Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فلزات اساسی با ۲۳ هزار و ۵۱۱ میلیارد ریال دادوستد، رتبه نخست ارزش معاملات بازار فرابورس را در نخستین ماه زمستان امسال به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، تعداد ۴۰میلیارد و ۴۹۹میلیون ورقه بهادار در نخستین ماه زمستان امسال در ۵میلیون و ۹۳۳هزار نوبت به ارزش ۳۸۰هزار و ۳۲۳میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از رشد ۱۲۰درصدی حجم، افزایش ۱۲۰درصدی نوبت‌های معاملات و رشد ۳۲۵درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که میانگین حجم روزانه معاملات فرابورس در ماه گذشته ۳۰۴میلیون ورقه و میانگین ارزش معاملات نیز ۱۲۸۶۰میلیارد ریال بوده است. شاخص کل فرابورس نیز که معاملات دی ماه امسال را از ارتفاع ۴۵۵۹واحد آغاز کرده بود با ثبت رشد ۱۶درصدی در پایان این ماه به ارتفاع ۵۳۰۱واحد رسید و افزایش ۱۳۵درصدی را هم از ابتدای امسال به نام خود ثبت کرد.

این گزارش می افزاید: نگاهی هم به وضعیت صنایع مختلف در نخستین ماه زمستان امسال در بازارهای فرابورس نشان می‌دهد فلزات اساسی با ۲۳هزار و ۵۱۱میلیارد ریال دادوستد، سهم ۱۰درصدی از ارزش معاملات فرابورس را به ثبت رسانده و در رتبه نخست این بازار در ماه گذشته قرار گرفته است.

محصولات شیمیایی نیز با ۱۸هزار و ۴۰۶میلیارد ریال(معادل ۸درصد)، انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با ۱۷هزار و ۱۷۶میلیارد ریال(معادل ۷درصد)، سرمایه‌گذاری‌ها با ۱۵هزار و ۹۳۳میلیارد ریال(معادل ۷درصد) و مواد و محصولات دارویی با ۱۴هزار و ۶۸۸میلیارد ریال(معادل ۶درصد) به ترتیب رتبه‌های دوم تا پنجم ارزش معاملات فرابورس را در دهمین ماه امسال از آن خود کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرابورس اوراق بهادار معاملات فرابورس فلزات اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۷۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۱۶ میلیارد دلار کالای اساسی در ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر، در سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۴ میلیون و ۶۱۹ هزار تن کالای اساسی به ارزش ۱۶ میلیارد و ۷۱ میلیون دلار وارد کشور شده است. این میزان کالای اساسی وارداتی در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه ماقبل به لحاظ وزنی ۱.۳۵ درصد و از حیث ارزش ۹.۷۲ درصد کاهش داشته است.

در این مدت ذرت با ۳ میلیارد و ۸۱۳ میلیون دلار، روغن‌های خوراکی نیمه جامد، مایع و خام با ۲ میلیارد و ۳۷۷ میلیون دلار، انواع دانه‌های روغنی با ۲ میلیارد و ۲۳۹ میلیون دلار، برنج با یک میلیارد و ۳۰۶ میلیون دلار و کنجاله سویا با یک میلیارد و ۶۲ میلیون دلار ۵ قلم اول کالاهای اساسی را به خود اختصاص دادند.

در بین ۵ قلم اول کالای اساسی ذرت و کنجاله سویا به لحاظ ارزش به ترتیب ۱۵.۸۸ درصد و ۲۴.۲۲ درصد افزایش و روغن‌های خوراکی ۶.۲۰ درصد، انواع دانه‌های روغنی ۶۷ صدم درصد و برنج ۴۴.۶۷ درصد کاهش داشته است.

در سال ۱۴۰۲، یک میلیارد دلار گندم، ۷۴۷ میلیون دلار جو، ۵۷۴ میلیون دلار لاستیک سنگین، ۴۷۷ میلیون دلار شکر خام، ۴۶۰ میلیون دلار کود شیمیایی، ۴۰۶ میلیون دلار گوشت قرمز سرد سنگین، ۳۰۰ میلیون دلار کاغذ چاپ و تحریر، ۲۹۳ میلیون دلار خمیر کاغذ، ۲۸۸ میلیون دلار گوشت قرمز سبک گرم، ۲۲۹ میلیون دلار چای خشک، ۲۱۷ میلیون دلار حبوبات، ۱۲۲ میلیون دلار سموم تکنیکال شیمیایی، ۸۸ میلیون دلار گوشت مرغ، ۵۰ میلیون دلار انواع بذر و ۲۰ میلیون دلار کاغذ روزنامه وارد شده است.

این گزارش در خصوص بیشترین افزایش در ارزش واردات کالای اساسی در سال ۱۴۰۲ می‌افزاید: گوشت قرمز گرم و سرد، کود شیمیایی، لاستیک سنگین و انواع بذر به ترتیب ۵ قلم کالای اساسی بودند که در بین اقلام اساسی از بیشترین افزایش به لحاظ ارزش برخوردار بودند.

چای خشک، گندم، برنج، شکر خام و حبوبات در سال ۱۴۰۲ در بین ۲۰ قلم کالای اساسی بیشترین کاهش را به لحاظ ارزشی به خود اختصاص دادند.

کد خبر 6062663 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • جدول مقایسه حداقل حقوق کارگران از سال 1388 تا 1403 و معادل آن به طلا؟+جدول
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه به تولید در ۱۴۰۳
  • اعتراض استقلالی ها به ارزش گذاری ۱.۸ هزار میلیارد تومانی ۵۱ ...
  • پیش‌بینی بورس فردا ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت استقلال و پرسپولیس برای عرضه در فرابورس مشخص شد
  • روند حرکتی شاخص صنعت فلزات اساسی بازار سهام چگونه خواهد بود؟ + عکس
  • واردات ۱۶ میلیارد دلار کالای اساسی در ۱۴۰۲
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض‌الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام