Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@23:37:04 GMT

ناکامی یک توطئه باروتی

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۶۵۱۶

ناکامی یک توطئه باروتی

سریالی عظیم و خط‌شکن در بسیاری از عرصه‌ها که به واقع باید آن را حاصل هنر و خلاقیت دیوید بنیاف، دی. بی. وایس و البته پیش از آنها جرج آر. آر. مارتین به‌عنوان خالق این دنیای خیالی به شمار آورد. با اینکه صفر تا صد روایت «بازی تاج و تخت» در دنیایی خیالی شکل گرفته است، اما تقریبا بسیاری از وقایع رخ‌داده در روند این افسانه تصویری را می‌توان با بدیلی واقعی در جهان معاصر مقایسه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادعایی که به راحتی قابل اثبات است، زیرا شخص جرج آر.آر.مارتین یعنی نگارنده مجموعه فانتزی «ترانه یخ و آتش» که «بازی تاج و تخت» از آن اقتباس شده، بارها به تأثیرپذیری خود از تاریخ جهان و اروپا هنگام تقریر رمانش اشاره کرده است.

وقایعی چون «جنگ رزها» (بین خاندان‌های لنکستر و یورک در انگلستان- قرن ۱۵ میلادی)، «جنگ صد ساله» (جنگ بین انگلستان و فرانسه – قرن ۱۴ میلادی) و مفاهیمی مثل «وایکینگ‌ها»، «افسانه آتلانتیس»، «دیوار ‌هادریان» و... را می‌توان در «ترانه یخ و آتش» و اقتباس تلویزیونی‌اش «بازی تاج و تخت» به شکلی دیگر مشاهده کرد. این سنت در پردازش کاراکترهای مختلف و برخی خرده‌پیرنگ‌ها نیز از سوی شخص مارتین و سازندگان سریال رعایت شده است و برخی از آنها را به‌راحتی می‌توان با برخی شخصیت‌ها و همچینن رویدادهای تاریخی مقارنه کرد.

عبادتگاه وستروس یا مجلس انگلستان
در اپیزود دهم از فصل ششم سریال «بازی تاج و تخت» که دوستداران این مجموعه تلویزیونی آن را به اسم «بادهای زمستان» می‌شناسند، شاهد سکانسی نفسگیر و تأثیرگذار در شهر وستروس (مقر پادشاهی) هستیم. در این سکانس کاهن وستروس یعنی گنجشک اعظم دادگاهی را در ساختمان عبادتگاه بزرگ شهر ترتیب داده است تا برخی از کاراکترهای اصلی داستان یعنی سرسی لنیستر و مارجری تایرل را محاکمه کند. اما پیش از آغاز محاکمه بر اثر توطئه‌ای که قبلا سرسی لنیستر ترتیب آن را داده است، ساختمان عبادتگاه با انفجاری سهمگین فرو می‌ریزد و همه افراد داخل آن از بین می‌روند. شیوه اجرای این سکانس از موسیقی گرفته تا بازی‌ها و حتی نوع نگاه‌ها و صد البته تدوین، مخاطبان را در زمان پخش تلویزیونی آن به وجد آورد، اما آنهایی که کمی از «تاریخ جهان» اطلاع داشتند، خیلی زود دریافتند جرج آر. آر. مارتین هنگام طراحی این بخش از داستان به یکی از وقایع تاریخی و مهم اروپا یعنی «توطئه باروت» نظر داشته است. ماجرایی که چهار قرن پیش یعنی سال ۱۶۰۵ میلادی به وقوع پیوست و طی آن یک گروه خرابکار با انگیزه‌های مذهبی اقدام به بمب‌گذاری ساختمان مجلس در انگلستان کردند، اما برخلاف تخیل مارتین در اپیزود «بادهای زمستان» موفق نشدند به هدف خود برسند و پیش از عملی‌کردن قصد خود شناسایی و دستگیرشدند.

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1346322

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سریال خارجی سریال بازی تاج و تخت انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۶۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ ملت‌ها: لیست سرمربی مشهور با یک سورپرایز

به گزارش "ورزش سه"، جیان لورنزو بلنجینی سرمربی ایتالیایی و جدید تیم ملی والیبال بلغارستان لیست خود را برای لیگ ملتهای والیبال اعلام کرد که ستاره های زیادی از جمله گئورگی سگانوف پاسور و کاپیتان این تیم دیگر در آن حضور ندارند.

اسامی بازیکنان دعوت شده به تفکیک پست‌ها:

پاسورها: دوبرومیر دیمیتروف،  اسوتسلاو استانکوف، استویل پالف،سیمون نیکولوف، و لیوبسلاو تلکیسکی

دریافت کننده ها: الکساندر نیکولوف، مارتین پتروف آتاناسوف، دنیس کاریاگین، سپارو آسپاروف، ولادمیر گارکوف،گئورگی تاتاروف، گئورگی پتروف، دنیسلاو بورداروف،  سامویل والچینوف و دمیتار واسیلف

سرعتی‌زن ها: اسوتسلاو گوتسف، نیکولوف کولف، الکس گروزدانوف، ابوریس ناچف، ایلیا پتکوف، کراسیمیر گئورگیف، لازار بوچکوف، استفان چاوداروف و نیکولای کورتف

قطر پاسورها: دمیتار دیمیتروف و ونیسلاو آنتوف

لیبرو ها: سیمون دوبرف، مارتین بوژیلوف،دامیان کولف و کالویان بوتف،

دیگر خبرها

  • لیگ ملت‌ها: لیست سرمربی مشهور با یک سورپرایز
  • خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد / فیلم
  • مارتین لوتر کینگ و خشونت
  • سرمربی الهلال ناکامی برابر العین را توجیه کرد
  • شاهکار کاپیتان؛ مارتین اودگارد یاد مسوت اوزیل را در آرسنال زنده کرد
  • چرا فاصله لیگ برتر انگلیس روز به روز با سایرین بیشتر می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • ۴۴ سال ناکامی و شکست برای استکبار جهانی
  • ۴۴ سال ناکامی و شکست برای اسکتبار جهانی
  • ایرلند: تل آویو جنگ در غزه را متوقف کند!
  • مذاکرات ایران برای خرید شرکت خودروسازی «روور» انگلستان