Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- هواپیمای شماره 6936 که ساعت 6:35 صبح امروز از تهران به مقصد بندرماهشهر پرواز کرد در زمان فرود به دلیل نقص فنی از باند فرودگاه ماهشهر خارج شد.
به گزارش خبرگزاری آریا  پرواز برگشت تهران_ماهشهر شرکت هواپیمایی کاسپین در فرودگاه بندرماهشهر که ١٣٥ مسافر داشته  از باند خارج شد. این پرواز که از تهران به مقصد بندرماهشهر پرواز کرد حامل مسافران تهران به ماهشهر بود و ساعت 6:35 صبح امروز در هنگام فرود به دلیل نقص فنی از باند فرودگاه ماهشهر خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته روابط عمومی شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی تمام مسافران در سلامت کامل هستند و صدمه ای نیز به هواپیما وارد نشده است.

خروج از باند هواپیمای شماره 6936
امیری نسب مدیر روابط عمومی فرمانداری ماهشهر در این باره اعلام کرد:هواپیمای شماره 6936 که ساعت 6:35 صبح امروز از تهران به مقصد بندرماهشهر پرواز کرد در زمان فرود به دلیل نقص فنی از باند فرودگاه ماهشهر خارج شد.به گفته وی  تیم های کارشناسی برای  بررسی علت این حادثه به محل اعزام شدند.
امیری نسب  اظهار کرد:مسافران این هواپیما  در سلامت کامل به سر می برند و همگی به فرودگاه بندر ماهشهر منتقل شدند.
ابراهیم آریا زنگنه معاون فرماندار بندر ماهشهر نیز گفته که هواپیمای شرکت کاسپین از باند منحرف شده و در جاده ماهشهر سربندر قرار گرفته و بال این هواپیما شکسته شده است.

خلبان دیر لندینگ کرده است
مدیرکل فرودگاه های استان خوزستان در تشریح این حادثه گفت:دلیل حادثه به بررسی بیشتری نیاز دارد ولی خوشبختانه به مسافران طبق بررسی های اولیه آسیب نرسیده است.
محمدرضا رضایی افزود:بر اساس اعلامی که به ما شده علت این حادثه این بوده که که خلبان دیر لندینگ کرده است و همین امر باعث شده که هواپیما هنگام فرود از باند خارج شود و با سرعت در منطقه مسکونی حوالی فرودگاه حرکت کند.

علت حادثه در دست بررسی است
اما یک مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری گفت:هیچیک از مسافران پرواز کاسپین آسیب ندیده اند و همگی در سلامت از هواپیما خارج و به سالن ترانزیت فرودگاه منتقل شده اند.
 رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت:پرواز شرکت هواپیمایی کاسپین که صبح امروز از باند فرودگاه ماهشهر خارج شده، 135 مسافر داشته است که خوشبختانه هیچیک از مسافران کاسپین آسیب ندیده اند و همگی در سلامت از هواپیما خارج و به سالن ترانزیت فرودگاه منتقل شده اند.
بیشتر بخوانید:
وی اظهار داشت: هواپیمای بوئینگ MD شرکت هواپیمایی کاسپین از مبدا تهران در ساعت 7:50 صبح امروز پس از فرود در باند فرودگاه ماهشهر از باند خارج شد که علت آن در دست بررسی است.
جعفرزاده افزود: بلافاصله تیم کارشناسی سازمان هواپیمایی کشوری به همراه گروه فنی شرکت هواپیمایی کاسپین برای بررسی علت خروج هواپیما از باند به ماهشهر اعزام شد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا خلبان پرواز، پیش از فرود در باند فرودگاه ماهشهر، گزارشی از نقص احتمالی به برج مراقبت اعلام کرده یا خیر، گفت: در حال حاضر امکان اظهار نظر در این زمینه وجود ندارد و با توجه به اعزام تیم کارشناسی سازمان هواپیمایی کشور و تیم فنی کاسپین، ابعاد موضوع بررسی و نتیجه به اطلاع مردم خواهد رسید.

این حادثه هیچ مصدومی نداشته است
محسن بیرانوند فرماندار ماهشهر نیز از سلامت تمام مسافران پرواز هواپیمایی مسافربری تهران به ماهشهر خبر داد و اظهار کرد: این هواپیما صبح امروز (دوشنبه، هفتم بهمن‌ماه) از تهران عازم ماهشهر بود که به دلیل نقص فنی نتوانست خود را روی باند، کنترل کند و از روی باند فرودگاه ماهشهر خارج شد و این هواپیما عرض جاده را قطع کرده و در خیابان ورودی ماهشهر، کنار پارک نسترن متوقف شد.خدا را شکر این حادثه هیچ مصدومی نداشته است و تمام مسافران در سلامت هستند و مشکلی وجود ندارد.در حال حاضر نیز مسئولان مربوطه در حال انجام تمهیداتی برای خروج سوخت هواپیما هستند تا بتوانند هواپیما را هر چه سریع‌تر به باند فرودگاه برگردانند.

روایت یکی از مسافران پرواز تهران- ماهشهر
در همین رابطه یکی از کارکنان پتروشیمی که ‌از مسافران هواپیمای تهران- ماهشهر بود در خصوص شرح این ماجرا گفته که  هواپیما ساعت 6 و 42 دقیقه از تهران پرواز کرد و پذیرایی انجام شد و همه چیز خوب بود.
وی افزود: نزدیک فرودگاه ماهشهر که رسیدیم من به مسافر کناری گفتم هواپیما حالت عادی برای نشستن ندارد.در همین حال هواپیما روی باند، ترمز وحشتناکی گرفت و از باند خارج شد. ‌به خاطر گل و لای ناشی از بارندگی شب گذشته ماهشهر، هواپیما از فنس عبور کرد و پس از عبور از فاصله 100 متری در وسط جاده متوقف‌ و درهای اضطراری باز شد.
وی ادامه داد: مهمانداران کمک کردند سریعتر مسافران از قسمت بال هواپیما خارج شوند چون سوخت هواپیما در حال ریختن بود و مسافران باید سریعتر هواپیما را ترک می‌کردند. شانسی که مسافران هواپیما آوردند آن بود که اتوبانی که در آن متوقف شد محل عبور و مرور اتوبوس های حامل کارکنان پتروشیمی و بندر امام خمینی است که در آن زمان خالی از تردد بود.
در همین رابطه یکی از شاهدانی که هم اکنون نزدیک هواپیما حضور دارد از شکستن چرخ های جلوی هواپیما خبر داد و به ایسنا گفت: بنزین هواپیما کامل تخلیه شده و دستگاههای خدمات رسان مانند آتش نشانی، هلال احمر و نیروی انتظامی در محل حادثه حضور دارند و جاده به دلیل خروج هواپیما از باند ‌ بسته شده است. ‌



تصاویر خروج از باند هواپیمای شماره 6936


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خروج از باند هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۷۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه پرواز‌های ابطال شده به مسافران باز می‌گردد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رضا کارگر با اشاره به اینکه در پی پاسخ جمهوری اسلامی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری سفارت ایران در دمشق، برخی پرواز‌ها از جمله پرواز‌های فرودگاه مهرآباد و سایر فرودگاه‌های واقع شده در نیمه غربی کشور تا ظهر امروز باطل شدند افزود: مسافران نگران پولی که پرداخت کرده اند نباشند، چون طبق مقررات، پس از لغو هشدار هوانوردی (نوتام) شرکت‌ها با برقراری پرواز‌های فوق العاده، مسافران را باز خواهند گرداند یا در نهایت، هزینه بلیت به آنها مسترد می‌گردد.
وی افزود: علاوه بر فرودگاه مهرآباد، پرواز‌های فرودگاه‌های اصفهان، شیراز، بوشهر، سنندج، ایلام، کرمان و سایر پرواز فرودگاه‌های غرب کشور نیز باطل شده است.

دیگر خبرها

  • محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
  • ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان غرب کشور؟
  • (اینفوگرافیک) مقایسه‌ی بوئینگ و ایرباس در سوانح و حوادث هوایی آمریکا
  • فرود اشتباهی هواپیمای ایرباس
  • هزینه پرواز‌های ابطال شده به مسافران باز می‌گردد
  • اقامت لوکس گردشگران فضایی در جو خارج از زمین
  • دردسری جدید برای بویینگ آمریکا
  • دردسر جدید با پرونده جدید برای بویینگ آمریکا
  • تاخیر سه ساعته ذوب آهن در بازگشت به اصفهان؛ هواپیمای زنوزی نقص فنی داشت!
  • خرابی هواپیمای مالک تراکتور و آوارگی ذوبی‌ها در فرودگاه!