضوع به نظر می‌رسد باید دادسرای ویژه روحانیت درباره تک تک موارد تحقیق و بررسی نماید و به دلایل و مستندات و سوء نیت عام و سوء نیت خاص و نتیجه عمل مجرمانه این فرد کاملا توجه داشته باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: عبدالحسین مجدمی اکبر طبری دی بیاسی عباس تبریزیان طرح گام کروناویروس سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر طرح تعیین سقف طلاق تبریزیان طب اسلامی طب سنتی عمل مجرمانه عبدالحسین مجدمی اکبر طبری دی بیاسی عباس تبریزیان طرح گام کروناویروس سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر طرح تعیین سقف طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۵۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب بارسلونا مقابل رئال مادرید؛ بازی بزرگ ژاوی برای اعاده حیثیت

بارسلونا و رئال مادرید پس از رقابت در لیگ قهرمانان اروپا، به لالیگا بازگشته‌اند. شاگردان ژاوی هرناندز پس از باخت مقابل پاری سن ژرمن در حالی از رقابت‌های اروپایی خداحافظی کردند که امید زیادی برای صعود به دور بعدی داشتند، اما اخراج رونالد آرائوخو با کارت قرمز مستقیم امید‌های بارسلونا را از بین برد.

بر اساس گزارش ورزش سه، در مقابل شاگردان کارلو آنچلوتی با حذف منچسترسیتی اکنون جزء چهار تیم برتر اروپا هستند و با روحیه بالا به استقبال ال‌کلاسیکو می‌روند. بازی در برنابئو برای بارسلونا حکم یک فینال را دارد، چون اگر بخواهد فاصله ۸ امتیازی با رئال را جبران کند، حتما به برد نیاز دارد و در غیر این صورت شانس زیادی برای رسیدن به صدر جدول نخواهند داشت

فاصله این دو تیم بسیار زیاد است، بنابراین اگر شاگردان آنچلوتی برنده شوند، قهرمانی را قطعی کرده‌اند. از طرف دیگری لالیگا آخرین امید بارساست، بنابراین ژاوی هرناندز عملا با بهترین ترکیب خود به میدان خواهد رفت

با توجه به ۱۱ بازیکنی که مقابل پاری سن ژرمن بازی کرده‌اند، بعید است که ژاوی تغییرات زیادی در ترکیب تیمش ایجاد کند. تنها خطی که به نظر می‌رسد در آن تغییر ایجاد شود، در میانه میدان است

مارک آندره تراشتگن در چهارچوب دروازه خواهد بود و خط دفاعی را کنده، رونالد آرائوخو، پائو کوبارسی ژوائو کانسلو تشکیل می‌دهند. آرائوخو و کنده می‌توانند نقش بازیکنانی را بازی کنند که باید بیشتر حواسشان به وینیسیوس باشد.

آندریاس کریستنسن به دلیل محرومیت مقابل پاری سن ژرمن بازی نکرد و بنابراین او می‌تواند در کنار ایلکای گوندوغان در خط میانی بازی کند. به نظر می‌رسد که فرانکی دی‌یونگ دیگر بازیکن بارسا در خط میانی باشد

پدری مقابل پی‌اس‌جی بازی کرد، اما او هنوز در حال بازیابی بهترین فرم خود است و نیمکت‌نشینی و بازی کردن در نیمه دوم برای او بهتر است. سرخی روبرتو و فرمین لوپز دیگر گزینه‌های ژاوی در این پست هستند.

در خط حمله، لامینه یامال در سمت راست، روبرت لواندوفسکی به‌عنوان مهاجم نوک و رافینیا در سمت چپ در ترکیب خواهند بود. به نظر می‌رسد که فران تورس و ژوائو فلیکس هم بتوانند به جای رافینیا بازی کنند.

به گزارش زی‌سان، دو تیم در شرایطی به مصاف یکدیگر می‌روند که هفته گذشته رئال مادرید با پیروزی برابر منچسترسیتی، موفق شد به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند اما بارسلونا با شکست برابر پاری سن ژرمن از راه‌یابی به جمع چهار تیم برتر باز بماند. 

فراتر از تمامی این آمارها، بازی یک‌شنبه شب می‌تواند آخرین فرصت برای اعاده حیثیت ژاوی هرناندز سرمربی بارسلونا باشد که به نظر می‌رسد رفتن او در آخر فصل قطعی است. 

tags # بارسلونا ، رئال مادرید سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • هیئت اقتصادی کره شمالی راهی ایران شد
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • سازمان ملل: اسراییل به صورت عامدانه و هدفمند در حال اعمال قحطی در غزه است
  • رئیس اطلاعات ارتش اوکراین: وضعیت دشواری از ماه مه در انتظار ماست
  • هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور
  • دستگیری کلاهبردار فروشنده زمین غیر در ورامین/۱۸ شاکی مراجعه کردند
  • دستگیری کلاهبرداری با ۱۸ شاکی در ورامین
  • سرنوشت ستاره جنجالی استقلال در انتظار دانیال اسماعیلی‌فر
  • حبس در انتظار فروشندگان امتیاز مسکن ملی
  • ترکیب بارسلونا مقابل رئال مادرید؛ بازی بزرگ ژاوی برای اعاده حیثیت