Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@22:20:38 GMT

عمان میانجی پیگیر

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۶۴۹۸

عمان میانجی پیگیر

ساعت 24-وزیر خارجه عمان به فاصله پنج روز بعد از سفر قبلی‌اش، بار دیگر روز یکشنبه عازم ایران شد و با همتای ایرانی خود در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد. بر اساس اعلام وزارت امور خارجه عمان، او در راه بازگشت از شهر داووس سوئیس و پس از شرکت در مجمع جهانی اقتصاد توقفی در پایتخت ایران داشته تا در دیدار با محمدجواد ظریف، پیرامون امنیت دریانوردی در تنگه هرمز و تحولات منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار دو وزیر در خصوص موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای به ویژه همکاری‌های دو کشور در تنگه هرمز تبادل نظر کردند و بر اراده دولت‌های متبوع خود در جهت تداوم همکاری‌ها و رایزنی‌ها با هدف تضمین ایمنی دریانوردی و امنیت انرژی برای همگان تاکید کردند. آنها از همه طرف‌ها خواستند نقش مثبتی را در این روند ایفا کنند. وزیر خارجه عمان که اول بهمن ماه نیز سفری کوتاه به تهران داشت ضمن گفت‌وگو با ظریف درباره مناسبات دوجانبه، آخرین تحولات منطقه‌ را بررسی کرد. سفر وزیر خارجه عمان به تهران آن هم در شرایط کنونی پس از ترور سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و پاسخ موشکی ایران، تشدید تنش بین ایران و آمریکا، ورود ایران به گام پنجم کاهش تعهدات برجامی و کلید زدن مکانیسم حل و فصل اختلافات در برجام از سوی سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس و اینکه او از داووس و در مسیر بازگشت به مسقط سری هم به تهران زده است، بار دیگر سوالاتی را در خصوص اینکه ماموریت بن‌علوی در سفر به تهران چیست، ایجاد کرده است؟ سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران همزمان با سفر اول بهمن وزیر خارجه عمان این سفر را در راستای رایزنی‌های مستمر بین مقامات ایران و عمان برشمرده بود. گفتنی است در این مدت امیر و همچنین وزیر خارجه قطر و نخست‌وزیر سوریه نیز به تهران سفر کردند. در این خصوص، «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس‌جمهور روز چهارشنبه دوم بهمن ماه درباره اهداف سفر وزیر امور خارجه عمان به تهران گفت که یوسف بن‌علوی حامل پیامی برای تهران نبود و افزود: ‌در حال حاضر روابط دوجانبه ایران و عمان در حال گسترش است؛ بخشی از سفر وی مربوط به توسعه و تقویت روابط دوجانبه است و بخش دیگر هم منطقه‌ای است. واعظی گفت: عمان در یک طرف تنگه هرمز قرار دارد و ایران نیز در طرف دیگر، تعامل ما با آنها باید زیاد باشد زیرا براساس شعار و ایده‌ای که ما مطرح کرده‌ایم که «کشورهای منطقه باید امنیت منطقه را حفظ کنند»، حفظ و تقویت این امنیت بدون گفت‌وگو و رایزنی نمی‌شود. وی عنوان کرد: سفر بن‌ علوی هم درباره امنیت خلیج فارس بود. امنیت خلیج فارس آن قدر اهمیت دارد که وزیر امور خارجه کشورمان نیز به کشورهای منطقه سفر کند و همچنین همتایان وی در منطقه به تهران بیایند. یوسف بن علوی پیش از این در 17 دی ماه برای شرکت در نشست مجمع گفت‌وگوی تهران و قبل از آن هم 11 آذر ماه در سفری 2 روزه به تهران آمد و ضمن دیدار با ظریف با حسن روحانی رئیس‌جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

منبع: روزنامه آرمان ملی

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۶۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای امنیت تجاوز به کنسولگری ایران را محکوم کند



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در تماس تلفنی تانیا فایون وزیر امور خارجه اسلوونی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان آخرین وضعیت تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.
وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی ضمن محکومیت و تقبیح شدید اقدام رژیم صهیونیستی در تجاوز به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در حمله به مکان دیپلماتیک کشورمان در دمشق تصریح کرد: ما انتظار داشتیم شورای امنیت این اقدام تجاوزکارانه را محکوم کند، اما آمریکا و دو کشور اروپایی مانع تصویب یک بیانیه حداقلی در محکومیت این تجاوز آشکار شدند، از این رو عملیات حساب شده‌ای در چهارچوب حق دفاع مشروع از سوی کشورمان در پاسخ به این تجاوز صورت گرفت.
تانیا فایون وزیر امور خارجه اسلوونی نیز در این گفتگو با تاکید بر اهمیت نقش منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در جلوگیری از افزایش تنش‌ها در منطقه اظهارداشت: تلاش‌های اسلوونی پیرامون ایجاد صلح پایدار در غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه ادامه خواهد داشت و اسلوونی معتقد است که برقراری آتش بس در غزه تنها راه درست برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.
در پایان طرفین بر ضرورت حفظ و تقویت صلح و ثبات در منطقه تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • تأکید بر وجه مسامحه‌ناپذیری امنیت ملی و منافع ایران
  • پیام امیرعبداللهیان درباره گفتگو با گوترش
  • امیرعبداللهیان: امنیت ملی و منافع ایران مسامحه‌ناپذیر است
  • امنیت ملی و منافع ایران مسامحه‌ناپذیر است
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عمان
  • اجازه نمی‌دهیم رژیم صهیونیستی با ماجراجویی آرامش منطقه را بر هم بزند
  • تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان
  • شورای امنیت تجاوز به کنسولگری ایران را محکوم کند
  • عمان خواستار خویشتن‌داری شد