Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@06:50:28 GMT

طرح ممیزی املاک بافق اجرا شد

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۶۶۸۳

طرح ممیزی املاک بافق اجرا شد

سیدعلی نوروززاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اجرای این طرح تمامی اطلاعات مکانی از قبیل؛ ابعاد و اندازه ها و نقشه ملک، و اطلاعات توصیفی مانند مشخصات ملک، آدرس و اشتراک‌های آب، برق، گاز و تلفن و همچنین کاربری موجود جمع آوری شده است.

وی افزود:  بخش عمده‌ای از اطلاعات جمع آوری شده در سامانه شهرسازی شهرداری به ثبت رسیده است و مابقی قبل از پایان سال به ثبت می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول شهری تصریح کرد: مراحل جمع آوری و ثبت اطلاعات ممیزی از ۲ سال قبل آغاز شد و هم اینک به ایستگاه آخر رسیده است.

وی، ثبت و نگهداری سوابق املاک، معابر و مشاغل در سیسم، آگاهی از اطلاعات به روز از وضعیت موجود تمامی املاک، معابر و مشاغل در سطح شهر، تسهیل در دستیابی به اطلاعات و محاسبات عوارض نوسازی و عوارض کسب و پیشه، ایجاد بستر مناسب در تسریع و آسان سازی امور شهرداری، میسر بودن ارایه خدمات مکانی مربوطه در سیستم یکپارچه شهر سازی و نوسازی، دسترسی سریع و بی واسطه شهرداری به داده‌های مکانی املاک، نمایش نقشه معابر و مشاغل در سایر سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی نظیر GIS و Google earth، گزارش گیری سریع و دقیق از تعداد و مشخصات املاک و معابر با کاربری‌های مختلف و امکان تهیه نمودارهای آماری را از مهم‌ترین فواید اجرای عملیات طرح ممیزی املاک شهری برشمرد.

نوروززاده مراحل بعدی طرح را یاد آورشد و گفت: در این مرحله نسبت به صدور فیش تشخیص اقدام می‌شود که شهروندان عزیز باید آن را به دقت مطالعه کنند و در صورت مشاهده هر گونه مغایرت، مراتب را به دفتر محلی که متعاقبا اعلام می‌شود اطلاع دهند.

شهرداری بافق در سال ۹۸ با آغاز طرح‌های عمرانی ، فرهنگی و ورزشی همزمان، رکورد تازه‌ای در عملکرد خود به ثبت رسانده است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

برچسب‌ها بافق مدیریت شهری نقشه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بافق مدیریت شهری نقشه بافق مدیریت شهری نقشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۶۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک گرگان ثمره جانمایی غلط مدارس غیرانتفاعی/ شهرداری به مطالبات مردم پاسخ دهد

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به ضرورت توسعه شبکه معابر شهری مرکز استان گلستان گفت: بخش عمده ترافیک خودرو، ثمره جانمایی غلط مدارس غیرانتفاعی و استقرار واحد‌های (صنایع) مزاحم در بافت شهری است.

مهران کاظم نژاد در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو اظهار کرد: بر اساس آمار‌های رسمی، طی یک دهه اخیرشاهد افزایش ۳ برابری خودرو‌ها و همچنین رشد ۱۰ درصدی جمعیت گرگان بوده ایم، در حالیکه ساختار خیابان‌ها و معابر شهری تغییر محسوسی نداشته است.

وی ادامه داد: یکی از عوامل اصلی تشدید کننده ترافیک در گرگان، استقرار صنایع مزاحم در شهر به ویژه تمرکز و جانمایی نادرست مدارس غیر انتفاعی در برخی از نقاط شهر گرگان است.

رییس کمیسیون توسعه وعمران ادامه داد: در محدوده بلوار ناهار خوران شاهد استقرار برخی مدارس غیرانتفاعی هستیم که عامل تشدید کننده ترافیک شده است و این امر گلایه مندی زیاد شهروندان را به دنبال داشته است.

کاظم نژاد گفت: برخی از این مدارس فاقد مجوز بوده و برخی دیگر اعتبار مجوز آن‌ها پایان یافته است که باید با بازدید و رصد میدانی به این مدارس اولتیماتوم بدهیم که مکان خود را تغییر دهند.

وی افزود: جانمایی چند مدرسه در محدوده نهارخوران و تردد خودرو والدین و سرویس مدارس به نحوی است که برای ساعاتی کل خیابان‌های پیرامونی را تحت الشعاع قرار می‌گیرد و معبر به یک پارکینگ تبدیل می‌شود.

این عضو شورای شهر ادامه داد: انتظار شهروندان و اعضای شورا از شهردار گرگان آن است که از همه ظرفیت قانونی برای انتقال این واحد‌ها به مکان مناسب استفاده کند، برفرض اگر اتفاقی در پیرامون این مدارس حادث شد، امکان حضور و تردد خودرو‌های امدادی و آتش نشانی با چالشی جدی مواجه است.

وی گفت: شاید بنا به محدودیت‌های اعتباری امکان توسعه مطلوب شبکه معابر و یا تعریض معابر وجود نداشته باشد یا سرعت اجرای پروژه‌ها مقبول شهروندان نباشد، اما باید در سایر موئلفه‌های هم‌سو که هزنیه بری کمتری دارند؛ به دنبال کاهش ترافیک برویم.

کاظم نژاد اظهار کرد: طراحی و اجرای اصلاحات هندسی از میادین و معابر شهر، جانمایی و استقرار چراغ‌های راهنمایی جدید، توسعه و به طور دقیق‌تر مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی باید در دستور کار جدی مدیران شهرداری قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو؛ بررسی اقدامات و برنامه‌های مدیران شهرداری گرگان و کندی در اجرای برخی پروژه‌ها نشان می‌دهد مجموعه شهرداری گرگان هم برنامه مشخص و هدفمندی برای کاهش بار ترافیکی مرکز استان نداشته و صرفا به تشکیل جلسه، انتظار همراهی از سوی مردم و افزایش مبالغ جریمه راهنمایی و رانندگی بسنده می‌کنند

دیگر خبرها

  • چرا طرح طبقه‌ بندی در شرکت واحد اجرا نمی‌ شود؟
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۲
  • تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه پنج در سال ۱۴۰۲
  • عملیات لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر شهری بروجن
  • پاسخگویی سامانه ۱۳۷ شهرداری یزد به ۶۵۰ تماس/ گزارشات مردمی از آبگرفتگی معابر و جوی‌های شهر
  • ترافیک گرگان ثمره جانمایی غلط مدارس غیرانتفاعی/ شهرداری به مطالبات مردم پاسخ دهد
  • از ممیزی‌‌های عجیب صداوسیما؛ «دوستت دارم» نگویید ممنوعه! | فیلم
  • پاسخگویی سامانه ۱۳۷ به بیش از ۶۵۰ تماس تلفنی