Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، بخش خدمات معاف از مالیات را تعیین کردند.

بر این اساس، خدمات زینک، چاپ و انتشار روزنامه اعم از کاغذی و الکترونیکی، چاپ کتاب، نشریه و خدمات نشر و توزیع آنها و هر گونه تبلیغات در روزنامه ها و نشریات به استثنای موسسات کمک آموزشی و کنکور از پرداخت مالیات و عوارض معاف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین کلیه مراحل خدمات تهیه، تولید، پخش و عرضه فیلم، سریال، موسیقی و تئاتر نیز از پرداخت مالیات معاف شدند

خدمات مالی و اعتباری اعطای تسهیلات توسط صندوق های حمایتی، ضمانت صادرات، سرمایه گذاری، بیمه ای و پژوهش و فناوری که به موجب قانون یا با مجوز قانون، تأسیس شده و می شوند در چارچوب اساسنامه آنها از پرداخت مالیات و عوارض معاف می‌باشند.

خدمات انتشار و نقد و انتقال سهام، حق تقدم، سهم الشرکه و سایر اوراق بهادار موضوع بند ۲۴ ماده یک قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۹۴/۹/۱ با اصلاحات بعدی از پرداخت مالیات معاف شدند.

کد خبر 4836218 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی معافیت مالیاتی فیلم سینمایی مجلس شورای اسلامی قاسم سلیمانی شورای نگهبان انتخابات 98 محمد جواد ظریف محمدجواد ظریف ایالات متحده آمریکا ایران حسن روحانی مقام معظم رهبری وزارت امور خارجه عباسعلی کدخدایی هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۷۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این کاهش عوارض به صورت پلکانی در طول سال قابل پرداخت است، گفت: جهت رفاه حال شهروندان شیرازی ،عوارض و بهای خدمات نسبت به پرداخت نقدی تا ۳۲ درصد کاهش یافت که تا پایان سال این میزان به ۸ درصد می رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، افسانه خواست خدایی از تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز به شهروندان خوش حساب شیرازی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد: با توجه اینکه کاهش عوارض شهرداری از چهار جنبه رقابت با بانک، تبدیل بازار مسکن شیراز به عنوان هدف سرمایه گذاران و سازندگان صنعت ساختمان و رقابت با سایر شهرها، فرهنگ اقتصادی و ثبات عمل، تقاضای مسکن شهر شیراز را تحریک می‌کند، پیشنهاد لایحه عوارض به صورت پلکانی در شورای اسلامی شهر شیراز ارائه و پس از بررسی به تصویب رسید.

وی افزود: کاهش عوارض در این سال‌ها نشان دهنده آن است که ثبات در رویه کاهش عوارض در طول ایام سال و پایبندی به آن در سال‌های یاد شده باعث گردیده که مؤدیان نسبت به پرداخت عوارض در همه ماه‌های دیگر سال نیز اقدام نمایند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز در پایان خاطر نشان کرد: مودیانی که مجموع پرداخت نقدی عوارض و بهای خدمات آنها مازاد بر مبلغ ۹۰ میلیارد ریال می‌باشد، عوارض و بهای خدمات نسبت به میزان پرداخت نقدی به صورت پلکانی از ۳ تا ۹ درصد کاهش می‌یابد.

کد خبر 745216

دیگر خبرها

  • حوزه نشر و مطبوعات از مالیات معاف هستند
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • تهیه اظهارنامه پیش فرض، گامی مهم در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی
  • استاندار زنجان: فرهنگ مالیاتی هنوز در جامعه جا نیفتاده است
  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی
  • گروه های ذینفع از سنگ اندازی برای مصوب نشدن لایحه اصلاح «قانون مالیات های مستقیم» دست بر نخواهند داشت
  • گروه های ذینفع از سنگ اندازی برای مصوب نشدن «لایحه اصلاح مالیات های مستقیم» دست بر نخواهند داشت
  • تحقق شعار سال و کاهش 40 درصدی مالیات بخش تولید با لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • مراحل پخت پلو ازبکی با گوشت توسط آشپز‌ ازبکستانی (فیلم)
  • معافیت ۲۷ هزار مددجوی کمیته امداد از پرداخت عوارض