Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، ارتش سوریه شامگاه یکشنبه به پیشروی میدانی جدیدی در جنوب منطقه کاهش تنش «ادلب» دست یافت و توانست مسیر جاده بین المللی (M4) (جاده حلب به دمشق) را در حد فاصل «معره النعمان» تا «سراقب» مسدود کند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد، نیروهای دولتی سوریه کنترل روستای «الدانا» در شمال شهر معره النعمان که بزرگ‌ترین پایگاه تروریست‌های «هیئة تحریر الشام»(جبهه النصره) در جنوب منطقه کاهش تنش ادلب است به دست آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش سوریه با عبور از جاده  بین المللی(M4) روستای «الدانا» در غرب این جاده و در شمال معره النعمان در جنوب استان ادلب را به تسلط خود درآورد.

از سوی دیگر یک مقام نظامی سوریه به پایگاه خبری «روسیا الیوم» خبر داد، نیروهای ارتش سوریه روستای «بابیلا» در همین منطقه جنوب استان ادلب در مسیر اتوبان بین المللی حلب به دمشق در شمال معره النعمان را هم تصرف کرد.

این منبع افزود:« از این طریق ارتش سوریه جاده بین المللی را در حاد فاصل معره النعمان تا سراقب مسدود کرد که از اهمیت راهبردی برخوردار است».

 ارتش سوریه و نیروهای متحد آن عصر امروز هم روستاهای «زعلانه» و «معرشورین» را در شمال شرق شهر «معرة النعمان» واقع در جنوب استان ادلب را از چنگ گروه‌های تروریستی آزاد کردند.

 

واحدهای ارتش سوریه روز شنبه هم شهرک «تلمنس» (تل منس) را به همراه چند روستا در سمت شرق شهر معرة النعمان از تروریست‌ها پاکسازی کردند.

ظرف دو روز گذشته ارتش سوریه بیش از 10 روستا و شهرک را در جنوب استان ادلب پاکسازی کرده و در آستانه ورود به شهر معره النعمان است که یکی از بزگ‌ترین مناطق استقرار تروریست‌های جبهه النصره است.

ارتش سوریه طی دو هفته گذشته هم ۲۵ روستا از جمله منطقه مهم «جرجناز» در اطراف شهرستان معره النعمان را پس از ۴ سال از اشغال تروریست‌ها خارج کرد.

استان ادلب در شمال غرب سوریه و در همجواری حلب در شرق، حماه و لاذقیه در جنوب و غرب خود قرار دارد.

شرق و جنوب استان ادلب به دنبال نقض گسترده آتش‌بس تروریست‌ها از 28 آذر ماه گذشته شاهد تشدید درگیری‌هاست و ارتش سوریه در عملیات پاتک خود طی روزهای گذشته توانسته صدها کیلومتر مربع دیگر از منطقه را از چنگ جبهه النصره آزاد کند تا جاده بین المللی حلب به دمشق را از کنترل آنها خارج و از گلوله باران شهر حلب پایتخت اقتصادی سوریه و مناطق اطراف آن توسط تروریست‌ها جلوگیری کند.

ارتش سوریه تاکید کرده است که تا پاکسازی ادلب آخرین پایگاه صدها هزار تروریست‌ در سوریه زمین نخواهد نشست، اگرچه برخی قدرت‌های حامی آنها از جمله ترکیه تلاش دارند که مانع پیشروی ارتش سوریه شوند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۶۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این شهید پسردایی ۱۵۰ افغانستانی بود ! +عکس

به گزارش پارس نیوز، مدافع حرم «حامد بافنده» به سال 1366 متولد شد و از همان دوران کودکی همراه پدر و مادرش به مسجد رفت و آمد می کرد. همین آشنایی با مسجد او را به سمت مداحی و تلاوت قرآن کشاند و شروع کرد به سبک عبدالباسط تمرین قرائت کردن.

نوجوانی و جوانی شهید بافنده نیز در مشهد مقدس، به همین راه گذشت. پس از شروع جنگ سوریه و تجاوز تکفیری ها به خاک این کشور او علی رغم یک دختر کوچک تصمیم گرفت عازم دفاع از حرم حضرت زینب(س) شود اما هر کاری می‌کرد راهی برای او وجود نداشت. تا اینکه متوجه شد نیروهای افغانستانی در قالب لشکر فاطمیون می‌توانند به سوریه بروند. تصمیم گرفت  با آموختن زبان و لهجه افغانستانی هر جور که می‌شود خود را به سوریه برساند. 

همسرش ماجرای رفتن او را اینطور روایت می‌کند: «حامد» برای رفتن به سوریه مشغول یادگیری زبان افغانستانی شد، چون می‌خواست از طریق لشکر فاطمیون به سوریه برود و چون ارتباط خوبی هم با افغانستانی‌های اردوگاه داشت و برای شهدای آن‌ها مداحی می‌کرد و خیلی با آن‌ها رفت و آمد داشت، خیلی سریع به زبان افغانستانی مسلط شد. زمان اعزام که رسیده بود همه ایرانی‌ها که در لشکر فاطمیون بودند شناسایی و برگردانده شدند و «حامد» نیز در آخرین دقایق شناسایی شد، ولی نیرو‌های فاطمیون می‌گویند که «حامد» پسر دایی ما است، اگر وی را برگردانید همه ما 150 نفر با هم برمی‌گردیم و بدون «حامد» به سوریه نمی‌رویم.

بعد از عملیات که با موفقیت انجام می‌شود، «حامد» و دوستان برای انتقال شهدا با هم همراه می‌شوند، پیکر چند شهید فاطمیون را آماده انتقال می‌کنن دو مسیر را برای یافتن پیکر بقیه شهدا ادامه می‌دهند، در کنار جاده خاکی وی و دوستانش راه می‌رفتند که ناگهان متوجه یک تله کنار جاده می‌شوند. تخریب‌چی‌ها اقدام به خنثی کردن آن کرده و صدای انفجار در منطقه می‌پیچد، دوستان «حامد» متوجه شدند که وی وسط همان جاده خاکی در حالی که دست‌های وی باز و رو به آسمان بوده دراز کشیده است، ترکشی به شاهرگ گردن «حامد» خورده بود که همین باعث شهادت وی روز 3 اردیبهشت سال 96 همزمان با شهادت امام موسی کاظم(ع) شد.

منبع : تسنیم

دیگر خبرها

  • روستای چاه‌غلامعلی زرند در محاصره سیل 
  • فراخوان دو تیپ ارتش رژیم صهیونیستی از مرز لبنان به غزه
  • حفر و تکمیل هشت حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب غرب کشور 
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت طی فروردین ماه در مناطق نفتخیز جنوب غرب کشور 
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جنوب لبنان
  • این شهید پسردایی ۱۵۰ افغانستانی بود ! +عکس
  • تبادل تروریست‌ها در بندر گوادر
  • علنی‌شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + سند