Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی بر چهار موضوع مهم در امر انتخابات اشاره کرد و گفت: مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت چهارمقوله مهم در انتخابات است و به کسی هم اجازه نخواهیم داد تا آرامش امر انتخابات را برهم زند.

ولی الله حیاتی در نشست هیات های اجرایی انتخابات در شهرستان گرمه اظهارکرد: به کسی اجازه نخواهیم داد تا آرامش استان برهم زده و حاشیه سازی کنند و این موضوع را با هماهنگی هیات های نظارت مدیریت می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مصمم هستیم تا انتخابات به دور از تنش ، غوغا سالاری و حاشیه پردازی در محیطی کاملا امن و توام با آرامش برگزار شود که امنیت انتخابات جزو وظایف ما است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، حیاتی تصریح کرد: امنیت انتخابات فقط مربوط به روز برگزاری انتخابات نیست بلکه در تمام مراحل انتخابات پیوست امنیت باید جاری باشد و فرمانداران این مسئله را باید در دوره های گذشته انتخابات آسیب شناسی و احصا کنند تا نواقص کار برطرف شود.

وی تاکید کرد: فضای امنی برای تمام کاندیداها، تمام گرایش ها و گویش ها فراهم کرده ایم و این مقوله در چارچوب ترسیم قانون مدیریت می شود.

حیاتی اظهارکرد: باید انتخابات پرشور و توام با شعور و مدار قانونمداری باشد و هرگز نباید بین رقابت و قانونمداری تفاوت قائل شد و نباید به بهانه رقابت و مشارکت ، قانون را زیر پای گذاشت تا مردم بر مدار برنامه محوری گزینه های خود را انتخاب کنند.

وی افزود: زمان موعد تبلیغات فرا نرسیده اما عده ای در حسینیه ها و مساجد تشکیلاتی را ایجاد تا تبلیغات رسمی انجام دهند این کار خلاف قانون است، درحالیکه تمام سیاست های انتخاباتی باید بر مدار قانون باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان خاطرنشان کرد: دشمنان با توطئه چینی دقیق می خواهند مردم را نسبت به انتخابات دلسرد کنند تا بین مردم و حاکمیت فاصله اندازند.

حیاتی گفت: مردم باید به مجریان و ناظران انتخابات اعتماد کنند و این مجریان باید در کمال سلامت و رعایت اصل بی طرفی اعتماد مردم را در عمل و اقدام جلب کنند، لذا سلامت انتخابات یک مقوله مهم مورد انتظار ما از هیات های اجرایی است زیرا موجب افزایش اعتماد عمومی مردم و مشارکت آنان می شود.

وی بیان کرد: باید تلاش شود تا مشارکت قابل قبولی در تراز جمهوری اسلامی انجام شود و همه جناح ها ، گروه های سیاسی و احزاب باید نقش خود را ایفا کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات 98 خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۵۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات

اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در جمع خبرنگاران گفت: ستاد‌های پیشگیری از جرایم انتخاباتی بلافاصله پس از برگزاری مرحله اول انتخابات، جلسه جدیدش را به ریاست دادستان کل کشور برگزار کرد و در آنجا مقرر شد همچنان مسایل پیشگیرانه برای جلوگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در دستور کار همه نهاد‌های امنیتی، اجرایی و قضایی دنبال شود و تخلفات و جرایمی که قانونگذار عنوان کرده پیگیری شود تا قبل از مرحله دوم انتخابات این امکان وجود داشته باشد که اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

وی افزود: یک جلسه دیگر طی هفته آینده خواهیم داشت برای اینکه آخرین وضعیت پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی را تا قبل از مرحله دوم جمع بندی کنیم و در مورد آن تصمیم گیری شود.

جهانگیر درباره پرونده‌های تخلفات انتخاباتی نیز گفت: یکسری پرونده‌ها به دادگاه ارسال شده و برای تعدادی از پرونده‌ها نیز کیفرخواست صادر شده و در حال رسیدگی است و جمع بندی و خروجیش در آینده اطلاع رسانی می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اصلی ما در سال گذشته در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که به ریاست قوه قضاییه برگزار شد، بحث پیشگیری از سرقت بود، گفت: در این زمینه، اقدامات خوبی انجام شده است و نتیجه آن این بود که برای اولین بار در اسفند سال گذشته با کاهش سرقت روبرو بودیم.

وی افزود: بحث مرخصی سارقین در ایام عید کلا منتفی شد و سخت گیری‌ها در این زمینه افزایش یافته است. در کارگروه‌های دادستانی نظارت بر فعالیت سارقین پس از آزادی مورد تایید قرار گرفت.

جهانگیر در پایان گفت: امیدواریم در سال جاری با پیگیری‌های دستگاه قضا و فراجا بتوانیم سرقت را تا حد قابل قبولی کاهش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود