Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد فرزاد روز دوشنبه در گفت و با ایرنا ابراز داشت: اولویت پرداخت تسهیلات به مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان با افرادی است که حداقل پنج سال مستمری دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: تسهیلات بدون نیاز به ضامن همراه با حقوق ماهانه به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی به حساب مستمری‌بگیران پرداخت می‌شود و نیاز به مراجعه حضوری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرزاد بیان کرد: میزان تسهیلات پرداختی به مستمری بگیران واجد شرایط صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان به مناسبت دهه فجر،  ۳۰ میلیون ریال با کارمزد ۱۰ درصد و اقساط ۳۶ ماهه است.

وی خاطرنشان کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان از سال ۱۳۸۴ تاسیس شده و از آن زمان تا کنون ۲ هزار و ۱۸۵ نفر مستمری بگیر این صندوق هستند.

فرزاد تصریح کرد: نیمه نخست امسال ۱۰ نفر از بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان مقرری ازکارافتادگی دریافت می‌کنند و ۴۳ نفر از بیمه‌شدگان فوت کرده‌اند که حقوقشان به بازماندگان تحت تکفل پرداخت می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان سمنان اظهار داشت: از کار افتادگی فرد بیمه شده و بازماندگان درگذشتگان جزو مستمری‌بگیران محسوب می‌شوند.

هفت هزار و ۴۸۵ نفر از روستاییان و عشایر استان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بیمه اجتماعی عضویت فعال دارند.

برچسب‌ها صندوق بیمه کشاورزی سمنان تسهیلات ارزان قیمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق بیمه کشاورزی سمنان تسهیلات ارزان قیمت صندوق بیمه کشاورزی سمنان تسهیلات ارزان قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۷۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از معرفی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: بنا داریم تا تمامی هنرمندان فاقد بیمه بتوانند به سهولت از مزایای بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شوند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید مجید پوراحمدی برخورداری از بیمه پایه تأمین اجتماعی را یکی از مهمترین خواسته‌های اهالی فرهنگ و هنر عنوان کرد و گفت: صندوق اعتباری هنر طی این سال‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود نسبت به ارائه خدمات بیمه تأمین اجتماعی به واجدین شرایط در سراسر کشور اقدام کرده است. 

وی افزود: در حال حاضر بیش از 61 هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت از سوی صندوق به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند که بیشترین تعداد بیمه شدگان به ترتیب به رشته‌های موسیقی، تجسمی، نمایشی و قرآن و عترت مربوط می‌شود.

پوراحمدی درباره نسبت سنی جمعیت تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی صندوق هنر اظهار کرد: 68 درصد بیمه شدگان کمتر از 44 سال و 31 درصد بین 45 تا 64 سال قراردارند. کمتر از یک درصد بیمه شدگان بالای 64 سال هستند.  همچنین 62 درصد بیمه شدگان مرد و 38 درصد زن هستند. 

وی گفت:  قریب به 7 هزار نفر از اعضای صندوق در سال 1402 به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند و تعداد بیمه شدگان صندوق با رشد 12 درصدی به 61 هزار نفر رسید.

اعضای صندوق اعتباری هنر از مرز 103000 نفر گذشت

مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به تخصیص یارانه به خدمات بیمه تأمین اجتماعی صندوق هنر تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با تخصیص یارانه و تسهیل فرایند، تمامی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه که  فاقد بیمه هستند بتوانند به سهولت از مزایای بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شوند.

وی افزود: بر این اساس صندوق بطور میانگین 60 درصد از حق بیمه تأمین اجتماعی سهم اعضا را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می کند که در سال 1403 ماهیانه 717 هزار تومان به ازای هر بیمه شده به عنوان سهم پرداختی صندوق هنر به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می شود.
وی در ادامه افزود: پیش بینی می شود سهم پرداختی صندوق به سازمان تأمین اجتماعی برای اعضای بیمه شده در سال 1403 بالغ بر 500 میلیارد تومان باشد. 

پوراحمدی با اشاره به نرخ های بیمه تأمین اجتماعی صندوق هنر گفت: بیمه اعضای صندوق هنر ذیل بیمه ی حرف و مشاغل آزاد سازمان تأمین اجتماعی تعریف می شود و بیمه شدگان براساس نیاز و به اختیار خود یکی از نرخ های14 یا 18درصدی را انتخاب می کنند. 

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در بخش دیگر سخنان خود به سهم پرداختی بیمه شدگان اشاره کرد و گفت: در سال 1403 مبلغ ماهیانه حق بیمه تامین اجتماعی (سهم فرد) در نرخ 14 درصد 286 هزار و 647 تومان و 18 درصد 573 هزار و 295 تومان از سوی سازمان تأمین اجتماعی در ماه های 30 روزه تعیین شده است.

رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر درباره شرایط سنی برخورداری از خدمات بیمه تأمین اجتماعی صندوق اعتباری هنر ادامه داد: شرایط سنی متقاضیان این بیمه برای درخواست و عقد قرارداد حداقل 18 و حداکثر 50 سال است. افراد بالای 50 سال سن باید دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی به میزان برابر مدت مازاد حداکثر سنی باشند. 

به گفته وی افرادی که حداقل 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند از اعمال شرط سنی معاف هستند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به تسریع در معرفی متقاضیان به سازمان تأمین اجتماعی گفت: پیش از این معرفی افراد به صورت شش ماهه و سه ماهه انجام می‌گرفت. طی پیگیری و توافق با سازمان تأمین اجتماعی جهت کاهش مدت زمان انتظار برای برقراری بیمه ، هم اکنون معرفی افراد در کمترین زمان ممکن یعنی به صورت ماهانه انجام می‌شود. 

پوراحمدی در پایان با اشاره به اضافه شدن بیمه توافقی 27 درصد به سایر نرخ های مصوب اظهار کرد: براساس توافق بعمل آمده، مقرر شد با مهیا شدن زیر ساخت‌های فنی سازمان تأمین اجتماعی بزودی این نرخ در دسترس اعضای واجد شرایط قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان
  • بهره‌مندی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از بیمه تأمین اجتماعی
  • خبر مهم درباره نرخ جایگزینی حقوق بازنشستگان
  • بیش از ۲۲۹ هزار کشاورز خراسان رضوی زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه به افراد زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان