Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-منابع خبری عصر یکشنبه از شیک چند راکت به منطقه سبز بغداد که سفارت آمریکا در آنجا قرار دارد، خبر دادند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، شبکه خبری «السومریه نیوز» عراق نخست خبر داد که چند راکت به اطراف سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد شلیک شده است.
این شبکه خبری سپس به نقل از یک منبع امنیتی خبر داد که یکی از موشک‌های کاتیوشای شلیک شده به منطقه سبز در بغداد، به ساختمان سفارت آمریکا برخورد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برخی منابع خبری تعداد راکت‌های شلیک شده به منطقه سبز را 4 فروند و برخی منابع دیگر نیز تعداد آنها را 5 فروند اعلام کرده‌اند.
در پی شلیک این راکت‌ها، آژیر خطر در منطقه سبز بغداد به صدا در آمد.
شبکه خبری المیادین نیز به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد که 4 راکت شلیک شده داخل مجتمع‌های سفارت آمریکا در منطقه سبز برخورد کرده‌اند.
طی هفته‌های اخیر منطقه سبز بغداد و سفارت آمریکا در این منطقه شاهد حملات راکتی متعددی بوده است.

مقام آمریکایی اصابت موشک به ساختمان سفارت در بغداد را تایید کرد
یک مقام نظامی آمریکا اصابت موشک کاتیوشا به ساختمان سفارت این کشور در بغداد را تایید کرد اما از بیان تعداد کشته ها و مجروحان خودداری کرد.
فرانس پرس به نقل از یک مقام ارشد دفاعی آمریکا تایید کرد که یک موشک کاتیوشا به یک بخش غذاخوری ساختمان سفارت واشنگتن در منطقه سبز بغداد برخورد کرده است.
وی از ارائه تعداد مجروحان این حمله طفره رفته و مدعی شده که هیچ کسی کشته نشده است.

زخمی شدن پنج نفر در حمله به سفارت آمریکا در بغداد
بر اساس برخی گزارش ها، در حمله راکتی شامگاه یکشنبه به سفارت آمریکا در بغداد، پنج کارمند این سفارتخانه زخمی شدند.
گفته می شود حال یکی از زخمی های این حادثه وخیم است. یک مقام ارشد نظامی آمریکا نیز در گفت وگو با خبرنگار "بی بی سی" در پایگاه نظامی مشترک نیروهای ائتلاف در بغداد تایید کرد که یک کاتیوشا به ساختمان غذاخوری سفارت آمریکا در عراق اصابت کرد.
او از صحبت درباره احتمال وجود کشته یا زخمی در این حادثه خودداری کرد.

بالگردهای آمریکایی کارمندان سفارتخانه بغداد را فراری دادند
یک مقام امنیتی عراق بامداد دوشنبه گفت که بالگردهای آمریکایی پس از حمله موشکی، کارمندان سفارتخانه را از منطقه سبز تخلیه کردند.

ادعای ضدایرانی واشنگتن پس از حمله راکتی به سفارت آمریکا
به دنبال حمله راکتی به سفارت واشنگتن در بغداد، وزارت خارجه آمریکا مدعی شده است که گروههای مورد حمایت ایران امنیت عراق را تهدید می‌کنند.
براساس گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای گفته، «وضعیت امنیتی همچنان پرتنش است و گروههای مسلح مورد حمایت ایران همچنان تهدید هستند. بنابراین ما هوشیار هستیم.»
وزارت خارجه عراق همچنین از دولت عراق خواسته است که از سفارت آمریکا در بغداد محافظت کند.
واشنگتن در حالی ایران و برخی گروهها در عراق را متهم می‌کند که هیچ گروهی تا کنون مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

واکنش نخست وزیر و رئیس مجلس عراق به موشکباران سفارت آمریکا
نخست وزیر و رئیس مجلس عراق، حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد را محکوم کردند.
«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق حملات راکتی مکرر به سفارت آمریکا در بغداد را محکوم کرد.
الحلبوسی به دنبال حمله راکتی روز یکشنبه به منطقه امنیتی سبز بغداد و سفارت آمریکا با محکوم کردن آن، هدف از این حوادث و امثال آنها را آسیب رساندن به اعتبارعراق توصیف کرد.
وی در بیانیه ای نوشت که حمله های موشکی مکرر به سفارت آمریکا در مرکز بغداد قابل قبول نیست، اقدامی که به حیثیت عراق آسیب می رساند دولت و حاکمیت ملی را تضعیف می کند.
به گفته الحلبوسی این اقدام افزون بر اینها، عملی مغایر با هنجارها و توافق های بین المللی است.
وی ادامه داد: ادامه این حملات بدون هیچ گونه منطقی به منافع عراق و روابط دیپلماتیک آن با دوستانش آسیب می رساند و پیامدهای جدی در پی دارد که باید در این شرایط از آن خودداری کرد.
الحلبوسی گفت که هرگونه حمله به نمایندگی های خارجی حمله به نهاد و منزلت دولت عراق است.
رئیس پارلمان عراق از سرویس های امنیتی خواست عوامل این حملات را تعقیب و شناسایی کنند و آنها را تحویل قانون دهند.

بیانیه نخست وزیر عراق
همچنین عادل عبدالمهدی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق به دنبال حمله راکتی یکشنبه شب به سفارت آمریکا در منطقه سبز امنیتی بغداد بیانیه ای صادر کرد.
در بیانیه نخست وزیر آمده است که دولت مراحل اجرای تصمیم پارلمان برای عقب نشینی نیروهای خارجی را آغاز کرده است.
عبدالمهدی در این بیانیه نوشته است که بار دیگر تجاوز به یک محل دیپلماتیک خارجی تکرار شد که طی آن تعدادی راکت کاتیوشا در سفارت آمریکا فرود آمد.
وی با محکوم و غیرقانونی توصیف کردن این حملات گفت که نتیجه این اقدام ها تضعیف دولت و حاکمیت آن و مخدوش کردن "حرمت" اماکن دیپلماتیک در خاک عراق است.
نخست‌ وزیر مستعفی عراق یادآور شد: به نیروهای خودمان دستور داده ایم که برای جلوگیری از تکرار مجدد چنین حملاتی تحقیقات و بررسی های لازم را انجام دهند و کسانی که این موشک ها را شلیک کرده اند را دستگیر کنند تا در پیشگاه قانون و دستگاه قضایی مجازات شوند.
عبدالمهدی تاکید کرد که این اقدام ها می تواند عراق را به میدان جنگ بکشاند، به ویژه در زمانی که دولت اقدامات لازم را برای اجرای تصمیم مجلس مبنی بر خروج نیروهای خارجی را از خاک کشور آغاز کرده است‌.
وی ادامه داد که دولت متعهد است از همه مأموریت های دیپلماتیک محافظت کند و تمام اقدامات لازم را برای دستیابی به این امر مطابق قانون انجام دهد و کلیه نیروهای وفادار، خیرخواه و مسئول را دعوت می کند که در کنار دولت در اجرای تعهدات عراق بایستند.
نخست‌ وزیر دولت پیشبرد امور عراق از همه گروه ها و جریان ها خواست به نقش و وظایف خود در راستای جلوگیری از تکرار این حوادث عمل و در افشای عاملان آنها به دولت کمک کنند.

پیام های موشکی برای سفارت آمریکا در بغداد
شبکه العالم در تحلیلی نوشت: سفارت آمریکا در بغداد هدف چند موشک قرار گرفت. یکی از این موشک ها به رستوران سفارت اصابت کرد و باعث مجروح شدن دست کم یک نفر شد.
چند تحلیل:
    این موشک ها با صرف نظر از اینکه توسط چه کسانی شلیک شده اند، به صراحت نشان می دهند که در عراق هیچ تمایلی به ادامه حضور اشغالگران آمریکایی در این کشور وجود ندارد.
    هیچ فرد یا گروهی تا کنون مسئولیت این عملیات را بر عهده نگرفته است و این بدان معناست که پس از تصویب قانون اخراج اشغالگران آمریکایی از عراق در پارلمان این کشور، اصرار ترامپ بر ادامه حضور نیروهای خود در عراق، شاهد حوادث مشابه و البته غیر قابل پیش بینی در آینده خواهیم بود.
    حمله به سفارت آمریکا و نه یکی از پایگاه های نظامی آن حکایت از این دارد که بخش عظیمی از مردم عراق خواستار خروج کامل اشغالگران آمریکایی از عراق هستند نه فقط توقف فعالیت های نظامی آن.
    با توجه به تحولات اخیر در عراق و نقض مکرر حاکمیت این کشور توسط آمریکا، ظاهرا عراقی ها به این نتیجه رسیده اند که تأثیر و کارآیی موشک در این مورد، بیشتر و بهتر از ابزارهای دیپلماتیک و رسمی است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۷۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق

به گزارش تابناک، منابع خبری به نقل از یک منبع امنیتی عراق گزارش دادند پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار در غرب این کشور که مورد استفاده نیروهای آمریکایی است، هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

از اوایل فوریه گروه‌های مسلح در عراق حملات خود را به پرسنل نظامی آمریکایی متوقف کرده بودند.

این حمله یک روز پس از حملات به ۲ پایگاه آمریکایی‌ها در شرق سوریه انجام شده است.

منابع اعلام کردند صدای انفجارهایی در مجاورت پایگاه آمریکایی در میدان العمر در شرق دیرالزور شنیده شده است.

به گفته ۲ منبع عراقی به خبرگزاری رویترز، پنج موشک دست‌کم از شهرک ذمار عراق به سمت پایگاه نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه شلیک شد.

یک منبع امنیتی عراقی نیز از شلیک موشک از شمال غرب موصل به سمت پایگاه آمریکایی در پایگاه خراب الجیر سوریه خبر داد.

پیشتر انفجاری مهیب در پادگان کالسو در عراق که در اوایل روز شنبه رخ داد و در آن یکی از اعضای نیروهای الحشد الشعبی به شهادت رسید، رخ داد.

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • ادعای تخریب رادار اس ۳۰۰ پایگاه شکاری اصفهان واقعیت دارد؟
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • تاکید بایدن بر حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • همکاری ۲۰ کشور منطقه و غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم