Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق گزارش رسانه های استرالیایی، حامیان این تظاهرات که در هفته پایانی نخستین ماه هر سال میلادی  برگزار می شود خواستار بازنگری جشن های روز ملی و احترام به بومیان این کشور'ابورجینال ها' و حفظ تاریخ و فرهنگ آنها هستند.

دولت استرالیا روز ۲۶ ژانویه هرسال را به عنوان روز ملی این کشور نام برده است اما درسال های اخیر بسیاری از گروههای مدنی و مردم استرالیا نه تنها این روز را جشن نمی گیرند بلکه آن را یادآور تاریخ تهاجم بیگانگان علیه ابورجینال ها به عنوان صاحبان اصلی این کشور می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزاران نفر از استرالیایی ها در سیدنی و دیگر شهرهای این کشور امسال نیز به رغم گرما و آتش سوزی هایی که هنوز در مزارع، جنگل ها و بوته زارهای آن  که هنوز ادامه دارد با شرکت در یک تظاهرات سراسری در بسیاری از شهرهای بزرگ این کشور خواستار تغییر تاریخ روز ملی یا حذف کامل آن شدند چرا که این روز یادآورزمان حمله بیگانگان به بومیان این منطقه برای تصرف  استرالیا بوده است.

نخستین گروه از استعمارگران انگلیسی در روز ۲۶ژانویه ۱۷۸۸، وارد استرالیا شدند و کارنامه ای از سرکوب و قتل و غارت بومیان این کشور را از خود برجای گذاشتند.

پس از حدود سه قرن از ورود استعمارگران، بومیان یا صاحبان اصلی استرالیا دراین کشور کاملا مهجور مانده و دولت مرکزی همواره آنها را نادیده گرفته است.

تظاهرکنندگان امسال هم  روز گذشته (یکشنبه) با پلاکاردها و شعارهای مختلف مراتب اعتراض خود را دراین زمینه اعلام کرده و تاکید کردند '"استرالیا باید همیشه برای بومیان آن محفوظ باشد"

بومیان استرالیا می گویند این کشور در ۶۵ هزار سال گذشته متعلق به آنها بوده  و از ورود مهاجران انگلیسی در سال ۱۷۸۸ تاکنون به عنوان دو قرن درد و رنج یاد می کنند. بسیاری از مردم استرالیا نیز هرساله درروز تهاجم با رنگ کردن صورت و بدن خود سعی می کنند زندگی طبیعی ابورجینال ها  یا ساکنان بومی و اصلی استرالیا را به تصویر بکشند.

برچسب‌ها سیدنی استرالیا دولت اسکات موریسون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیدنی استرالیا سیدنی استرالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۷۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به شدت به دلیل شکست اطلاعاتی در حمله هفتم اکتبر حماس تحت فشار قرار دارد به هیچ عنوان تمایلی ندارد طی یک توافق که به آزادی اسرای صهیونیست منجر شود، اقدام به آزادی هزاران اسیر فلسطینی کند. با این حال، شهروندان صهیونیست به شدت به این تصمیم نتانیاهو معترض هستند. 

به گزارش الجزیره، هزاران تظاهرکننده صهیونیست امشب (سه شنبه) با تجمع در خیابان‌های تل آویو خواستار رسیدن به توافق با جنبش حماس به منظور آزادی اسرای صهیونیست شدند. 

این افراد با تجمع در برابر ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، خواستار توافق نهایی دولت نتانیاهو با حماس در این باره شدند. 

تظاهرکنندگان که برخی از آنها از خانواده اسرای صهیونیست بودند طی شعار‌ها و پلاکارد‌هایی که در دست داشتند، خواستار آزادی فوری اسرا شدند. برخی از معترضان پلاکارد‌هایی با شعار "ما فراموش شده ایم" در دست داشتند، که تاکید داشت به تصمیمات کابینه جنگ در فراموشی اسرا و در اولویت قرار دادن مسائل دیگر انتقاد دارند. 

ماه هاست که خانواده اسرا و شهروندان صهیونیست با بستن بزرگراه‌ها و خیابان ها، تجمع در برابر پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) و سایر مراکز دولتی از کابینه نتانیاهو می‌خواهند لج بازی را کنار گذاشته و تن به توافق با طرف فلسطینی بدهد. 

با این حال، کابینه راستگرای نتانیاهو تاکید دارد آزادی اسرا تنها از طریق نظامی میسر است؛ اقدامی که تاکنون جان شماری از اسرای صهیونیست در غزه را گرفته است. 

ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی؛ و بتسالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی تهدید کرده اند در صورتی که دولت نتانیاهو بخواهد در مذاکرات با حماس اقدام به آزادی شمار زیادی از اسرای فلسطینیان در ازای آزادی اسرای صهیونیست کند، از کابینه ائتلافی خارج خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست های ضداینترنت تجدیدنظر کنید/ مردم خوبی ها را ارج می نهند
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید
  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند
  • بیایید با هم صحبت کنیم!
  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان
  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • تعبیر وارونه رؤیای آمریکایی/ راهپیمایی‌های گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده نشانه چیست؟
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • جنجال جدید ماسک؛ «میلیاردر متکبر»!
  • پارلمان استرالیا ایلان ماسک را یک گاوچران خودشیفته توصیف کرد!