Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@06:32:37 GMT

حمله به اردوگاه نظامی در مالی ۱۹ کشته برجای گذاشت

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۶۳۳۵

حمله به اردوگاه نظامی در مالی ۱۹ کشته برجای گذاشت

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه از باماکو گزارش داد که در حمله افراد مسلح به یک اردوگاه نظامی در مرکز کشور آفریقایی مالی، ۱۹ سرباز کشته و ۵ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این گزارش به نقل از "دیران کونه" سخنگوی ارتش این کشور حاکیست که افراد مسلح سحرگاه امروز با حمله به یک اردوگاه نظامی در مرکز این کشور ۱۹ سرباز را از پای در آورده و ۵ تن دیگر را به شدت مجروح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هویت این افراد را نامشخص خواند و گفت که به احتمال قوی طبق روال همیشگی تروریست های القاعده دست به چنین اقدام غیرقانونی خشونت باری زده باشند.

دو هفته قبل نیز این دسته از تروریست ها با استفاده از بمب های دست ساز و حمله به یک کاروان خودروهای نظامی در حال گشت زنی در منطقه آلاتونا در منطقه مرکزی، ۵ سرباز را کشتند.

تروریست ها در مهر ماه نیز با حمله به کاروان صلحبانان سازمان ملل در مالی به وسیله بمب کنار جاده ای، چند تن از آنها را کشتند.

در اواخر مهر نیز در حمله دیگری به نظامیان مالی  ۲۵ تن از آنها به قتل رسیدند، اما مسئولیت آن حمله را یک گروه افراطی وابسته به "القاعده" در "مغرب اسلامی" موسوم به "آکیم" بر عهده گرفت.

شمال مالی در سال ۲۰۱۲ به طور موقت به دست شبه‌نظامیان افراطی افتاد که عمدتا جدایی طلب هستند.

تنها با کمک فرانسه بود که مالی توانست این افراد وابسته به القاعده را به عقب براند.

در حال حاضر مانند گذشته همچنان گروه‌های افراطی در منطقه فعال هستند و هر ازگاهی دست به عملیات می‌زنند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۶۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ مهندس چینی در انفجار تروریستی در پاکستان کشته شدند

یک افسر ارشد پلیس پاکستان اعلام کرد: در حمله انتحاری به کاروان خودرویی مهندسان چینی، پنج شهروند چینی به همراه راننده پاکستانی آنها کشته شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، یک افسر ارشد پلیس پاکستان اعلام کرد کاروان خودرویی مهندسان چینی در ایالت خیبرپختونخواه هدف حمله انتحاری قرار گرفته است.

«محمدعلی گنداپور» رئیس پلیس منطقه اعلام کرد: بمبگذار انتحاری یک خودروی حامل مواد منفجره را به کاروان مهندسان چینی که از اسلام‌آباد به سمت کمپ خود در «داسو» در استان خیبرپختونخواه در حرکت بودند، کوبید.

به گزارش «الجزیره»، وی افزود بر اثر این حمله پنج شهروند چینی و راننده پاکستانی آنها کشته شدند.

منطقه داسو محل یک سد بزرگ و منطقه‌ای است که پیشتر نیز هدف حملات قرار گرفته است. در سال 2021، انفجار یک اتوبوس به کشته شدن 13 نفر از جمله 9 تبعه چینی منجر شد.

حمله به پایگاه هوایی نیروی دریایی پاکستان در بلوچستانحمله به کاروان مهندسان چینی در بلوچستان پاکستان

این حمله ساعاتی پس از حمله جدایی‌طلبان بلوچ به پایگاه هوایی نیروی دریایی پاکستان در ایالت بلوچستان رخ داده است.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • حمله جدید اسرائیل به سوریه / رویترز : 33 کشته
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • کشته شدن بیش از ۵۰۰ نظامی اوکراینی در شبانه روز گذشته
  • واکنش طالبان به حمله انتحاری علیه چینی‌ها در پاکستان
  • کشته شدن پنج مهندس چینی در حمله تروریستی در پاکستان
  • حمله به اتباع چینی در پاکستان با دستکم ۵ کشته
  • کشته شدن ۵ تبعه چین در حمله انتحاری در پاکستان
  • ۵ مهندس چینی در انفجار تروریستی در پاکستان کشته شدند
  • ۵ تبعه چین در حمله انتحاری در پاکستان کشته شدند
  • ۶ کشته در حمله به یک پایگاه نیروی دریایی پاکستان