Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-25@18:58:17 GMT

کشور با گفتار درمانی اداره نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۷۸۶۲

کشور با گفتار درمانی اداره نمی‌شود

به گزارش «نماینده»،حجت الاسلام سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز در رابطه با اینکه با توجه به عیان شدن رویکرد و موضع اروپا در قبال برجام و طرح مسئله مکانیزم ماشه، سیاست‌ها و رویکردهای دولت نیاز به چه تغییراتی دارد؟ اظهار داشت: پیشنهاد من این است که ما مسائل داخلی را از مسائل خارجی جدا کنیم. برای مثال در وزارت کشور، شورای عالی امنیت ملی، وزارت امور خارجه و هر جای دیگر یک گروهی داشته باشیم که فقط در مورد مسائل خارجی فکر، فهم و بررسی کنند و پی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: مسائلی هم داریم که مربوط به داخل است. ما ظرفیت‌هایی در داخل کشور داریم. از نقدینگی دو تریلیونی گرفته تا کارخانجاتی که ۲۰ درصد یا ۳۰ و ۵۰ درصد کار می‌کنند یا ظرفیت‌های دست نخورده‌ای که در بین نسل جوان داریم باید نسبت به داخل کشور مورد توجه قرار گیرند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به نامگذاری سال رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: منِ سید رضا اکرمی به عنوان یک فرد و شما به عنوان یک فرد واقعاً نسبت به این پیشنهاد چه کردیم. طرح و پیشنهادی دادم؟ اظهار نظری کردم؟ سرفه ای کردم؟ منبری رفتم؟ ما بیشتر در داخل کشور گفتار درمانی می‌کنیم در حالی که امور ما با گفتار درمانی درست نمی‌شود بلکه باید با عمل درمانی مشکلات داخل کشورمان را حل کنیم و باید اولویتمان بر داخل باشد. امور خارجی مان را هم به اهلش بدهیم تا درست عمل کنند.

اکرمی در رابطه با اینکه با توجه به شرایط فعلی رویکرد دولت و وزارت خارجه نباید به سمت تعمیق روابط با کشورهای منطقه و شرق برود؟ تاکید کرد: ما بنا داریم با همه دنیا به جز اسرائیل و آمریکا ارتباط داشته باشیم. یقیناً در این راستا همسایگانمان اولویت دارند. حدود ۱۵ کشور همسایگان ما هستند که هزار میلیارد دلار وارداتشان است، حالا بازار ما در آنجا چقدراست؟ ما در وهله اول باید با همسایگان و کشورهای همراهمان ارتباط داشته باشیم و شرق و غرب مهم نیست.

وی خاطرنشان کرد: اینکه در اسلام به همسایه داری سفارش شده والله، بالله فقط به سلام و علیک نیست بلکه به معامله، امنیت، کار و سرمایه گذاری نیز هست. گفته می‌شود از سال ۹۶ حدود ۲۵ میلیارد دلار توسط مردم به دلیل ترس و ناامنی به تاجیکستان و ترکیه برده شده است. ما باید برای مردم امنیت فراهم کنیم که پول را همین جا سرمایه گذاری کنند. ما باید اشکال داخلی مان را خودمان برطرف کنیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز در رابطه با سیاست اروپایی‌ها در دوران بعد از خروج آمریکا از برجام تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند و ما هم می‌دانیم. اروپا، آمریکا را رها نمی‌کند زیرا هر دو به هم احتیاج دارند. اروپا به دلیل طرح تعرفه آمریکا با آنها کنار می‌آید. ما باید هرچه می‌توانیم گلیم‌مان را از اروپا جدا کرده و دلمان را به آنها خوش نکنیم. واقعاً باید خودمان را قوی و نیرومند کنیم.

منبع: نماینده

کلیدواژه: گفتار درمانی مذاکره با اروپا نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۷۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم

رئیس‌جمهور فرانسه در سخنانی در دانشگاه سوربون فرانسه مدعی شد که عضویت در ناتو به معنی دست‌نشانده بودن آمریکا نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه هشدار داد که کشورهای اروپایی در صورتی که به ایالات متحده وابسته بمانند و نتوانند سیستم‌های دفاعی پیشرفته مستقر کنند دچار مرگ خواهند شد. 

رئیس‌جمهور فرانسه در سخنانی در دانشگاه سوربون در پاریس گفت: «این خطر وجود دارد که اروپای ما بمیرد. ما به ابرازهای لازم برای مقابله با خطرات مجهز نیستیم.»

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه اظهاراتش از 27 عضو اتحادیه اروپا خواست تلاشی متحد را برای ساختن یک نیروی نظامی «قابل اتکا» آغاز کنند. 

ماکرون گفت: «مسئله تنها به انتخاب‌های ما بستگی دارد اما این انتخاب‌ها بایستی الان انجام شوند چون طی دهه آینده خطر این وجود دارد که تضعیف شویم.»

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه خاطرنشان کرد کشورهای اروپایی تحت محاصره قدرت‌های بزرگی هستند که ارزش‌های لیبرال دموکراسی اروپا را تضعیف می‌کنند. وی گفت ارزش‌های اروپایی به طور دائم توسط دیگران مورد انتقاد و اختلاف قرار می‌گیرد. 

وی تصریح کرد: «این خطر وجود دارد که اروپا با افول مواجه شود و ما همین الان داریم می‌بینیم که این اتفاق علی‌رغم تلاش‌های ما دارد به وقوع می‌پیوندد.»

وی در بخش دیگری از اظهاراتش خاطرنشان کرد که عضویت در ائتلاف ناتو به معنی «دست‌نشانده» بودن ایالات متحده آمریکا نیست. وی گفت که اروپا با ایجاد دفاع مستقل وابستگی کمتری به ایالات متحده خواهد داشت و به نحو بهتری قادر خواهد بود از خودش در برابر روسیه دفاع کند.

دستاورد حمله به اسرائیل از زبان سفیر سابق ایران در فرانسهنتانیاهو برای آتش‌بس با حزب‌الله دست به دامن فرانسه شدطرح اقدام فرانسه برای مقابله با خشونت روزافزون جوانان

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • کیهان: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا هم برای پوشش دانشجویان قوانین سختگیرانه دارند؛ چرا ما نداریم؟
  • کیهان: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا برای پوشش دانشجویان قوانین سختگیرانه دارند؛ چرا ما نداریم؟
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا