Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس مسائل منطقه گفت:برخی معتقدند محتوای نظری وزارت امور خارجه ایران پس از برخورد کشور با آمریکا در منطقه تغییر کرده است و ظریف باید در داووس حضور یافته و این تغییر موضع خود را اعلام می‌کرد. تاریخ انتشار: 09:11 - 07 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۰۷۱۷ عابد اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به عدم حضور محمدجواد ظریف در اجلاس داووس گفت: عدم حضور ظریف در اجلاس داووس در سال‌های گذشته از سوی سخنگویان وزارت امور خارجه، لزوم نظارت وی بر تغییرات ساختاری در وزارت امور خارجه عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: از دید رسانه‌های خارجی، حجم گسترده اخباری که در فضای برخط یک‌ماهه گذشته درمورد ایران جریان داشت، عدم حضور ظریف در اجلاس داووس را به پدیده‌ای خبرساز تبدیل کرده است. البته برخی با حضور نیافتن  ظریف در داووس مخالف و برخی موافق بوده‌اند که هر کدام از این نظرات جای بحث و بررسی دارد.
کارشناس مسائل منطقه یادآور شد: از دید برخی، فضای داووس می‌توانست جایگاهی برای تبیین دیپلماسی ایران و فرصتی برای طرح مشکلات کشور با توجه‌ به یکجانبه‌گرایی آمریکا و تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران باشد؛ به‌ویژه اینکه با شهادت سپهبد سلیمانی، آمریکا با دست زدن به تروریسم دولتی در مقام اتهام بوده است.   بیشتر بخوانید:  اجلاس داووس و تلاش لابی صهیونیستی برای جوسازی علیه ایران   اکبری عنوان کرد: از نظر مخالفان حضور ظریف در این اجلاس، درنظر گرفتن داووس به چشم محلی برای حل تعارضات یا بیان اعتراضات، نادیده گرفتن این واقعیت است که مجموعه گسترده‌ای از آرا و دیدگاه‌ها به‌صورت انبوه و مدیریت نشده در این اجلاس تبیین می‌شوند و اغلب نتیجه‌ای نمی‌گیرند.
وی خاطرنشان کرد: البته از این نکته نیز نباید غافل شد، عدم حضور ایران فضا را برای حضور ترامپ در اجلاس داووس باز کرد. این مسئله به‌ویژه با توجه‌ به دیدار ترامپ با مقامات عراق و دیگر کشور‌های منطقه مطرح شده است. از دید مخالفان این نظر، روشن است ترامپ بیش از هر چیز درصدد تأثیرگذاری برای مبارزه انتخاباتی پیش روی خود است و این مسئله ارتباطی به حضور یا عدم حضور ایران ندارد. درعین‌حال، عدم حضور ایران فرصت ارزیابی شرایط بعد از تنش با آمریکا در منطقه را فراهم آورده است.
کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: از سوی دیگر برخی معتقدند محتوای نظری وزارت امور خارجه ایران پس از برخورد کشور با آمریکا در منطقه تغییر کرده است و ظریف باید در داووس حضور یافته و این تغییر موضع خود را اعلام می‌کرد و لذا به باور مخالفان این نظر، دیدگاه وزارت امور خارجه روشن و شفاف در توئیت‌ها و بازتوئیت‌های آقای ظریف و ترامپ مشخص است و نیازی به تبیین مجدد نبوده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اجلاس داووس وزیر امور خارجه ترامپ و آمریکا دیپلماسی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۶۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنیه: موضع آمریکا درباره رفح فریبکارانه است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در گفتگو با خبرگزاری «آناتولی» هشدار داد: «موضع واشینگتن درباره حمله به رفح فریبکارانه است. فلسطینی‌ها در دام تقسیم نقش‌ها میان آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها نمی‌افتند».

وی افزود که اگر دشمن بخواهد به رفح حمله کند، «ملت فلسطین پرچم سفید را بالا نخواهد برد و مقاومت آماده دفاع از خود است».

هنیه در خصوص روند مذاکرات درباره آتش‌بس گفت که رژیم صهیونیستی با آتش‌بس موافق نیست، چیزی که می‌خواهد بازگرداندن اسرایش و ازسرگیری جنگ است و این میسر نیست.

هنیه در ادامه مصاحبه خود به موضوع گسترش دایره جنگ در منطقه پرداخت و رژیم صهیونیستی را عامل این امر دانست و افزود که دامنه مقابله با اسرائیل در منطقه اعم از لبنان، عراق، یمن، سوریه و ایران در حال گسترش است و همه اینها به تداوم تجاوزات، نبرد و جنگ نابودی علیه نور غزه مرتبط است. هرگاه تهاجم به غزه متوقف شود، این جبهه‌ها قطعاً «آرام» خواهند شد.

این در حالی است که بر اساس آخرین جزئیات منتشرشده از مذاکرات آتش‌بسی که اخیراً در قاهره برگزار شد، حماس توافق پیشنهادی آمریکا و مصر را که تنها مطالبات طرف صهیونیستی را شامل می‌شد، رد و تأکید کرده است که با توافقی که شامل تاریخ دقیق توقف جنگ غزه، بازگشت آوارگان و امدادرسانی به آنها پیش از هرگونه تبادل اسرا نباشد، موافقت نخواهد کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس درباره روز پس از جنگ غزه و طرفی که مسئول اداره نوار غزه خواهد بود، بر این موضوع تأکید کرد که «اداره نوار غزه باید طبق اراده فلسطینی‌ها باشد». وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت که مقاومت از هر نیروی عربی یا اسلامی استقبال می‌کند که به مردم ما برای آزادی کمک کند نه این‌که بخواهد از رژیم اشغالگر حمایت کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنعانی: ایران حتما در اجلاس آتی سازمان همکاری اسلامی شرکت خواهد کرد/ «سطح حضور» در بازه زمانی نزدیک به اجلاس اطلاع‌رسانی می‌شود + فیلم
  • دولت رئیسی متوجه ظرفیت ظریف نیست
  • الزامات ایران پس از مواجهه مقتدرانه با اسرائیل
  • درس های مواجهه ایران و رژیم اسرائیل
  • برگزاری اجلاس آفریقا در تهران؛ ۷ اردیبهشت
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات
  • هنیه: موضع آمریکا درباره رفح فریبکارانه است