Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امین مرادی شامگاه یکشنبه در مراسم نکوداشت و گشایش نمایشگاه استاد فاتح عزت پور هنرمند برجسته خوشنویسی استان کردستان، اظهار داشت: هنر خوشنویسی هنری متعهد به اخلاق و ویژگی های مهم اخلاقی است و به همین دلیل هنرمندانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند نیز این ویژگی بسیار مهم را دارا می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هنرمندان خوشنویس معمولاً با آیات قرآن مجید و اشعار شعرای بزرگ کشور سر و کار دارند و به همین دلیل خاص  است که همه آنها اخلاق و اخلاق مداری را در اولویت فعالیت های خود قرار می دهند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: هنرمندان خوشنویس در کنار این ویژگی بسیار مهم دارای ویژگی های بسیار خوب فردی دیگری نیز هستند و به همین دلیل است که افرادی همچون استاد فاتح عزت پور بعد از یک عمر تلاش در راستای خدمت به هنر خوشنویسی در کردستان محجوب و اخلاق مدار هستند.

وی به مسئله بسیار مهم الگوسازی در بین نسل جوان اشاره کرد و افزود: در عصر حاضر تنها با معرفی هنرمندان واقعی و پیشکسوتان این عرصه است که می توان به بهترین شکل ممکن الگوسازی را در بین نسل جوان اجرایی کرد.

مرادی عنوان کرد: زمانی که ما بتوانیم هنرمندان خود را به نسل جوان معرفی کنیم در نتیجه زمینه و شرایط برای رشد این عزیزان را در سالهای آینده فراهم کرده ایم.

وی گفت: استاد فاتح عزت پور یک عمر در خدمت فرهنگ و هنر استان کردستان و کشورمان فعالیت کرده و به همین دلیل نیاز است از این همه تلاش و ممارست تقدیر و تجلیل شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: برگزاری این مراسم تقدیر و تجلیل تنها فرصت کوچکی است تا اعلام کنیم که همچنان مردم ما نسبت به سرنوشت هنرمندان خود حساس بوده و در هر شرایط زمانی و مکانی از تلاش های آنها تقدیر و تجلیل می‌کنند.

وی یادآور شد: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به سهم خود و با توجه به ظرفیت هایی که در اختیار دارد هر چند مدت یکبار زمینه را برای برگزاری مراسم‌های اینچنین فراهم می‌کند و از  تلاش های هنرمندان عزیز در عرصه های مختلف هنری تقدیر و تجلیل می‌کند.

وی به فعالیت های گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج اشاره کرد و افزود: ما به صورت هفتگی میزبان هنرمندان عرصه‌های مختلف تجسمی هستیم و خوشبختانه امروز برگزاری نمایشگاه‌ در گالری سور دارای اهمیت زیادی است.

کد خبر 4836080

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری کردستان نمایشگاه خوشنویسی بارش برف دهه فجر بوشهر سیل سیستان و بلوچستان تعطیلی مدارس گرگان قزوین شهرکرد ایلام شیراز انتخابات 98 خطبه های نماز جمعه قاسم سلیمانی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۵۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری شب شعر و شاهنامه در شهرستان چرام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد شب شعر، شاهنامه و آواز عشایر به همراه تجلیل از هنرمندان بخش سرفاریاب شهرستان چرام پنجشنبه شب برگزار شد. رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در این ویژه برنامه ضمن تقدیر از هنرمندان شهرستان چرام و بخش سرفاریاب گفت: منطقه چرام و سرفاریاب به نسبت جمعیت بیشترین هنرمند را دارند و شاید این نشأت گرفته از تاریخ کهن این منطقه و فرهنگ اصیل مردمانی است که در این منطقه زندگی می‌کنند. شریف اسلامی ادامه داد: همه باید قدردان این هویت و اصالت عشایری خود باشیم و برای حفظ آن تلاش کنیم، چرا که هیچ کشوری پیشرفت نکرده مگر اینکه بر پایه هویت خود رشد کرده باشد. وی به دو تن از هنرمندان پیشکسوت این منطقه سید محمد دژند و موسی عباسی اشاره کرد و گفت: این دو هنرمند با آوا، نوا و اشعار خود بار هویت فرهنگی عشایر این منطقه را به دوش می‌کشند و پلی هستند که گذشته فرهنگی این دیار را به آینده وصل می‌کنند. رئیس حوزه هنری استان با اشاره به تاریخ کهن شهرستان چرام و منطقه سرفاریاب «به ویژه دلی یاسیر» از عموم مردم و مسئولین خواست که قدردان زحمات و استعداد هنرمندان این منطقه بوده تا شاهد درخشش ادامه دار آنها در ادامه‌ی مسیر خود باشیم. در پایان با حضور رئیس حوزه هنری استان از هنرمندان و پیشکسوتان فرهنگی و هنری شهرستان چرام تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری شب شعر و شاهنامه در شهرستان چرام
  • تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد
  • نمایش طرح‌های گرافیکی هنرمندان استان همدان با موضوع اقدام تنبیهی وعده‌ی صادق 
  • معرفی ۵ معلم کردستانی به مرحله نهایی انتخاب معلمان نمونه
  • برگزاری رویداد بهار هنر انقلاب در آذرشهر
  • برگزاری اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب/ هدیه‌ای که تقدیم مردم غزه شد
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب برگزار شد
  • تجلیل از هنرمندان طراز هنر انقلاب/ مسعود نجابتی چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ شد
  • رویداد هنری "بهار هنر انقلاب" در آذرشهر
  • دیدار با ۲ تن از پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی در خوزستان