Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی اللهیاری شامگاه یکشنبه در جمع مدیران مراکز معاینه فنی خودروهای استان قزوین اظهار داشت: کنترل و نظارت دقیق بر ایمنی خودروها نقش مهمی در کاهش حوادث، جلوگیری از تلفات جاده‌ای و حفظ محیط زیست دارد و از این رو مراکز معاینه در نظارت فنی خودروها دقت بیشتری در انجام وظایف خود باید داشته باشند. 

به گفته وی، عملکرد مراکز معاینه فنی باید به گونه‌ای تقویت شوند که هیچ خودروی دارای نقص فنی نتواند بارنامه، کد رهگیری و در نهایت گواهی فنی برای تردد در جاده را دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اللهیاری ادامه داد: در حال حاضر یکی از مواردی که باید در معاینه فنی خودرو، به ویژه خودروهای سنگین مورد توجه باشد آلایندگی آنها است تا اگر نقص یا مشکل خاصی در این زمینه وجود داشت از صدور گواهی معاینه فنی خودداری و موارد لازم تذکر داده شود. 

وی تصریح کرد: کنترل سرعت، لاستیک خودرو و وضعیت فنی آن از دیگر موارد ضروری در معاینات است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

این مسوول با بیان اینکه مسوولیت تایید نتایج آزمایشات فنی در هر مرکز معاینه فنی برعهده کارشناسان مکانیک یا رشته‌های فنی مرتبط است، یادآور شد: در صورتی که متصدیان و کارکنان مراکز مجاز معاینه فنی و یا ماموران و ناظران بر عملکرد آنها برخلاف مقررات موضوع این ماده اقدام به صدور گواهی معاینه فنی کنند به حداکثر مجازات جرم صدور گواهی خلاف واقع، موضوع ماده ۵۴۰ قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شوند.

معاون دفتر آمار ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تصریح کرد: براساس ماده ۳۲ قانون هوای پاک نیز برای رسیدگی به تخلفات و جرایم موضوع این قانون به تشخیص رییس قوه قضاییه، شعبه‌ای تخصصی در هر حوزه قضایی اختصاص می‌یابد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین نیز در این نشست اظهار داشت: اهمیت و ارزش کار مراکز معاینه فنی خودرو در حفظ محیط زیست، ایمنی و امنیت جاده بسیار بالا بوده و ضروری است دستورالعمل‌های این حوزه و  نظارت بر سلامت و ایمنی خودرو، به روزرسانی شود.

جبار قهاری افزود: نبودن کنترل و معاینه دقیق خودرو در مراکز معاینه فنی با تصادف‌های جاده‌ای مرتبط بوده و معاونت حمل و نقل هم به طور ویژه عملکرد این مراکز را رصد و پایش می‌کند.

استان قزوین دارای چهار مرکز معاینه فنی خودرو است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۶۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی سازمان‌ها به آتش نشانی اجازه بازدید ایمنی نمی‌دهند

سید محمد موسوی با اشاره به تعداد مراکز درمانی منطقه ۱۱ تهران گفت: در منطقه ما، بیش از ۲۰ بیمارستان و مرکز درمانی وجود دارد و سرانه آموزشی و درمانی ما زیاد است.

وی با اشاره به بافت قدیمی این منطقه افزود: از آنجایی که این منطقه از مناطق قدیمی و پرجمعیت پایتخت است؛ متأسفانه اکثر ساختمان‌های موجود، مشکلات ایمنی دارند. برخی از ساختمان‌ها خیلی مشکل دارند و برخی ساختمان‌ها هم مشکلات کمتری دارند.

شهردار منطقه ۱۱ تهران ادامه داد: از مدتی پیش، بازرسی تک تک ساختمان‌های مراکز درمانی آغاز شده و همکاران من از ساختمان‌ها بازرسی می‌کنند تا با شناسایی و رفع مشکلات، ضریب ایمنی این مراکز درمانی و در مجموع کل منطقه را بالا ببرند.

موسوی در پاسخ به این پرسش که آیا در بازدید از مراکز درمانی اعم از بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، این مراکز با مشکلی مواجه هستند؟ گفت: آتش نشانی در زمینه بازدید و بررسی از این مراکز هیچ مشکلی ندارد. همچنین ساختمان‌های تحت نظر شهرداری نیز با آتش نشانی در این زمینه همکاری دارند؛ زیرا آتش نشانی جزئی از شهرداری است؛ اما برخی مالکان ساختمان‌های شخصی یا برخی مراکز و ارگان‌های دولتی ممکن است اجازه این کار را ندهند.

وی افزود: عوامل آتش نشانی هر جا که بخواهند به ساختمان‌های مدیریت شهری ورود کنند؛ نه تنها هیچ مانعی وجود ندارد؛ بلکه ما استقبال هم می‌کنیم.

شهردار منطقه ۱۱ تهران ادامه داد: متأسفانه برخی از مردم و سازمان‌ها اجازه بازدید‌های ایمنی را به آتش نشانی نمی‌دهند و این مسئله تخصصی باید در قانون دیده شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • برخی سازمان‌ها به آتش نشانی اجازه بازدید ایمنی نمی‌دهند
  • بیش از ۲۵ هزار کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین صادر شد
  • صدور ۲۵۵۰۰ کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی
  • ایمنی جاده جلفا به سیه رود با حذف پیچ های خطرناک تأمین می شود
  • زمان واریز و میزان سهمیه بنزین خودروها اعلام شد
  • افزایش قیمت کارخانه ای این خودرو کلید خورد | منتظر افزایش قیمت‌ سایر خودروها باشیم؟
  • بازدید مشترک و پایش مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شهرستان چایپاره
  • طغیان کم سابقه رودخانه سرباز در پی بارش‌های شب گذشته و بامداد امروز
  • کشف خودروهای ۱۵۰ میلیاردی قاچاق در البرز
  • پذیرش ۱۵ هزار و ۸۰ خودرو در مرکز معاینه فنی شهرکرد