Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مقرر کردند داوطلبان بومی شهرستانی در اولویت جذب قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، اولویت طرح اصلاح ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری در دستور کار جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

محمدمهدی مفتح در این باره اظهار کرد: در قانون استخدامی جذب ۱۰ هزار نفر برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش پیش‌بینی شده بود که اولویت بومی برای آنها برداشته شده و ما این موضوع را پیگیری کردیم و دیدیم که ابلاغ دیوان عدالت اداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: من موضوع را با معاون اول رییس جمهور و رییس سازمان امور استخدامی مطرح کردم و قرار شد عبارتی به قانون مدیریت خدمات کشوری اضافه شود که در استخدام‌های اصلی، اولویت بومی در نظر گرفته شود. با توجه به این‌که نتایج آزمون در حال نهایی شدن است امیدواریم این طرح در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

در ادامه نمایندگان با ۱۱۲ رای موافق، ۴۲ رای مخالف و چهار رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر به اولویت این طرح رای دادند.

نمایندگان همچنین در ادامه کلیات و جزییات طرح اصلاح ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری را به تصویب رساندند که براساس آن شورای توسعه مدیریت مکلف است برای جذب داوطلبان بومی شهرستانی به استثنای شهر تهران، کلانشهرها و مراکز استان‌ها اولویت قائل شود.

طبق تبصره این ماده این قانون از تاریخ تصویب لازم‌الاجراست و شامل کلیه مواردی که زمان ثبت نام اعلام نشده است نیز می‌شود.

جزییات این طرح با ۱۲۵ رای موافق، ۲۱ رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر به تصویب رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آزمون استخدامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۷۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع ادارات کل محیط زیست از اولویت‌دهی به بهبود و تأمین معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت این سازمان با تأمین اعتبارات خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، رضا انجم شعاع در کارگاه آموزشی توجیهی صندوق ملی محیط زیست کشور که با حضور مدیران کشوری و استانی در شیراز برگزار شد، گفت: محیط زیست در همه عرصه‌های طبیعی و انسانی بیش از هر زمان نیازمند ارزیابی و مدیریت عملکرد در حوزه‌های حفاظت و شناسایی نقاط قوت و ضعف‌ها است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع ادارات کل محیط زیست کشور با بیان اینکه محیط زیست در سال‌های اخیر با تامین اعتبارات در جایگاه مناسب‌تری قرار گرفته است، افزود: تامین معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت نیز با این بهبود روند در اولویت بیشتری قرار گرفته است.

انجم شعاع ادامه داد: اعتبارات محیط زیست در سال‌های اخیر از 12 صدم درصد به 18 صدم درصد رسیده است و افق آینده هدف‌گذاری روی یک درصد است. اعتبارات از 500 میلیارد تومان در سال 1397 به حدود 1900 میلیارد تومان در سال 1402 رسیده است. درآمد‌های محیط زیست نیز در سال‌های اخیر افزایش داشته است و در این عرصه موفقیت‌های مناسبی به دست آمده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون کشورمان با چالش‌های مختلف زیست محیطی روبه‌رو است که این مسائل تغییر و به هم ریختن در نظم اجتماعی را به‌دنبال دارد، گفت: همه اهداف مسئولان و برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران در عرصه محیط زیست اولویت دادن به رفع تنگنا‌ها و مشکلات و ایجاد ترازمندی در زمینه چالش‌ها است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع ادارات کل محیط زیست کشور افزود: در حوزه محیط زیست با چالش‌هایی نظیر موضوع آب، آلودگی هوا، تغییر کاربری اراضی و فرسایش زمین، مصرف بی‌رویه انرژی و تخریب، انقراض و به خطر افتادن تنوع زیستی روبه‌رو هستیم. همچنین طی سال گذشته درگیر چالش‌های محیط زیستی با مشکلات ناشی از حوزه گرد و غبار، آلودگی هوا و انباشت آلاینده‌ها در کلانشهر‌ها مواجه بودیم.

انجم شعاع بیان کرد: زمانی صنایع در مسیر توسعه پایدار حرکت می‌کنند که در کنار اقتصادی بودن پروژه‌ها، نظم اجتماعی را هم تقویت کنند و ضمن حفظ حقوق نسل‌های آینده، محیط زیست را هم تخریب نکنند.

وی یادآور شد: با تلاش‌هایی که از طریق دفاتر تخصصی مانند پایش فراگیر، مدیریت پسماند، مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم، ارزیابی زیست محیطی، حفاظت از آب و خاک و دبیرخانه گرد و غبار کشور انجام می‌شود، در جهت کنترل این آلودگی‌ها و حفظ محیط زیستی سالم و عاری از هر گونه آلایندگی تلاش می‌شود.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • لزوم زنده نگه‌ داشتن هنرهای بومی قزوین با آموزش آن به نسل جوان
  • جامعه در انتظار تصویب قانون جامع حجاب
  • تخصیصات فعلی اعتبارات به صورت علی الحساب است
  • اولویت‌دهی به بهبود معیشت محیط بانان و نیرو‌های یگان حفاظت
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • رای منفی مجلس به بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵
  • مجلس با بررسی «طرح نظام قانون‌گذاری» طبق اصل ۸۵ مخالفت کرد
  • افراد بومی در اولویت واگذاری زمین