Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@19:54:57 GMT

هشدار اتحادیه اروپا به افغانستان برای قطع کمک ها

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۷۵۶۳

هشدار اتحادیه اروپا به افغانستان برای قطع کمک ها

طبق گزارش روز دوشنبه رسانه های افغانستان ، دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در کابل با اشاره به قرار گرفتن نام افغانستان در فهرست فاسدترین کشورهای جهان تهدید به قطع کمک های خود کرده است.

اتحادیه اروپا اعلام کرده است:  گزارش سازمان شفافیت بین‌الملل در مورد شاخص جهانی فساد ۲۰۱۹ نشان می‌ دهد که افغانستان هنوز در جدول فاسدترین کشورهای جهان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش سالانه‌ سازمان شفافیت بین‌الملل در رابطه به فساد که  در سوم بهمن ماه منتشر شده است، افغانستان از جمله فاسدترین امور اقتصادی را درجهان به نام خود ثبت کرده است .

بر اساس این گزارش جدید ، افغانستان  با کسب ۱۶ امتیاز در شاخص مبارزه با فساد، حتی یک درجه  هم نسبت به سال گذشته افت داشته و در جایگاه ۱۷۳ ام جهان قرار گرفته ‌است.

محاسبات ارزیابان این سازمان بین المللی نشان می دهد که تلاش‌ها در راستای مبارزه با فساد در افغانستان از سال ۲۰۱۸ تاکنون هیچ پیشرفتی نداشته است.

برچسب‌ها افغانستان اتحادیه اروپا فساد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان اتحادیه اروپا فساد افغانستان اتحادیه اروپا فساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۷۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران

بی‌بی‌سی گزارش داد، اتحادیه اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران علیه اسرائیل، با گسترش تحریم‌ها علیه تولیدکنندگان پهپاد و موشک‌های ایرانی موافقت کرده است.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا گفت: انجام هر کاری برای منزوی کردن ایران حائز اهمیت است. این اتحادیه در حال حاضر تحریم‌های متعددی علیه ایران اعمال کرده است. نمایندگان کنگره آمریکا نیز اعلام کردند که به زودی تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع خواهند کرد.

مقامات رژیم اسرائیل نیز در روز‌های گذشته از متحدان خود خواستند که تحریم‌های جدیدی علیه برنامه موشکی ایران اعلام کنند.

جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه درباره احتمال تحریم‌های بیشتر گفت: همه گزینه‌ها برای تحریم‌های بیشتر علیه ایارن همچنان روی میز است. وی گفت که محدود کردن صادرات نفت ایران یکی از گزینه‌های احتمالی است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز طی سخنانی گفته است که تحریم‌های جدید برنامه موشکی و پهپادی ایران و همچنین نهاد‌های سپاه و وزارت دفاع ایران را تحت پوشش قرار خواهد داد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • آغاز تحقیقات اتحادیه اروپا درباره تیک‌تاک لایت
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان
  • اخراج ۲۷۷ نفر از پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید با مراجعه به سامانه سوت‌زنی
  • متعهد به از بین بردن فساد اداری هستیم
  • حمایت اتحادیه اروپا از بیماران سرطانی در افغانستان
  • جان باختن بیش از یک هزار تن بر اثر بیماری های عفونی در افغانستان