Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-23@14:32:31 GMT

پایان اولین سفر دریایی بارج ۵ هزار تنی

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۵۷۰۳

پایان اولین سفر دریایی بارج ۵ هزار تنی

تین نیوز

بارج ۵ هزار تنی ساخت ایران که با استفاده از تسهیلات صندوق توسه صنایع دریایی و توسط متخصصان ایرانی ساخته شده اولین سفر دریایی خود را به پایان رساند.

  به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی صندوق توسعه صنایع دریایی این بارج متعلق به شرکت آرتین بنادر اروند بوده که به‌دست توانمند متخصصان داخلی و در مدت ۱۷ ماه ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارج «آروشا» پس از بارگیری محموله شمش آهن از بندر شهید رجایی به بندر مسقط عمان رسید. موسوی، معاون اجرایی شرکت آرتین بنادر اروند ضمن اعلام خبر فوق افزود: این بارج ۵ هزار تنی دارای ۷۴ متر طول،۴/ ۲۱ متر عرض و ارتفاع ۵ متر است که با هزینه اولیه بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال در مجتمع کشتی‌سازی بندرعباس ساخته شده است. وی همچنین گفت: برای ساخت این شناور مبلغی حدود ۴۳ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات صندوق توسعه صنایع دریایی با عاملیت بانک توسعه تعاون دریافت شده است.  

موسوی همچنین خاطرنشان کرد: پرداخت این‌گونه تسهیلات کمک بزرگی در صنعت دریایی بوده که بخش عمده‌ای از دغدغه‌های مالی پروژه ساخت شناور را پوشش می‌دهد. وی افزود: شرکت آرتین بنادر اروند برای ساخت یک فروند بارج ۱۰هزارتنی با استفاده از توان داخلی نیز اقدام کرده است که با یاری و همکاری صمیمانه و جدی دستگاه‌های مربوطه و متولی می‌توان استارت کار آن را در سال‌جاری زد. صندوق توسعه صنایع دریایی نیز آمادگی کامل خود را برای حمایت از ساخت بارج ۱۰ هزار تنی اعلام کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۵۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۶۱۰ هزار تن شکر در شرکت توسعه نیشکر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در مراسم پایانی سومین جشنواره ملی شکرستان گفت: از آغاز برداشت نیشکر در این شرکت بیش از ۶۱۰ هزار تن شکر تولید شده است.

دکتر عبدعلی ناصری افزود: هم اکنون ۳۵ درصد شکر کشور در این شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تولید می‌شود.

وی با اشاره به برداشت ۵۸ درصد نیشکر در مزارع شرکت نیشکر هفت تپه اظهار کرد: تاکنون ۳۸ هزار تن شکر در این شرکت تولید و پیش بینی می‌شود تا پایان برداشت در خرداد ماه این میزان به ۶۰ هزار تن و رشد دو برابری نسبت به سال گذشته برسد.

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بیان کرد: پیش بینی می‌شود با پایان برداشت نیشکر در شرکت‌های هشت گانه توسعه نیشکر، میزان تولید به ۶۳۰ هزار تن افزایش یابد.

دکتر ناصری همچنین با اشاره به عملیات کودهی در مزارع نیشکر گفت: پیش بینی می‌شود با تولید ۷۰۰ هزار تنی شکر در سال آینده، ۳۸ درصد تولید شکر کشور  در این شرکت محقق شود.

دیگر خبرها

  • ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شد
  • پهلوگیری بارج ۲ هزارتنی در بندر دیلم
  • مزایده کاروانسرا‌های ثبت جهانی برای مرمت و احیا مشکل قانونی ندارد
  • اولین واکنش پتروشیمی خلیج فارس به خرید استقلال
  • استفاده از هنرمندان برای معرفی تاریخ در مناطق کم‌برخوردار
  • (عکس) تصویری از رژه گشت کمیته در دهه شصت
  • تولید بیش از ۶۱۰ هزار تن شکر در شرکت توسعه نیشکر
  • خیز بلند «ومدیر» برای توسعه بازار
  • خیز بلند «ومدیر» برای توسعه بازار| ابزارهای گروه مالی تکمیل می شود
  • ساخت موشک دانگ فنگ-۲۱ چینی برای غرق کردن ناو‌های آمریکا