Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@12:12:55 GMT

ارتش سوریه به معره النعمان رسید

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۷۷۷۰

با رسیدن ارتش سوریه به دروازه‌های شهر راهبردی معره النعمان شکست جبهه النصره تقریبا قطعی شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، از این شهر به عنوان قلعه مستحکم گروه تروریستی «جبهه النصره» در استان «ادلب» یاد می‌شود.   معرهًْ النعمان در مسیر جاده مواصلاتی میان دمشق و حلب در ۸۰ کیلومتری حلب قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در صورت تسلط ارتش سوریه بر این شهر شکست جبهه النصره تقریبا قطعی است.   ارتش سوریه در ادامه این عملیات بزرگ روز یک شنبه چند شهرک و روستا در حومه جنوبی ادلب را نیز از تروریست‌ها پاکسازی و تلفات سنگینی به نیرو‌ها و تجهیزات آن‌ها وارد کرد.   پیش بینی می‌شود بعد از شهر مهم و راهبردی معره النعمان؛ شهر‌های سراقب و جسرالشغور هم به دولت سوریه باز گردد و جاده بین المللی حلب-حماه و حلب-لاذقیه به کنترل کامل ارتش سوریه درآید.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ارتش سوریه پیشروی ادلب شکست جبهه النصره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۷۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای روابط راهبردی با همسایه سبز

ایران نخستین کشوری بود که در سال ۱۹۴۷ پس از استقلال پاکستان این کشور را به رسمیت شناخت و از روز اول، ایران و پاکستان دست دوستی را به سوی یکدیگر دراز کردند و اگر از نظر تاریخی نگاه کنیم، در سیاست خارجی پاکستان ایران نیز همواره حائز اهمیت بوده است. پاکستان در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی همواره از ایران حمایت کرده و ایران هم در مجامع بین‌‎المللی حامی پاکستان بوده است.

مردم پاکستان که همواره حامی ایران بوده و ارادت خودشان را نسبت به انقلاب اسلامی نشان دادند، اکنون هم دارند برای استقبال از سید ابراهیم رئیسی آماده می‌شوند. استقبال بی‌نظیر مردم از سفر آیت‌الله خامنه‌ای رئیس‌جمهور وقت جمهوری اسلامی ایران در دی‌ماه ۱۳۶۴ به پاکستان، سبب حیرت جهانیان شد. به اذعان رسانه‌ها در این روز بر اثر کثرت حضور مردم خودرو حامل آیت‌الله خامنه‌ای چندین بار روی دستان استقبال کنندگان بلند شد.
سید ابراهیم رئیسی پس از پاسخ تنبیهی به رژیم اسرائیل به پاکستان سفر می‌کند و با توجه به اینکه مردم پاکستان از آمریکا و اسرائیل تنفر شدیدی دارند، رئیس جمهور ایران را یک قهرمان می‌دانند و با انتشار هزاران پست در فضای مجازی خطاب به دولت، خواستار استقبال عمومی از ایشان و حتی سخنرانی در جمع مردم مسلمان هستند.

این سفر دکتر رئیسی به‌عنوان یک همسایه و کشور اسلامی یک پیام آشکار به اسرائیل و متحدانش است که پاکستان دارای بمب اتمی در هرگونه اشتباهی علیه ایران کنار مردم و دولت جمهوری اسلامی ایستاده است.

ملت و دولت پاکستان همیشه حامی ملت و دولت ایران بودند و در عملیات اخیر «وعده صادق» شاهد بودیم پاکستانی‌ها از این اقدام حمایت کرده و ملت پاکستان در برخی از شهرها از جمله کراچی این پیروزی را جشن گرفتند و در این اوضاع این سفر یک پیام آشکار به اسرائیل و متحدانش دارد که پاکستان با وجود تمامی تلاش دشمنان برای دوری دو ملت، در هرگونه اشتباهی از طرف آمریکا و دیگر متحدانش در کنار مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران ایستاده است.

افکار عمومی در پاکستان اکنون بیش از قبل به‌علت عملیات وعده صادق همسو با ایران است و مردم پاکستان بسیار استعمارستیز هستند و این می‌تواند از نظر اقتصادی، سیاسی و امنیتی دستاوردهای خوبی برای دو کشور به همراه داشته باشد.
براساس اعلام برخی از مقامات پاکستانی وضعیت خط لوله صلح -که قرار است گاز ایران را به پاکستان و شبه قاره هند صادر کند- در این سفر تعیین تکلیف خواهد شد و پس از اعلام سفر آیت‌الله رئیسی این موضوع در فضای عمومی پاکستان به مطالبه اول و جدی مردم تبدیل شده و از دولتمردان پاکستان خواستار تعیین‌تکلیف این پروژه حیاتی هستند.
براساس اخبار رسیده، سران دو کشور همچنین افزایش تجارت متقابل از ۲ میلیارد دلار به ۵میلیارد دلار را بررسی خواهند کرد و توافق‌نامه تجارت آزاد نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.

پیش از انتخابات مجلس پاکستان، یک حادثه ناگوار میان ایران و پاکستان رخ داد، اما این دو کشور توانستند در کمترین زمان ممکن تنش را کاهش دهند و این یک موفقیت بزرگ بود. دشمنان دو کشور از این حادثه خوشحال شدند، اما در چند روز روابط دیپلماتیک برقرار شد و وزیر امور خارجه ایران در اسلام آباد با استقبال گرمی مواجه شد و دشمنان این دو کشور همسایه و دوست یک بار دیگر ناکام ماندند و امیدواریم این سفر دکتر رئیسی،  فصل جدیدی در روابط دو کشور همسایه باشد.

دیگر خبرها

  • روسیه: غرب بر لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای گام برمی‌دارد
  • ارتقای روابط راهبردی با همسایه سبز
  • کاهش ناترازی در الگوی کشت برنامه راهبردی تات
  • حمایت از تولید، سیاست راهبردی سازمان ملی زمین و مسکن است
  • طعنه سنگین فرمانده ارشد ارتش به ماجرای ریزپرنده‌ها
  • انهدام مقرهای تروریست‌ها در شرق و مرکز سوریه
  • طعنه سنگین فرمانده ارشد ارتش به ماجرای ریزپرنده‌های اسرائیلی در اصفهان
  • اسرائیل راهبردی برای شکست دادن ایران یا نابود کردن متحدان آن دارد؟ | بازی بلندمدت ایران در خاورمیانه | اسرائیل نشان داد که نمی‌تواند در چند جبهه بجنگد
  • پدافند ارتش سوریه تجاوز نظامی بامدادی اسرائیل را ناکام گذاشت
  • جنگ اوکراین در پی سرنگونی یک بمب افکن راهبردی روسیه تشدید شد