Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردشیر صفاپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگرچه سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین قبول کرده تا احداث مراکز ماده ۱۶ را تقبل کند، اما هنوز مجوزهای لازم از سوی سازمان بهزیستی کشور در این رابطه صادر نشده است.

وی، مشکل اعطای مجوز را نبودن یک دستگاه متولی برای مدیریت این مرکز عنوان و تصریح کرد: قبل از احداث و راه‌اندازی مراکز ماده ۱۶ لازم است که یک متولی ویژه برای رسیدگی به امور معتادان متجاهر در استان قزوین تعیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفاپور با بیان اینکه پیگیر هرچه سریع‌تر اعطای مجوز مراکز ماده ۱۶ هستیم، اظهار داشت: هم اکنون تبصره ۲ ماده ۱۶ قانون مبارزه با موادمخدر در استان قز.یم اجرایی شده و یک بخش خصوصی نیز در این رابطه از معتادان متجاهر نگهداری می‌کند، اما اگر خود ماده ۱۶ (مراکز دولتی) راه‌اندازی شود، به صورت دولتی موضوع نگهداری معتادان به انجام می رسد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان قزوین در پاسخ به اینکه آیا این مراکز برای زنان معتاد نیز دایر می‌شود یا خیر، تصریح کرد: تعداد معتادان متجاهر زن در قزوین بسیار پایین بوده و هم اکنون نیز اولویت مسوولان برروی ساماندهی معتادان مرد متمرکز شده اما اگر مجوزهای لازم صادر شود برای ساماندهی معتادان زن نیز برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

نرخ شیوع اعتیاد در استان قزوین ۲.۹۷ درصد است.

برچسب‌ها معتادان متجاهر مراکز ترک اعتیاد استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معتادان متجاهر مراکز ترک اعتیاد استان قزوین معتادان متجاهر مراکز ترک اعتیاد استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۶۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  عزیز برگ نی در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و صاحبان صنایع ، با مدیرعامل و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: تعدد تصمیم گیری های دستگاه های اجرایی عدم مدیریت یکپارچه مشکلات عدیده برای فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی ایجاد کرده است. 

وی حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده را مشکل دیگر تولیدکنندگان عنوان کردو افزود: عدم ثبات قوانین مناطق آزاد و بخشنامه های روزمره تولیدکنندگان را سردرگم کرده است. 

برگ نی مشکل عدم وجود شعبه ارزی بانک ها در منطقه را از دیگر مشکلات تولید در منطقه عنوان کرد و گفت: برای رفع تعهد ارزی تولیدکننده مجبور است به کرات به مرکز استان سفر کند. 

وی مشکل قرنطینه گمرک و قوانین دستپاگیر ، مشکلات بانکی و بازرگانی را از دیگر موارد قابل بررسی عنوان کرد و اضافه کرد: در سال جهش تولید نیاز است بخش عمده مشکلات تولیدکنندگان رفع شود. 

این فعال اقتصادی و تولیدکننده منطقه آزاد ماکو با اشاره به آمادگی تمامی فعالان اقتصادی برای لبیک گویی به منویات مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال ابراز امیدواری کرد: منطقه آزاد ماکو پیشران جهش تولید با مشارکت مردم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • جمع‌آوری و دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود