Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا یونهاپ خبرگزاری کره جنوبی روز دوشنبه با استناد به اظهارات مقامات آمریکایی اعلام کرد در روزهای اخیر تردد وسایل نقلیه در مرکز تحقیقات موشکی سانومدونگ در نزدیکی پیونگ یانگ مشاهده شده است.

گزارش می افزاید فعالیت ها در این مرکز شبیه فعالیت هایی است که کره شمالی هر بار پیش از آزمایش های موشکی انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است که به نظر نمی رسد این وسایل نقلیه درگیر سوخت رسانی به موشک باشند همچنین مقامات ایالات متحده مطمئن نیستند که کره شمالی به سمت پرتاب موشک با برد کوتاه یا متوسط یا آزمایش موتور حرکت می کند.

این مقامات اعلام کردند اگرچه هیچ نشانه ای از آزمایش قریب الوقوع موشک بالستیک وجود ندارد اما این احتمال را هم رد نکرده اند.

براساس این گزارش، فعالیت اخیر می تواند بخشی از تلاش های کره شمالی برای گمراه کردن ایالات متحده باشد زیرا پیونگ یانگ آگاه است که تحرک در پایگاه های موشکی آن توسط ماهواره های ایالات متحده تحت نظارت قرار می گیرند.

«جفری لوئیس» مدیر موسسه منع گسترش سلاح های هسته ای غرب آسیا در این ارتباط گفته است تحرک خودروها با این وجود می تواند سفر یکی از مقامات بلند پایه کره شمالی به این پایگاه را نشان دهد که عموما در آغاز یا پایان ساخت موشک بالستیک بین قاره ای (ICBM) یا پرتاب کننده فضایی رخ می دهد.

کره شمالی در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۴ موشک دور برد و کوتاه برد بالستیک آزمایش کرد این کشور تهدید کرده بود چنانچه آمریکا پیشنهاد تازه ای در مذاکرات ارایه نکند راه خود را جدا خواهد کرد و راهی غیر از مذاکره در پیش خواهد گرفت.

پیونگ یانک همچنین هشدار داده بود که در آستانه سال نو میلادی یک هدیه کریسمس برای آمریکا دارد موضوعی که کارشناسان از آن به عنوان آزمایش یک موشک بالستیک دور برد یاد می کردند اما این هدیه تا کنون تحقق نیافته است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۷۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تازه ترین اعتراف آمریکایی ها درباره قدرت موشکی ایران

به گزارش همشهری آنلاین،‌ رویترز گزارش داد: سازمان اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرد که ایران به بیشترین تعداد موشک‌های بالستیک در منطقه مجهز است.

کد خبر 843889 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه دفاع - موشک

دیگر خبرها

  • اعتراف مقامات آمریکا به اصابت موشک به ۲ پایگاه در پی عملیات سپاه
  • اعتراف مقامات آمریکا به اصابت موشک به دو پایگاه در پی عملیات سپاه
  • جزئیات تازه از حمله سپاه علیه اسرائیل به روایت مقامات آمریکا
  • حمله ایران شکست بزرگ سیاست بازدارندگی اسراییل و آمریکا بود
  • فیلم| گزارش رسانه خارجی از حملات پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل
  • (ویدئو) گزارش رسانه خارجی از حملات پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل
  • اسرائیل مدعی شد: ۹۹ درصد موشک‌ها و پهپاد‌های ایران رهگیری شدند
  • اسرائیل مدعی شد: ۹۹ درصد موشک‌ها و پهپادهای ایران رهگیری شدند
  • ضربات موشکی سپاه به اسرائیل؛ چند موشک بالستیک شلیک شد؟
  • تازه ترین اعتراف آمریکایی ها درباره قدرت موشکی ایران