Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیمی با بیان اینکه هدف اصلی جمهوری اسلامی ایران حفظ برجام است، گفت: خروج از ایران از برجام یک صحنه آرایی جدیدی را در جهان شکل می دهد.

« علیرضا رحیمی »‌در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به آینده روابط ایران با اروپا در قالب برجام گفت: به نظر می رسد مواضع محکم جمهوری اسلامی ایران در خصوص پرونده هسته ای اتحادیه اروپا و کشورهای اروپا را با غافل گیری بیشتری مواجه کرد؛ مواضعی که اخیرا اتحادیه اروپا گرفت هم از واقع بینی فاصله داشت و هم رویکرد تند سیاسی به نفع آمریکا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنها علیرغم اینکه بارها اعلام کرده بودند که هدف اصلی شان حفظ برجام است ولی در مسیر تضییع برجام و تحریک ایران برای خروج از برجام گام برداشتند، در صورتی که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است تا وقتی که منافع اش حفظ شود در این توافق نامه می ماند ولی منافع ایران نیز روز به روز توسط آمریکا و اتحادیه اروپا ضعیف تر شد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قاعدتا اتحادیه اروپا یکی از گام هایی که پیش رو دارد که بتواند این توافق نامه با را استحکام حفظ کند، این است که منافع جمهوری اسلامی ایران در برجام را تقویت و به حداکثر برساند.

 

وی گفت: برجام به عنوان سند حقوقی و سیاسی همچنان معتبر است و به همین دلیل است که هم از داخل و هم از خارج کشور گروه های فشار می آورند که ایران از برجام خارج شود. قطعا با خروج از ایران از برجام یک سناریو و صحنه آرایی جدیدی در کل جهان شکل می گیرد و به همین دلیل است که جمهوری اسلامی ایران نباید شتاب زده و هیجانی تصمیم بگیرد.

 

رحیمی خاطرنشان کرد: وقتی همین گام های پنج گانه را که تصمیم گرفته شده در کامل درایت و واقع بینی اجرایی کنیم در همین گام ها نیز دلایل و رد پاهای روشنی مبنی بر اینکه ایران برای حفظ برجام تلاش می کند، وجود دارد./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد فهما مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما رویداد ملی فهما نماز جمعه مسجد طرح ملی فهما علیرضا رحیمی برجام مجلس شورای اسلامی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۶۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران تصویر جدیدی را در موازنه قوا در منطقه ایجاد کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برنامه جهان امروز در گفتگوی تصویری با حسن حجازی؛ کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی در بیروت درباره پاسخ ایران در موضوع حمله موشکی ایران به اسرائیل پرداخت.

سؤال: شما سال‌ها وضعیت رژیم صهیونیستی را زیر نظر دارید و بررسی می‌کنید، به عنوان یک متخصص مسائل اسرائیل فکر می‌کنید پاسخ موشکی ایران چقدر تاریخ اسرائیل را به دو بازه قبل و بعد از این حمله تبدیل کرده باشد؟
حسن حجازی: بدون شک حمله ایران قاطعانه و محکم بوده و تحول و رویدادی بی سابقه در تاریخ جعلی رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. این یک چالش طلبی در چندین سطح و جنبه است و صهیونیست‌ها درک کرده اند که تبعات این حمله تأثیرگذار خواهد بود بر آینده این رژیم. جمهوری اسلامی ایران در استفاده از سطح توان و قدرتمندی خود در این حمله خواست به رژیم صهیونیستی بگوید که دوران مقابله با جمهوری اسلامی ایران وارد مرحله جدیدی شده و این رژیم باید از اقدامات تحریک آمیز خودش که طی سال‌های اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفته بود، پایان دهد، صهیونیست‌ها درک کردند که این اوضاع جدیدی است و آنها باید تجاوزات و جنایات خود را متوقف کنند و اوضاع منطقه و تقابل در منطقه هم وارد مرحله جدیدی شد. جمهوری اسلامی ایران در حمله موشکی و پهپادی خودش، تصویر جدیدی را در زمینه موازنه قوا در منطقه ایجاد کرده که حامل این پیام برای رژیم صهیونیستی است که این رژیم نمی‌تواند به تجاوزات خود ادامه دهد و هر تجاوز با هزینه سنگینی مواجه خواهد شد و جمهوری اسلامی قدرت و توانمندی‌هایی در اختیار دارد که می‌تواند این رژیم را از جنایت‌های خود بازدارد که مخالف قوانین بین المللی است و حاکمیت جمهوری اسلامی را نقض کرده و مستشاران نظامی را هدف قرار داده و انواع جنایت‌ها را علیه ایران مرتکب می‌شود و این جنایت‌ها باید پیامد‌هایی داشته باشد و همچنین حمله پیامد‌هایی برای اوضاع منطقه دارد و آن دوران سپری شده که رژیم صهیونیستی تصور می‌کرد که هر اقدامی را بخواهد می‌تواند انجام دهد و حضور آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی هم دچار تغییر خواهد شد و ارنتوانست از رژیم صهیونیستی حمایت کند و جنایت‌هایش را پوشش دهد و رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا نتوانست مقابله کند با پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی و همچنان ترسناک و متزلزل است در مقابل حملات ایران و رژیم صهیونیستی نمی‌تواند به جنایت‌های خود ادامه دهد.


سؤال: ساعاتی پیش از رونِن بِرِگمن؛ نویسنده معروف اسرائیلی که نزدیک به موساد است و آن کتاب معروف «تو زودتر بکُش» را نوشته، گزارشی داشتیم از وضعیت اسرائیل بعد از دریافت پاسخ موشکی ایران او به نقل از یک مقام اسرائیلی که البته اسمش را افشا نکرده درباره جلسات کابینه امنیتی و جنگی اسرائیل نوشته که اگر بحث‌های داخلی مقامات از رسانه‌ها پخش شود، نصف جمعیت اسرائیل برای خروج از کشور به فرودگاه هجوم می‌برند، تحلیل‌تان درباره این نقل قول چیست؟ فکر می‌کنید مگر در این جلسات چه حرف‌هایی گفته می‌شود که اگر به گوش شهرک نشینان برسد آنها ترجیح می‌دهند اسرائیل را ترک کنند؟
حجازی: بله این مسأله به نظر می‌رسد که حجم خطراتی را منعکس می‌کند که رژیم صهیونیستی در تقابل با جمهوری اسلامی ایران با آن مواجه است. بدون شک اظهارات این نویسنده مشهورکه منابع اطلاعاتی زیادی را از سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی دریافت می‌کند، این سرویس‌ها سناریو‌های تقابل را مطرح کردند و آن دریافته که اگر تقابل با جمهوری اسلامی ایران وارد مرحله گسترده تری شود، رژیم صهیونیستی هدف حملات گسترده تری قرار خواهد گرفت و هدف حملات موشکی و پهپادی گسترده تری قرار خواهد گرفت و این اطلاعات و گزارش‌ها امکان این که در محافل داخلی صهیونیست‌ها منتشر شود وجود ندارد چرا که اگر آنها اطلاع پیدا کنند از واقعیت‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی، این سرزمین را ترک خواهند کرد. این اظهارات تأیید می‌کند که رژیم صهیونیستی تا چه اندازه با خطرات در تقابل با جمهوری اسلامی مواجه است و رژیم صهیونیستی با جنگی بی سابقه با جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد بود؛ در تمام جنبه‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی. این اظهارات بیانگر این است که آنها خواستار گسترش درگیری با جمهوری اسلامی نیستند، زیرا درک کرده اند که جنگ گسترده با جمهوری اسلامی ایران و جنگ منطقه ای، ماهیت این رژیم صهیونیستی را در معرض خطرات بزرگ و بی سابقه قرار خواهد داد. سناریو‌هایی که بسیار بدتر از تحولاتی خواهد بود که تا کنون اتفاق افتاده، بنابراین رسانه‌های رژیم صهیونیستی و سران صهیونیست نمی‌خواهند و تمایل ندارند واقعیت رژیم صهیونیستی را برای صهیونیست‌ها فاش کنند تا آنها را دچار ترس و هراس بیشتر نکنند.


سؤال: نظرتان را درباره سطح اقدام دو طرف بپرسم؛ اسرائیل تمام توان و پیشرفته‌ترین پدافند‌ها و امکاناتش را به صحنه آورد ولی با اطلاعاتی که منتشر شده، ایران گویا ترجیح داده از بین تمام آن موشک‌هایی که داشته فقط از موشک عماد که سال ۲۰۱۵ از آن رونمایی شده بود استفاده کند و بر خلاف اسرائیل دست خودش را به طور کامل باز نکند.
حجازی: این مسأله از واقعیت‌هایی است که اسرائیلی‌ها خود درباره آن صحبت می‌کنند، آنها درک کرده اند که اگر این سطح از دفاع و حمایت کشور‌های غربی و آمریکا و متحدان این رژیم، حمایت کرده اند ولی قسمت بیشتری موشک‌ها به سرزمین‌های اشغالی رسیدند. رژیم صهیونیستی درک کرد که ضعیف و ناتوان است و با وجود حمایت آمریکا و متحدان غربی اش، موشک‌ها به اهداف خودشان در سرزمین‌های اشغالی رسیدند، این برای صهیونیست‌ها موضوع دلخوش کننده‌ای نیست و آنها درک کردند که در وضعیتی هستند که حتی حمایت و پشتیبانی متحدان هم فایده‌ای برای آنها ندارد و سطح منطقه آنها را هیچ تغییری نمی‌دهد، اما جمهوری اسلامی ایران آشکار کرد که توان، اراده و قدرت بزرگتری؛ بسیار بیشتر از آن چه که رژیم صهیونیستی در اختیار دارد را می‌تواند استفاده کند و می‌تواند ابزار‌ها و جنگ افزار‌هایی را استفاده کند که صهیونیست‌ها را با مشکل مواجه کند، ولی الان از سطح پایین تری استفاده کرده ولی این پیام را همواره ارسال می‌کند که می‌تواند حملات سنگین تری انجام دهد و این مسأله سطح توازن را در منطقه تغییر داده و ثابت کرده که ایران کشور مقتدری در منطقه است و امکانات و توانایی‌هایی را در اختیار دارد که هر چند از آنها به صورت حداکثری استفاده نکرده، ولی اگر بخواهد از آنها استفاده کند، رژیم صهیونیستی را آزار خواهد داد. ولی رژیم صهیونیستی دست به دامان آمریکا و کشور‌های غربی شده و اگر ثابت کرد که به خود هیچ تکیه و توکلی ندارد و اگر حمایت از آن وجود نداشته باشد، به سرعت فرو می‌پاشد و به خصوص آن از حمایت‌های آمریکا همیشه برخوردار بوده و اگر این حمایت‌ها نباشند، قدرت و توانی برای دفاع خود ندارد.

دیگر خبرها

  • ایران تصویر جدیدی را در موازنه قوا در منطقه ایجاد کرد
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه از نتایج تصمیم آمریکا و اروپا برای جلوگیری از احیای برجام است
  • ایران اسلامی به مرحله جدیدی از تصمیم‌سازی سياسی در جهان ورود می‌کند
  • ایران به مرحله جدیدی از تصمیم‌سازی‌های سیاسی در خاورمیانه و جهان ورود خواهد کرد
  • ایران به مرحله جدیدی از تصمیم‌سازیهای سیاسی در خاورمیانه و جهان ورود خواهد کرد
  • هر حماقت جدیدی، منجر به پایان عمر رژیم صهیونیستی می‌شود
  • ارتش جمهوری اسلامی یک ارتش مقتدر در جهان است