Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم سودان مقابل سفارت امارات در خارطوم در اعتراض به سربازگیری یک شرکت اماراتی و اعزامشان به یمن و لیبی تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی چاپ لندن، شاهدان عینی در خارطوم اعلام کردند ده‌ها سودانی مقابل سفارت امارات تجمع کرده و پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آن این عبارات‌ نوشته شده بود: "نه به دروغ"، "نه به مزدوری" و "نه به فریب".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمعه یک خانواده سودانی از دولت انتقالی خواست برای بازگرداندن پسرش از امارات که در پادگان آموزشی به مدت سه ماه بازداشت شده تلاش کنند. وی به همراه گروه دیگری برای کار در گارد امنیتی رفته بود اما او را فریب داده بودند.

شبکه الجزیره جمعه به نقل از عبدالله الطیب یوسف، برادر یکی از سودانی‌ها در امارات داستان ده‌ها سودانی را تعریف کرد که فریب خورده بودند و آن‌ها را برای سه ماه به پادگان‌های آموزشی کشانده بودند به جای اینکه در گارد امنیتی به کار گرفته شوند.

وی گفت: برادرم به من خبر داد که برای استفاده از سلاح سنگین آموزش دیده است و بعد مخیر شده که به لیبی یا یمن سفر کند.

وی خواهان بازگرداندن برادرش به خارطوم شد.

سایت "واکب" سودان در توییتر نمونه‌هایی از قراردادهای کاری با عنوان گارد برای سودانی‌ها در امارات را منتشر کرد.

درخواست عبدالله الطیب یوسف جنجالی را در شبکه‌های اجتماعی به وجود آورده است.

اخیرا فعالان از دست داشتن یک شرکت اماراتی در سربازگیری از ۳۰۰۰ جوان سودانی و فرستادنشان به جنگ خبر دادند.

منابع می‌گویند، شرکت "بلک شیلد" امارات ۳۰۰۰ جوان سودانی را از طریق آژانس‌های استخدام محلی به عضویت گرفته است و زمانی که این جوانان به آنجا رسیدند دیدند که اوضاع فرق می‌کند و فهمیدند که روش آموزش به این صورت است که در سه ماه استفاده از تمامی سلاح‌ها از جمله سلاح سنگین را آموزش می‌بینند.

امجد البصیری، فعال سودانی در فایل صوتی اعلام کرد اطلاعات تأیید شده‌ای در اختیار دارد که نشان می‌دهند آموزش ارتباطی با گارد امنیتی ندارد و بعد از سه ماه فرد باید بین سفر به لیبی یا یمن یکی را انتخاب کند.

وی افزود: این پادگان تاکنون ۱۲ سری نیرو را به عضویت گرفته که ۹ سری آن مستقیما از سودان بدون هیچ گونه تحقیقات پزشکی و امنیتی یا کارت سربازی اعزام شده‌اند.

پدر یکی از قربانیان گفت: بعد از شنیدن این گزارش‌ها با پسرم که چند ماه قبل برای کار به امارات رفته تماس گرفتم و او گفت که بعد از پایان آموزش در ارتش امارات از او خواستند تمامی تلفن و مدارک خود را تحویل داده و سوار اتوبوس شود. وقتی پسرم پرسیده که او را کجا می‌برند هیچ جوابی به او نداده‌اند. بعد از اینکه او و ۱۱۵ نفر دیگر از رفتن خودداری کنند آن‌ها را به پادگان جداگانه‌ای برده‌اند. ما خواهان بازگرداندن فوری آن‌ها به سودان هستیم.

هنادی عبدالللطیف، روزنامه‌نگار نوشت: تعدادی از سودانی‌ها قربانی این طرح شده‌اند. یکی از قربانیان به نام الفرزدق دفع الله جزئیات این طرح را فاش کرد. این شغل‌ها از طریق شرکت خدمات امنیتی بلک شیلد امارات از طریق آژانس گردشگری آماندا مطرح شد.

حذیفه ابراهیم، مدیر مالی و اداری آژانس آماندا گفت: دفتر کار در سودان درصدد انجام تحقیقاتی درباره این گزارش‌هاست. تقریبا دستوراتی درباره صحبت نکردن درخصوص این پرونده وجود دارند و این به خاطر عدم تخریب روابط میان دو کشور است.

وی گفت که در گزارش‌های منتشر شده تردید دارد و فکر نمی‌کند سودانی‌ها برای استفاده از سلاح سنگین آموزش دیده باشند بلکه تنها برای استفاده از تفنگ که با طبیعت کار در گارد امنیتی هماهنگ است، آموزش دیده‌اند.

شرکت بلک شیلد نیز در بیانیه‌ای این گزارش‌ها را صرفا ادعا دانست و اعلام کرد که این شرکت تنها از طریق توافق کارمندان را جذب یا محل کارشان را تعیین می‌کند.

این شرکت مدعی شده است که خدمات خود را در چارچوب قانونی و ضوابط بین‌المللی انجام می‌دهد و هیچ‌گونه خدمات یا ارتباطات نظامی ندارد.

براساس گزارش‌های سری جدید نیروها پنج‌شنبه برای پیوستن به همین پادگان به امارات سفر کرده‌ و حدود ۱۰۰۰ تن به ویزا دست یافته‌اند.

۲۵ دسامبر ۲۰۱۹ روزنامه گاردین در گزارشی از دست داشتن ابوظبی در انتقال مزدوران برای جنگ در لیبی خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان امارات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۷۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

 

 

 

 

تاکید تظاهرکنندگان مصری بر بزدلی مسئولان کشور‌های عربی
کانال تلگرامی شبکه خبری قدس تصاویری از تجمع تظاهرکنندگان مصری مقابل سندیکای خبرنگاران مصر برای مطالبه اتخاذ اقدامات فوری برای توقف کشتار جمعی در نوار غزه منتشر کرد. تجمع کنندگان شعار سردادند: "ای سران ما‌ای بزدلان.. صهیونیست‌ها دشمنان ما هستند"

 

تظاهرات شماری از دانش آموزان در ایالت ورمونت آمریکا علیه رژیم صهیونیستی
کانال تلگرامی الرساله تصاویری از تظاهرات شماری از دانش آموزان در ایالت ورمونت آمریکا برای مطالبه توقف کشتار جمعی در نوار غزه منتشر کرد.


تصاویر جالب از تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی
شبکه خبری قدس تصاویری جالب از تظاهرات گسترده مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی در امان برای اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین و ابراز انزجار از جنایت‌های رژیم اشغالگر در نوار غزه پخش کرد.




تصاویری از تظاهرات شبانه در الدار البیضاء مغرب علیه رژیم صهیونیستی
شبکه فلسطین الیوم تصاویری از تظاهرات شبانه مردم مغرب در الدار البیضاء در محکومیت جنگ مستمر علیه نوار غزه منتشر کرد.






حمایت مردم تونس از ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام
کانال تلگرامی شبکه خبری قدس تصاویری از تظاهرات مردم تونس در صفاقس منتشر کرد که شعار سرمی دادند "ابوعبیده به تو لبیک گفتیم.. مردم تونس همه با تو هستند. "

 

 

دیگر خبرها

  • تظاهرات مردم اردن برای چهارمین روز متوالی ادامه دارد
  • لتونی: ناتو آماده اعزام نیرو به اوکراین نیست
  • ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان
  • مخالفت دوباره شولتز با ارسال موشک تاروس و اعزام نیرو به اوکراین
  • هشدار سفارت آمریکا درباره خطر ترور در فرانسه
  • کی‌یف: احتمال استقرار نظامیان اروپایی در اوکراین وجود دارد
  • تظاهرات دوباره صهیونیست‌ها در تل‌آویو/ برخی بازداشت شدند
  • تظاهرات گسترده مردم مصر برای توقف جنگ علیه غزه
  • هلاکت ۴ تروریست در عملیات ارتش پاکستان
  • حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان با کشته شدن ۴ مهاجم دفع شد