Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-28@23:07:18 GMT

کشف 700 تن مواد مخدر در کشور طی 10 ماه اخیر

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۶۱۰۴

کشف 700 تن مواد مخدر در کشور طی 10 ماه اخیر

فرماده ناجا با اشاره به کشف 700 تن انواع مواد مخدر طی 10 ماه اخیر در کشور گفت: کشت مواد مخدر در افغانستان بعد از حضور آمریکایی‌ها در این کشور 50 برابر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حسین اشتری صبح امروز در  نشست سالانه رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به ویژگی‌های شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: ولایتمداری و اخلاص دو ویژگی خاص و مهم سردار شهید قاسم سلیمانی است و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، نباید به این شخصیت بزرگوار به‌عنوان یک فرد نگاه کرد بلکه شهید سلیمانی یک مکتب و جریان بود که باید به آن توجه کرده و الگوبرداری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 95 درصد مردم به سردار سلیمانی علاقه‌مند بوده و هستند، افزود: مردم باید بدانند که چه مجاهدانی برای تأمین امنیت آنها جانفشانی‌هایی کردند. آمریکا با به شهادت رساندن سردار سلیمانی چهره زشت و کثیف خود را بر همگان نمایان کرد و برای مثال در راهپیمایی اخیری که در کشور عراق علیه آمریکا برگزار شد، مشاهده کردیم که انزجار از این رژیم تروریستی جهانی شده است.

فرمانده ناجا در ادامه به وضعیت کشفیات مواد مخدر در کشور اشاره کرد و گفت: با تلاش همکاران در پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، در 10 ماه سال جاری حدود 700 تن انواع مواد مخدر کشف شده است که این میزان از کشفیات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با رشد 18 درصدی روبه‌رو بوده است. یکی از اولویت‌های اصلی پلیس مبارزه با مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان بوده است و در این حوزه، تلاش داریم تا از ورود مواد مخدر به کشور جلوگیری کنیم.

اشتری تصریح کرد: بحث مقابله و مبارزه با موادفروشان یکی از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب بوده است و موضوع اعتیاد نیز یکی از دغدغه‌های ایشان است که هر دستگاهی باید به وظایف خود در این حوزه عمل کند. از طرفی برای مقابله با موضوع مواد مخدر سنتی و صنعتی باید نقشه راهی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: آمریکا به بهانه مقابله با مواد مخدر به افغانستان لشکرکشی کرد اما بعد از حضور آمریکا در این کشور، کشت مواد مخدر در افغانستان 50 برابر شده است. مسئولان وزارت خارجه باید در مجامع بین‌المللی این موضوع را مطرح کنند و سازمان ملل متحد باید نسبت به تأثیر آمریکا در افزایش کشت مواد مخدر در افغانستان واکنش نشان دهد.

انتهای پیام/4110/

منبع: آنا

کلیدواژه: مواد مخدر فرمانده ناجا اشتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۶۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۱۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مازندران

علی شیرازی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران گفت:بیش از ۱۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر از زمان اجرای طرح نوروزی ستاد مبارزه با مواد مخدر در مازندران کشف و ۴۵۰ نفر نیز در این ارتباط دستگیر شدند.

او افزود: برخورد قاطع با خرده‌فروشان مواد مخدر، جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر و اقدامات پیشگیرانه از اهداف ستاد و مطالبه جدی شهروندان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر با اشاره به زمان اجرای طرح ۱۵ اسفند امسال لغایت ۳۱ فروردین سال ۱۴۰۳، افزود: در همین راستا پلیس با خرده‌فروشان و سوداگران مرگ به‌طور قاطع و در چارچوب قانون برخورد خواهد کرد.

شیرازی گفت: این طرح با هدف برخورد و شناسایی عوامل توزیع و فروش مواد مخدر در سطح استان و افزایش ضریب امنیت عمومی شهروندان در ایام ماه مبارک رمضان و در آستانه سال جدید به مرحله اجرا گذاشته شده است.

او افزود: در هفته اول اجرای طرح نوروزی از ۱۵ اسفند تا ۲۲ اسفند ماه سال‌جاری ۴۵۰ نفر در ارتباط با جرایم مواد مخدر در مازندران دستگیر شدند که از این تعداد ۱۹۵ نفر خرده فروش و ۲۵۵ نفر معتاد متجاهر بودند.

شیرازی گفت: دستگیرشدگان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

او در پایان با تأکید بر دستور استاندار مازندران در جهت ایجاد انسجام و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های متولی و جذب حداکثری ظرفیت سازمان‌های ذی‌ربط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برای اجرای طرح نوروزی ستاد، افزود: امیدواریم به مانند سال قبل در مصون‌سازی و سالم‌سازی استان ولایتمدار مازندران و رضایتمندی شهروندان و مسافران نوروزی موفق‌تر عمل نماییم.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کشف مواد مخدر در کرمان
  • دستگیری ۲ متهم به قاچاق مواد مخدر در کاشمر
  • ممنوعیت کشت خشخاش بعد از یک سال از فرمان طالبان
  • واکنش رائفی‌پور به قتل حجت‌الاسلام اکرمی در ماهشهر
  • یک سال از فرمان طالبان درباره ممنوعیت کشت خشخاش می‌گذرد/ ۷ کیلوگرم گوجه ۳۰ سنت، هر کیلوگرم تریاک حدود ۳۶۰ دلار
  • کشف بیش از ۱۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مازندران
  • مسمومیت شدید جوان مشهدی در پی بلع مواد مخدر
  • آمریکا ۱۱ فرد و نهاد سوریه را تحریم کرد
  • کشف بیش از ۲ کیلو شیشه در خرمشهر
  • کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر استان بوشهر