Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد سلطانی گفت: ۲ مجتمع آبرسانی کوچه طلا (۴ فاز اجرایی) و باغلوجه (۲ فاز اجرایی) در سال ۹۵ با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد ریال آغاز شد و تاکنون ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که با اتمام این طرح روستا‌های زیادی تحت پوشش آب پایدار و سالم قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح‌ها، ۱۴ هزار و ۴۰۱ خانوار روستایی از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد، افزود: طرح آبرسانی در روستا‌های سونج، ابولمومئن، کانی کبود، سماقلو، مولان آباد، میتو، قشلاق ملا، قشلاق آقابزرگ، خُرخُره، باغلوجه، کوچه طلا، تموغه، بسطام، ده‌روه‌زان علیا، جعفرخان فعال و در چند روستای دیگر این شهرستان در دست اجرا است.

سلطانی با اشاره به اینکه ۲۹ روستای سقز فاقد شبکه آبرسانی هستند، یادآور شد: ۱۶۴ روستا تحت پوشش شبکه آب و ۸۰ روستا بدون پوشش هستند که ۲ روستای احمدآباد با ۳۳ خانوار و کوپه قران با ۸۷ خانوار وضعیت حادی دارند و باید هر روز از طریق تانکر، به صورت سیار آبرسانی به این دو روستا انجام شود.

او به تامین آب شرب برای ۶۰ روستای بخش مرکزی در حاشیه سد چراغ ویس سقز نیز اشاره کرد و گفت: از طریق سد چراغ ویس، آب مورد نیاز این ۶۰ روستا شبکه بندی و برای مصرف خانگی و کشاورزی تامین خواهد شد.

رییس اداره امور آب و فاضلاب روستایی سقز از عدم همکاری تعدادی از روستا‌ها برای انجام طرح‌های آبرسانی انتقاد کرد و افزود: دهیاران و اهالی این روستا‌ها همکاری لازم را برای اجرای طرح‌های آبرسانی انجام نمی‌دهند و کماکان از چشمه‌ها و قنوات برای تامین آب شرب خانگی استفاده می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبرسانی روستایی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۷۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب سد شهدای تنگ ارم به روستاهای این بخش رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ ابوالحسن عالی اظهار داشت: مجتمع آبرسانی ارم دهرود شهر تنگ ارم و ۶ روستا ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار بخش ارم را تحت پوشش قرار می‌دهد که در حال حاضر انشعاب شهر تنگ ارم و ۲ روستا به این خط متصل شده است.

وی بیان کرد: خط انتقال این مجتمع در مدت ۶ سال و با ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار ساخته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: طرح خط انتقال مجتمع آبرسانی ارم دهرود به طول حدود ۳۴ کیلومتر و به قطر ۱۹۰ تا ۳۵۵ میلیمتر یکی از طرح‌های شاخص این شرکت در دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

عالی اظهار داشت: منبع تامین آب این مجتمع سد شهدای تنگ ارم بوده که خط انتقال آن از محل طرح‌های جهاد آبرسانی ساخته شده است.

وی افزود: با اتصال شبکه آب آشامیدنی چهار روستای باقیمانده وضعیت تامین آب شهر و روستا‌های بخش ارم شاهد تحولی چشمگیر می‌شود.

عالی یادآور شد: در استان بوشهر طرح‌های متعددی با هدف عبور موفق از پیک بار تابستان اجرایی شده که پیش بینی شده تا قبل از تابستان به افتتاح برسند.

وی اظهار داشت: با توجه به کاهش شدید بارش‌های جوی استان بوشهر در ماه‌های گذشته انتظار است هم استانی با درکی راهبردی از این شرایط نسبت به مصرف بهینه آب اهتمام جدی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • تامین آب آشامیدنی برای روستای آزاد ده تاکستان
  • ۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد
  • آبرسانی به 70 روستای استان همدان در سال 1402
  • آب سد شهدای تنگ ارم به روستاهای این بخش رسید
  • بازدید از روستای غیر تحت پوشش گله پران شهرستان خوی
  • آبرسانی به ۷۰ روستای استان همدان در سال ۱۴۰۲
  • آبرسانی پایدار به روستای سمانه شهرستان دهلران
  • بازدیدمدیر بنیاد مسکن همدان از اراضی ملی مجاور خط محدوده طرح هادی جهت تامین زمین موردنیاز توسعه روستا‌ها
  • آب پایدار روستای سمانه شهرستان دهلران تامین شد