Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۳ پروژه مجموعه شیلات استان گیلان در ۸ شهرستان به‌مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد. ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، گیلان از مراکز مستعد کشور جهت توسعه صنایع شیلاتی محسوب می‌شود در همین راستا تعداد 13 پروژه شیلاتی این استان به مناسبت ایام دهه مبارک فجر در شهرستان‌های رشت، تالش، رضوانشهر، ماسال، صومعه‌سرا، آستانه‌اشرفیه، املش و رودسر به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل شیلات گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، افتتاح 13 پروژه‌ شیلاتی این استان در دهه فجر امسال را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: برخی از طرح‌های شیلاتی که بهزودی در استان گیلان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد به پرورش انواع ماهیان گرمابی و سردابی اختصاص پیدا کرده است.

عظیم مدبری تکثیر و پرورش زالوی طبی را از دیگر پروژه‌های شیلاتی قابل افتتاح استان گیلان اعلام کرد و بیان داشت: علاوه بر طرح‌های پرورشی و تکثیر، در ایام دهه فجر امسال دو اسکله شناور نیز در استان گیلان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که برای ایجاد آن بالغ بر 90 میلیارد و 534 میلیون ریال اعتبار صرف شده است.

سند توسعه شیلات در کهگیلویه و بویراحمد تدوین می‌شودفاز نخست بزرگترین شهرک شیلاتی ایران در استان بوشهر سال آینده وارد مدار تولید می‌شودبازارهای صادراتی کره، چین و اتحادیه اوراسیا به روی محصولات شیلاتی ایران باز شد

وی از فراهم شدن زمینه اشتغال بهصورت مستقیم و غیرمستقیم برای 58 نفر به واسطه افتتاح طرح‌های جدید شیلاتی در گیلان سخن گفت و تصریح کرد: بخش شیلات از ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی برای اشتغال‌زایی برخوردار است به همین علت شیلات به عنوان یکی از مؤلفه‌‌های توسعه‌ای گیلان محسوب می‌شود.

سرپرست اداره کل شیلات گیلان بازسازی ذخایر ماهی و حفظ ذخایر ژنتیکی آبزیان را یکی از اهداف عالیه سازمان شیلات ایران به ویژه استان‌های ساحلی تلقی کرد و بیان داشت: مجموعه شیلات استان گیلان نیز در راستای سیاست‌گذاری‌های انجام شده برای تحقق هر چه بیشتر اهداف مورد اشاره برنامه‌ریزی می‌کند.

مدبری با بیان اینکه برنامه بازسازی و حفظ ذخایر ژنتیکی آبزیان به پایداری انفال در حوزه دریا و آب‌های داخلی کمک می‌کند اظهار داشت: استان گیلان از یک سو قدمت و پیشینه بسیار خوبی در سطح کشور دارد و از سوی دیگر داشتن مراکز مهم بازسازی ذخایر آبزیان از اهمیت بسیار بالای این خطه در بخش شیلات حکایت دارد.

وی استان گیلان را در زمینه بازسازی ذخیره انواع ماهیان استخوانی و خاویاری مرکزی پیشرو در سطح کشور دانست و خاطرنشان کرد: مجموعه شیلات استان گیلان تاکنون در این راستا توانسته ضمن تدوین یک برنامه‌ریزی خیلی دقیق گام‌های بسیار مؤثری در حوزه آبزی‌پروری و پایدار کردن فعالیت‌های صید و صیادی بردارد. 

به گزارش تسنیم سالانه 50 هزار تن آبزی در گیلان تولید می‌شود به همین دلیل و با توجه به موقعیت ویژه استان در حوزه صنعت آبزی‌‌پروری، افزایش تولید انواع محصولات شیلاتی در آن هدفگذاری شده ‌که تحقق این مهم ضمن ایجاد اشتغال در ارتقاء سطح اقتصادی مردم نیز تأثیر به‌سزایی دارد.

علاوه بر این‌ها گیلان در حوزه تولید و تکثیر ماهیان گرمابی دارای رتبه‌های برتر کشوری است و در حال حاضر مزارع پرورش ماهیان خاویاری یکی از برندهای ملی و جزو عرصه‌های قابل توسعه در این استان محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/614/ح

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۵۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه دوربرگردان غیرهم‌سطح شهید دانشگر سمنان افتتاح شد

پروژه دوربرگردان غیرهم‌سطح شهید دانشگر سمنان پس از سال‌ها انتظار و مطالبه مردمی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، پروژه دوربرگردان غیرهم‌سطح شهید مدافع حرم عباس دانشگر به عنوان پروژه بزرگ و شاخص شهری و مطالبه‌ای مردمی پس از سال‌ها انتظار در دوره ششم مدیریت شهری طی آئین رسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، استاندار سمنان، نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل ستادی استانداری و مدیران دستگاه‌های اجرایی و انتظامی، فرماندار، شهردار سمنان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، جمعی از خانواده معظم شهدا، شهروندان و فعالان اجتماعی شهر به بهره‌برداری رسید.

این پروژه مابین دو شهرک کوهسار و روزیه با هدف تسهیل تردد غرب به شرق در بزرگراه شهید شوکت پور از سال ۹۹ و در دوره پنجم مدیریت شهری آغاز شد و تا پایان این دوره به پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد رسید، اما در دوره ششم مدیریت شهری و از اواسط سال گذشته با همت مدیریت شهری سمنان و تکیه بر توان بومی شهر، این پروژه سرعت قابل توجهی گرفت و سرانجام امروز با اعتباری بالغ بر ۳۸۰ میلیارد ریال (به ارزش مالی روز ۵۰۰ میلیارد ریال) افتتاح شد.

در این آئین از خانواده شهدای مدافع حرم شهر سمنان تقدیر و تجلیل شد.

کد خبر 746353

دیگر خبرها

  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود
  • رئیسی فردا یک سد در سریلانکا افتتاح می‌کند
  • افتتاح فاز نخست پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سهند
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه
  • افتتاح سد و نیروگاه اومااویا در سریلانکا توسط شرکت ایرانی
  • پروژه جاده جنگل لواسانات افتتاح می شود
  • بخش پرتودرمانی مرکز جامع سرطان البرز افتتاح می‌شود
  • افتتاح باغ ایرانی فرصت جدید گردشگری در شیراز است
  • پروژه دوربرگردان غیرهم‌سطح شهید دانشگر سمنان افتتاح شد