Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنگره ملی شعر کوثر ناب با موضوع حماسه و سیره فاطمی در استان فارس برگزار می‌شود. ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان فارس، هادی فردوسی دبیر استانی کنگره ملی شعر کوثر ناب اظهار داشت: دبیرخانه نخستین کنگره شعر آیینی و انقلابی کوثر ناب به همت سازمان بسیج مداحان کشور و دبیری حجت‌الاسلام محمدزمانی، فعالیت خود را در سراسر کشور اغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کنگره در سطح ملی توسط سازمان بسیج مداحان کشور برگزار می‌شود و  در هر استان یکی از شاعران دبیری استانی آن را بر عهده دارد که در فارس نیز این روند با یاری سازمان بسیج مداحان استان در حال اجراست.

کنگره شعر افق با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود510 اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری شعر کبوتران حرم ارسال شدنفرات برتر جشنواره سراسری شعر کبوتران حرم در قم معرفی شدند

فردوسی ادامه داد: شاعران با اعلام این فراخوان، می‌توانند آثار خود با موضوع حماسه و سیره فاطمی، مشتمل برسیره و ابعاد شخصیت حضرت زهرا (س) و بسیج چهل سال مقاومت، چهل سال اقتدار را به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند. 

وی گفت: از جمله جوایز این کنگره اعطای نشان فاطمی، تندیس کنگره و هدیه نقدی به مبلغ پانزده میلیون ریال به ده نفر برگزیده است، البته صرفاً اشعار کلاسیک (غزل، قصیده، مثنوی، رباعی، دوبیتی و…) در این کنگره مورد بررسی و داوری قرار خواهد گرفت. 

فردوسی تصریح کرد: پس از واقعه جانسوز شهادت سردار رشید اسلام سپهبد شهید قاسم سلیمانی این موضوع نیز به کنگره اضافه شد و با جمع اوری بیش از 800 اثر کتابی به همین مناسبت در دهه فجر رونمایی خواهد شد و با تلاشی که داشتیم آثار تعدادی از شاعران انقلابی استان نیز که به این مناسبت شعر سروده بودند در این مجموعه قرار گرفت.

وی در پایان اظهار داشت: علاقه‌مندان جهت ارسال آثار خویش می‌توانند از یکی از دو روش ارسال مستقیم به دبیرخانه مرکزی یا از طریق دبیر استانی به نشانی tabarebaran8@gmail.com اقدام کنند. 

انتهای پیام/424 /ز

R41382/P/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۷۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران

به گزارش حوزه فرهنگ خبرگزاری تقریب، ۷۵روز از چهل و یکمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی می‌گذارد، حالا فراخوان دوره چهل ودوم این جایزه منتشر شده است، و ناشران، پژوهشگران، محققان، مولفان، مترجمان و مصححان تا 31 شهریور فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جایزه ارسال کنند.

چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر، کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب جامعه اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی و حمایت و تشویق پدیدآورندگان متعهد و متخصص، بهمن‌ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

بر اساس این فراخوان، دبیرخانه جایزه کتاب سال از ناشران، پژوهشگران، محققان، مولفان، مترجمان و مصححان دعوت می‌کند با ثبت‌نام در تارنمای اینترنتی کتاب سال کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را به دبیرخانه جایزه کتاب سال ارسال کنند.

کتاب‌های ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول بوده و برای نخستین‌بار در سال ۱۴۰۲ منتشر شده باشند. همچنین کتاب‌های ارسالی نباید کمک درسی و عکس‌برداری‌شده باشند.

کتاب‌های داستان کوتاه، داستان بلند و رمان بزرگسال، پژوهش و نقد ادبی (تألیف)، مستندنگاری، شعر بزرگسال و و همه کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان به دلیل هم پوشانی با «جایزه جلال آل احمد»، «جشنواره بین‌المللی شعر فجر» و «جایزه ملی کودک و نوجوان» در جایزه کتاب سال داوری و بررسی نمی‌شوند.

براساس این فراخوان، فقط کتاب‌هایی در جایزه کتاب سال داوری و ارزیابی می‌شوند که پدیدآورنده یا ناشر، کاربرگ ثبت‌نام را در تارنمای این جایزه تکمیل کرده و به همراه دو نسخه از کتاب به دبیرخانه ارسال کند. کتاب‌های دریافت شده بازگردانده نخواهد شد.

متقاضیان می‌توانند تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ آثار خود را به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، شماره ۲، طبقه اول، دبیرخانه جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (کدپستی ۱۳۱۵۷۵۳۷۱۵) ارسال کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۶۳۶۳ داخلی ۲۷۱ تا ۲۷۸ تماس بگیرند.

مراسم چهل و یکمین جایزه کتاب سال و سی و یکمین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، روز چهارشنبه - ۱۸ بهمن ۱۴۰۲- با حضور آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» در تالار وحدت برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • شاعران ۱۰ کشور به جشنواره شعر رضوی ترکی می‌آیند
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان 
  • جلسه هماهنگی دبیرخانه جایزه ملی جوانی جمعیت با ستاد‌های استانی برگزار شد
  • ارسال ۵۸۷ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره مطبوعات شرق کشور
  • آثار خود با موضوع «وعده صادق» را در ۴ محور ارسال کنید
  • اشعار و کلام شاعران و ادیبان میراث ماندگار نسل‌های آینده است
  • نام شاعران کهن و معاصر بر کوچه‌های یک محله در بندرعباس