Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@21:11:30 GMT

تبریزیان در دادگاه روحانیت به حبس محکوم شده بوده

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۵۷۲۸

تبریزیان در دادگاه روحانیت به حبس محکوم شده بوده

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر محمود خدادوست در واکنش به کتاب‌سوزی اخیر توسط یک مدعی طب اسلامی، ضمن قبیح دانستن این دست اقدامات، گفت: این اقدام یک کار کاملا غیر علمی، غیراخلاقی و غیردینی است که متاسفانه باورهای دینی، فرهنگی و علمی مردم را مورد توهین قرار می‌دهد و به هیچ وجه مورد تایید متخصصان حوزه طب سنتی نیز نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشکیل کارگروه "نظام سلامت در اسلام"

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی تحت عنوان نظام سلامت در اسلام،افزود: ازسال ۹۳ این کارگروه را تشکیل دادیم و طی جلسات متعدد کارشناسیکه با صاحب‌نظران علوم قرآن وعلوم حدیث داشتیم وبرگزاری ورکشاپ‌های آموزشی در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی با حضور صاحب نظران حوزه پژوهش قرآنی و علوم حدیث، طب اسلامی با عنوان نوع کار و فعالیتی که عده‌ای با تحت تاثیر قرار دادن باور دینی مردم انجام می‌دهند، پیدا نکردیم.

"طب اسلامی" مورد تایید نیست
خدادوست ادامه داد: با برداشتی که این مدعیان طب اسلامی دارند که به صِرف این که با استناد به روایت یا حدیثی از یکی از ائمه، مکتبی با نام طب اسلامی فعالیت کند، مورد تایید خِبرگان و کارشناسان علم حدیث و قرآن نیز نبوده است.از آنجایی که انسان، موجودی چند بعدی است، یقینا می‌توان از ظرفیت دین اسلام برای تقویت ابعاد روحانی او استفاده کرد که این امر طبیعتا از طب رایج برنمی‌آید؛ مفهوم این نوع استفاده از دین اسلام به نظر شخص بنده طب اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه پیدا کردن روایاتی از ائمه و تعمیم آن به طب، تحت عنوان طب اسلامی، عملی ناپسند است، تصریح کرد: اقداماتی به این شکل تنزل دادن جایگاه دین و اسلام و سوء استفاده از باورهای دینی مردم است. اساسا برای این که صحت و سقم روایتی تایید شود نیاز به بررسی کارشناسی کسانی است که به علم رجال و علم دِلال واقف باشند که با فرض اثبات روایت توسط متخصصین مربوطه، باید برای تعمیم روایت به نیاز امروز بشر و همگام سازی آن با جامعه فعلی نیاز به فعالیت‌ های پژوهشی زیادی است که متخصصین علوم قرآنی و احادیث نیز به آن اشاره کرده‌اند.

کتابسوزی آن هم به اسم پدر طب اسلامی!
مدیرکل سابق دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با قبیح دانستن عمل کتاب‌سوزی آن‌هم به اسم پدر طب اسلامی، ادامه داد: از این رو پس از اعلام انزجار مجامع علمی و متخصصین طب سنتی از این عمل زشت، حوزه‌های علمیه نیز باید با این دست اقدامات غیر اخلاقی که برخی در لباس روحانیت انجام می‌شود، مقابله کنند؛ چراکه ممکن است این اقدامات زشت، به کل جامعه روحانیت منصوب شود.

شکایت از پدر طب اسلامی و سرانجام نامشخص اجرای حکم دادگاه ویژه روحانیت
وی در خصوص تخلفات پزشکی صورت گرفته توسط مدعیان طب اسلامی که منجر به عارضه برای بیمار شده است، اظهار کرد: اینگونه فعالیت‌های غیر علمی به کرات سبب ایجاد عارضه برای بیماران شده است که منتهی به شکایت نیز شده است. به طور ویژه از همین شخصی که در لباس روحانیت اقدام به عمل زشت آتش زدن کتاب پزشکی هاریسون کرده است نیز پیش از این هم بارها شکایت شده بود و بر همین اساس دادگاه ویژه روحانیت حکم به تحمل سه سال حبس و پلمب مراکز ویزیت بیمار و ساخت و تهیه دارو توسط این فرد و مریدانش داد که در این راستا یکی از مراکز تولید و توزیع دارو توسط این فرد شناسایی وضمن ضبط داروها، مرکز مذکور نیز پلمب شد.

خدادوست با بیان اینکه ساخت دارو در مکان‌هایی بسیار غیر بهداشتی و غیرعلمی توسط این فرد صورت می‌گرفت، گفت: این درحالی است که طبق قوانین کشور مداخله در ساخت دارو باید در محیطی تایید شده و دارای پروانه فعالیت، آن‌هم توسط متخصص داروسازی و پزشک صورت گیرد.

وی با اظهار بی‌اطلاعی از اجرا یا عدم اجرای حکم سه سال حبس برای این فرد، ادامه داد: این موضوع باید از مراجع قانونی پیگیری شود. البته، از زمان‌های دور حوزه علمیه همکاری بسیار مناسبی با وزارت بهداشت داشتند تا جایی که آیت‌الله مکارم طی صدور فتوایی بیان کردند طب اسلامی وجود ندارد و آنچه که مورد تایید است طب سنتی ایرانی است.

گفتنی است معاونت درمان وزارت بهداشت در تاریخ ۲۳مرداد امسال درنامه‌ای به معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ضمن اشاره به محکومیت دو تن از مدعیان طب اسلامی از جمله عباس تبریزیان در دادگاه ویژه روحانیت، دستور داده بود که مطابق با رای صادره، کلیه مراکز درمانی، معاینات و داروخانه‌های تحت نظارت این افراد در سراسر کشور تعطیل و کلیه اقلام دارویی فاقد مجوز وزارت بهداشت موجود در داروخانه‌ها و انبارهای مربوطه، ضبط و مکان‌ها فک پلمب شود و اقدام و گزارش آن نیز به صورت مستقیم به آن دادسرا اعلام و رونوشت را به اداره کل نظارت و اعتباربخشی امور درمان ارسال کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: عبدالحسین مجدمی اکبر طبری دی بیاسی عباس تبریزیان طرح گام کروناویروس سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر طرح تعیین سقف طلاق تبریزیان دادگاه ویژه روحانیت محکومیت وزارت بهداشت کارگروه نظام سلامت در اسلام طب اسلامی کتاب سوزی عبدالحسین مجدمی اکبر طبری دی بیاسی عباس تبریزیان طرح گام کروناویروس سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر طرح تعیین سقف طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۵۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات حکم توماج صالحی/ دادگاه انقلاب اصفهان او را به اعدام محکوم کرد

به گزارش خبرآنلاین،‌ امیر رئیسیان، وکیل دادگستری با اشاره به صدور حکم توماج صالحی، خواننده بازداشتی در ایران از سوی دادگاه انقلاب اصفهان اظهار کرد: «شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان، در اقدامی که در نوع خود بی سابقه است، حکم دیوان عالی کشور درباره پرونده سال ۱۴۰۱ توماج صالحی را اجرایی نکرد و با «ارشادی» خواندن این حکم و تاکید بر استقلال دادگاه بدوی، توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض، به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم کرد

شرق در خبری نوشت: او ادامه داد: «دادگاه انقلاب اصفهان اتهامات معاونت در بغی، اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و دعوت به آشوب موضوع ماده ۵۱۲ قانون مجازات را جملگی از مصادیق افساد فی الارض، موضوع ماده ۲۸۶ قانون مجازات دانسته و با تاکید بر احراز گستردگی افساد، حکم اعدام را برای آقای صالحی صادر کرده است. این در حالیست که پیشتر همین شعبه، گستردگی اتهام افساد فی الارض را احراز نکرده بود. اما نکته عجیب‌تر اینجاست که دادگاه بدوی، برای مجازات اعدام، حکم تکمیلی هم در نظر گرفته و توماج صالحی را به ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور، ۲ ممنوعیت از فعالیت‌های هنری و شرکت در کلاس‌های مدیریت رفتار و مهارت دانش دادگستری اصفهان محکوم کرده است. این دادگاه همچنین مجازات تعلیقی توماج صالحی را نیز قابل اجرا خوانده است.»

وکیل توماج صالحی درباره دیگر اتهامات این خواننده نیز بیان کرد: «شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان اتهامات اخلال در نظم عمومی، نشر اکاذیب و دعوت به آشوب از طریق جرائم رایانه‌ای را نیز در صلاحیت دادگاه کیفری ۲ دانسته و حکمی برای این اتهامات صادر نکرده است. این دادگاه همچنین برای اتهامات ارتباط با دول متخاصم و توهین به رهبری، قرار موقوفی تعقیب صادر کرده است. دلیل این مهم، صدور حکم برائت از این اتهامات در حکم قبلی همین دادگاه است.»

او با بیان اینکه «حتما به حکم صادره برای توماج صالحی اعتراض خواهیم کرد»، گفت: «واقعیت آن است که حکم دادگاه بدوی دارای تعارضات حقوقی عیان است. تناقض با حکم دیوان عالی هم مهم‌ترین و در عین حال عجیب‌ترین بخش این حکم محسوب می‌شود. دادگاه بدوی، حکم دیوان عالی را در شرایطی ارشادی خوانده که دیوان عالی به عنوان مرجع تجدیدنظر، پرونده توماج صالحی را بررسی کرده و حکم به رفع نقص از سوی دادگاه بدوی داده و تاکید کرده بود که باتوجه به درنظر گیری ۲ مجازات برای یک عمل، عناوین اتهامی توماج صالحی باید از ۶ مورد به ۳ مورد کاهش یابد. دیوان عالی همچنین تاکید کرده بود که پرونده توماج صالحی مشمول عفو اعلامی خواهد بود اما نه تنها این اتفاقات رخ نداده، بلکه اتهامات جدید به پرونده توماج صالحی اضافه شده و او به اشد مجازات محکوم شده است.»

رئیسیان درباره اخبار منتشر شده مبنی بر «عفو توماج صالحی» و «اعمال تخفیف در حکم او»، گفت: «همه این اخبار کذب است. حکم شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان، برای توماج صالحی، اعدام است. البته این دادگاه در حکم خود قید کرده که از کمیسیون عفو درخواست «یک درجه تخفیف» با توجه به «جوانی» متهم را دارد. این درحالیست که دادگاه بدوی، امکان قانونی این را داشت که با توجه به احراز کیفیات مخففه، حکمی جز اعدام برای توماج صالحی صادر کند ولی این کار را نکرده و صرفا قید کرده که از کمیسیون عفو درخواست یک درجه تخفیف دارد.»

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899169

دیگر خبرها

  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد!
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد + جزئیات حکم
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد +جزئیات
  • جزئیات حکم توماج صالحی/ دادگاه انقلاب اصفهان او را به اعدام محکوم کرد
  • قاتل گربه ها به ۱۴ ماه زندان محکوم شد !
  • ۱۰ ماه حبس برای تهدید کننده کنسولگری ایران در پاریس
  • حفظ جایگاه طلاب از وظایف دادگاه ویژه روحانیت است
  • آیت الله مکارم شیرازی: دادگاه ویژه سبب می‌شود که روحانیت ملاحظه بیشتری داشته باشند
  • دادگاه ویژه سبب می‌شود که روحانیت ملاحظه بیشتری داشته باشند