Web Analytics Made Easy - Statcounter

سدچناره در ایلام یکی از مطالبات مردم شهرستان چرداول است که همچنان بر زمین‌مانده و مردم بعد از ۲۰ سال از وعده ساخت آن هنوز در انتظار تحقق این وعده‌اند. ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛ ایلام به‌عنوان یک استان کوهستانی از مناطق پربارش کشور محسوب می‌شود که میانگین بارش سالانه استان بیش از 400 میلی‌متر است که به دلیل شیب جغرافیایی، بیشتر بارندگی‌ها به استان‌های اطراف و حتی کشور عراق سرازیر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هم‌اکنون سدهای مهمی در استان ایلام مثل سد سیمره، کنجانم، کنگیر، دویرج در ایلام ساخته‌شده که تا حدودی از هدر رفت آب‌های استان جلوگیری می‌کند، اما سیلاب اخیر نشان داد جای سدهای دیگر در استان همچنان خالی است.

تصویب احداث سد چناره در شهرستان سیروانعملیات اجرایی سد چناره به‌زودی آغاز می‌شودایلام| سد چناره چرداول همچنان در انتظار تحقق وعده‌ها است

سد چناره در شهرستان چرد‌اول ازجمله طرح‌هایی که سال‌ها از مطالعات آن می‌گذرد ولی هم‌اکنون باگذشت سال‌ها این پروژه همچنان بلاتکلیف است و سرنوشتی برای آینده نیز مشخص نشده است.

ساخت سد چناره به‌عنوان یک پروژه ملی و تأثیرگذار در تأمین آب شرب و همچنین آبیاری اراضی دیم شهرستان چرد اول در 30 کیلومتری شمال ایلام سال 1378 در دولت هشتم مطرح شد که با پیگیری نمایندگان و مسئولان وقت کار مطالعه آن آغاز و تا سال 83 به طول انجامید؛ و به‌رغم وعده‌های داده‌شده در دولت هشتم تا یازدهم این وعده داده‌ شده تاکنون محقق نشده است و در سرنوشتی مبهم گرفتار است.

جلال میرزایی نماینده مجلس شورای اسلامی در استان ایلام در 12 اسفند 97 بابیان ضرورت اجرای طرح سد چناره به‌عنوان مهم‌ترین آرزو و خواسته مردم چرد اول از پیگیری‌های لازم در سطح استانی و ملی و آغاز عملیات این سد سخن گفت و نوید آن را داد که ظرف 4 یا 5 ماه آینده کار عملیاتی آن آغاز می‌شود.

5 آبان 1397 نیز سلام امینی دیگر نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی از قول دکتر اردکانیان، وزیر نیرو نوید آن را داد که با رایزنی انجام‌شده؛ بانک عامل تلاش خود را برای حل مشکلات بانکی و تأمین منابع لازم برای شروع پروژه سد چناره انجام خواهد داد.

استانداران قبلی و حال ایلام، نمایندگان و شخصیت‌هایی که به ایلام آمده‌اند همگی بر ضرورت، اهمیت و انجام این پروژه تأکید و از الفاظ «به‌زودی»، «تأمین اعتبارشده است» موجب امیدآفرینی در پروژه سد شده‌اند؛ اما در میان وعده‌ها تاکنون نه‌تنها نتیجه‌ای حاصل نشده است لیکن این پروژه بعد از 20 سال هنوز تحقق‌نیافته است.

علی پوراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: سد چناره ایلام نیمه اول سال 99 به پیمان می‌رود.

مدیرعامل امور آب منطقه‌ای ایلام علت توقف عملیات ساخت این سد را قید جذب سرمایه‌گذار خارجی در مجوز ساخت سد عنوان کرد و گفت: تلاش برای برداشتن این قید «جذب سرمایه‌گذار خارجی» توسط مسئولان استانی و نمایندگان مجلس در حال انجام است تا بتوان با استفاده از منابع داخلی عملیات ساخت را آغاز کرد.

پوراحمد گفت: پیش‌بینی و روند پیگیری‌ها نوید از آن دارد که سد چناره نیمه اول سال 99 به پیمان سپرده شود.

انتهای پیام/891/ز

 

R7718/P1549/S6,52/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۷۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور

مدیرعامل مجمع خیران سلامت خراسان شمالی گفت: شش پروژه خیران سلامت با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال تا پایان شهریور به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: خیران سلامت بر اساس نیازمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، پروژه‌های خود را جانمایی می‌کند.

وی افزود: به‌رغم اینکه خراسان شمالی استانی محروم است، تاکنون ۳۹ مرکز پزشکی در مناطق محروم استان با کمک خیران ایجاد شده است و تا شهریور سال جاری ۶ پروژه دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل مجمع خیران سلامت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: طی هفته سلامت آزمایشگاه شبکه بهداشت مانه تجهیز می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد و مردم دیگر مجبور نیستند برای دریافت خدمات به مرکز استان رجوع کنند.

صفاری اضافه کرد: پروژه‌های خیران سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به صورت پنجاه درصدی اجرایی می‌شود.

وی افزود: به منظور جذب خیران سلامت جدید از داخل و خارج از کشور، اقداماتی انجام شده است.

کد خبر 746872

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • روکش آسفالت خیابان هشت بنگله مسجدسلیمان
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳