Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سیدهاشم بطحائی گلپایگانی، عضو مجلس خبرگان رهبری، درباره انتشار ویدئوی آتش‌زدن کتاب «اصول طب داخلی هاریسون» به وسیله عباس تبریزیان با بیان اینکه من هم از طریق رسانه‌ها در جریان این کار قرار گرفتم، گفت: ابتدا باید دید که این فرد روحانی است یا روحانی‌نما. چون اگر فردی روحانی باشد و از وظایف روحانیت آگاهی داشته داشته باشد، هیچ وقت یک کتاب علمی را که مستند و مرجع بسیاری از کتاب‌های طبی است آتش نمی‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید این کار مانند کارهایی است که مغول‌ها در آتش زدن کتابخانه شیخ طوسی در بغداد انجام دادند.

او در ادامه افزود: این یک کتاب علمی و منبع است، حتی اگر در کتاب‌هایی هم مسائل و مطالب غیراخلاقی باشد، فرد حق آتش زدن آنها را ندارد. می‌توان این نوع کتاب‌ها را نقد کرد، اما کسی اجازه آتش زدن آنها را ندارد، فرد از نظر حقوقی و معنوی مسئول است و این کار جبهه گرفتن در مقابل علم محسوب می‌شود.

اگر قرآن را آتش زده بود سوژه دست دشمنان می‌افتاد که روحانیت با اسلام مخالف است

بطحایی با بیان اینکه من شناختی نسبت به این فرد ندارم، عنوان کرد: اما با این کار می‌توانم بگویم که این فرد یا دچار اختلال حواس شده یا مامور است. به خصوص در این فضا که دشمن خونخوار آمریکا، اسرائیل، انگلیس و سعودی می‌کوشند به عناوین مختلف سوژه‌ای درست کنند علیه جمهوری اسلامی و روحانیتی که آرم این نظام است به کار گیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه تاکید کرد: بنابراین این فرد یا دچار اختلال حواس و مجنون و دیوانه است که دیوانه رفع‌القلم است یا از طرف مربع شوم آمریکایی، اسرائیلی، انگلیسی و سعودی ماموریت دارد، چون دشمن به طرق مختلف کمر بسته با این نظام مقابله کند. او افزود: جنگ تحمیلی و اقتصادی، ترور سردار رشید و همراهان او، ایجاد اغتشاش، ایجاد آدم‌های مساله‌دار و مشکل‌دار و حالا هم به سراغ این فرد رفته‌اند. باز خوب است که قرآن را آتش نزده که اگر آن بود وامصیبتا. اگر قرآن را آتش زده بود یک سوژه به دست اینها می‌افتاد که روحانیت با اسلام مخالف است.

تبریزیان باید تحت پیگرد قرار گیرد تا مشخص شود اختلال حواس داشته یا مامور بوده است

نماینده تهران در مجلس خبرگان تاکید کرد: واقعاً این فرد باید تحت پیگرد قرار گیرد و بررسی شود که آیا اختلال حواس داشته یا مامور بوده است.

آیت‌الله بطحایی با اشاره به توطئه‌های دشمنان عنوان کرد: دشمن از این چیزها در آستین زیاد دارد و ممکن است که فردا شخص دیگری پیدا شود که حتی نسبت به قرآن و اهل‌بیت پیغمبر هم از این بی‌ادبی‌ها و جسارت‌ها داشته باشد.

او با تاکید بر اینکه ملت و دانشمندان روشن هستند و همه می‌دانند که در تاریخ روحانیت تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده، گفت: حتی کتاب‌های ضاله را که افکار و اندیشه‌ جوان‌ها را منحرف می‌کند، کسی آتش نمی‌زند بلکه نقدشان می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید مجدد بر اینکه این آدم باید تحت پیگرد قرار گیرد، افزود: باید از نظر روانی و فکری آزمایش و وابستگی آن مشخص شود. باید معلوم شود که این فرد اصلاً روحانی است یا نه. برای اینکه وقتی در تاریخ بهائیت نگاه می‌کنید می‌بینید فردی به نام «دالگورکی» از سفارت روس سابق، با عنوان اینکه مسلمان شده و با لباس روحانیت خود را روحانی معرفی می‌کند اما کارهایی می‌کند که در شأن روحانیت نیست.

دستگاه قضایی باید واکاوی کند تا مشخص شود این موضوع از کجا آب می‌خورد

او تاکید کرد: همه روحانیت، همه حوزه‌های علمیه و همه دانشگاه‌ها این مساله را محکوم می‌کنند. دستگاه قضایی و دستگاه‌های مربوط باید این موضوع را بررسی و واکاوی کنند و ببینند از کجا آب می‌خورد. هیچ دیوانه‌ای یک کتاب طبی را آتش نمی‌زند.

منبع: اعتمادآنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سوزاندن کتاب پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۷۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاید اگر برگردم به ۱۴۰۰، از رئیسی حمایت نکنم!

آفتاب‌‌نیوز :

نماینده امضاکننده بیانیه حمایت نمایندگان از حضور رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید اگر زمان به سال ۱۴۰۰ برگردد، نسبت به حمایت از رئیسی تردید می‌کند.

«مجلس هنوز برای نظارت بر دولت مهلت دارد.» این واکنش رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به بیانیه اخیر معاون پارلمانی رئیسی به نمایندگان است که آن‌ها را بی‌سواد و فاقد نظر کارشناسی خوانده است. هر چند، ولی اسماعیلی می‌گوید بیانیه مذکور را مشاهده نکرده، اما همچنان بر این نکته تأکید می‌کند که نظارت وظیفه مجلس است.

نکته دیگر در گفتگوی اسماعیلی مربوط به تردید او نسبت به حمایت از رئیسی است، کما اینکه رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر به عقب بازگردد باز هم از رئیسی حمایت می‌کند یا خیر؟ با لحنی توأم با تردید می‌گوید که با قطعیت نمی‌تواند بله یا خیر بگوید.

در ادامه گفتگوی ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم را می‌خوانید:

آقای اسماعیلی! تا این لحظه که هنوز تکلیف ۴۵ کرسی مجلس دوازدهم مشخص نشده به نظر می‌رسد، مجلس آینده فراکسیون اکثریت نخواهد داشت، فکر می‌کنید این اتفاق تا چه اندازه به نفع دولت خواهد بود؟

مجلس دوازدهم نسبت به مجلس یازدهم فراکسیون‌های بیشتری خواهد داشت. در حقیقت با توجه به سلیقه‌های سیاسی متفاوتی که به مجلس راه پیدا کردند و تعداد مستقلین، اعتدالی‌ها و گروه‌های اصولگرایان اعم از شوراها، امناء و شریان که وارد مجلس دوازدهم شدند، تعداد فراکسیون‌ها در مجلس دوازدهم متنوع خواهد بود و بعید است که فراکسیون قوی و اکثریت شکل بگیرد.

در نتیجه چنین شرایطی وضع دولت بهتر از مجلس یازدهم نخواهد بود به این معنی که همراهی با دولت بهتر نخواهد بود.

مجلس دوازدهم مانند مجلس یازدهم دِینی نسبت به دولت ندارد
منظور این است که نظارت بر دولت در مجلس دوازدهم افزایش پیدا می‌کند؟

بله، درمجلس دوازدهم نظارت بر دولت افزایش پیدا می‌کند. مجلس یازدهم خودش از رئیسی دعوت کرد که رئیس جمهور شود به همین دلیل به نحوی می‌خواست از دولت حمایت کرده و کمک کند. اما مجلس دوازدهم این دِین را ندارد به همین دلیل همسویی کمتری با دولت خواهد داشت.

همسویی مجلس با دولت منافاتی با نظارت ندارد
یکی از انتقادات وارد به مجلس یازدهم این است آنطور که باید و شاید بر دولت نظارت نکرد و ...

همسویی با نظارت متفاوت است. از نظر همسویی بله مجلس یازدهم با دولت همسو بود، کما اینکه خودم همسو با دولت هستم، اما چندین سوال از وزرا در صحن و تحقیق و تفحص را در پرونده دارم، بنابراین همسویی منافاتی با نظارت ندارد. چنانچه نظارت حق قانونی نمایندگان است و باید آن را انجام دهند، لذا همسویی و نظارت ربطی بهم ندارند.

رابطه بین قیمت دلار و تعاملات با دنیا
سال اول مجلس یازدهم دلار ۱۸ هزار تومان بود و حالا حدود یک ماه مانده به پایان عمر مجلس یازدهم دلار بالای ۶۰ هزار تومان است، یک مصداق برای اینکه نظارت‌ها بر دولت آنطور که باید و شاید جدی نبوده است.

بله، می‌توان این تحلیل را داشت، اما مجلس یازدهم در مواردی که فکر کرد اگر جابجایی انجام شود به نفع دولت و حاکمیت است ورود پیدا کرد، اما درباره دلار و ارز و در مجموع وضعیت معیشتی واقعیت امر این است که شرایط دست فرد خاصی نیست، یعنی بحث حاکمیتی است.

برای حل مسئله قیمت دلار باید تعاملات خود با کشور‌های همسایه و دنیا افزایش دهیم و به این ترتیب نیست که فقط به وزیر اقتصاد بگوییم نرخ دلار را باید کنترل کند و اگر استیضاح شود همه مشکلات حل می‌شوند، خیر کلیه حاکمیت باید تصمیم بگیرد.

نکته دیگر اینکه علاوه بر نقشی که دلار در داخل دارد متأثر از بحث‌های بین‌المللی است که آن هم دست وزیر اقتصاد نیست.

جهش عجیب قیمت دلار در عمر ۴ چهارساله مجلس یازدهم از نگاه یک نماینده /به ۱۴۰۰ برگردم، شاید از رئیسی حمایت نکنم
حدود یک ماه به پایان عمر مجلس یازدهم باقی مانده، ارزیابی شما از مراودات دولت و مجلس در این دوره به چه صورت است؟ ضمن اینکه دولت در بیانیه اخیر خود خطاب به نمایندگان از عبارت نداشتن سواد رسانه‌ای استفاده کرده...

بنده بیانیه را مشاهده نکردم، اما ادامه دادن به نظارت بر دولت حتی در یک ماه باقی مانده یکی از وظایف مجلس است کما اینکه اخیرا مرتضوی، وزیر کار و رفاه اجتماعی به مجلس آمد و مباحث جدی صورت گرفت. البته هر موقع به دولت گفتیم فلان جا مشکل وجود دارد، آمدند و جوابگو بودند، اینکه پاسخ‌ها تا چه اندازه منطقی بوده یک طرف قضیه است، اما همیشه پای کار بودند و حضور داشتند؛ لذا در مورد رابطه دولت با مجلس به صورت مطلق نمی‌توان سخن گفت و نسخه واحدی پیچید، اما در هر صورت طبق نظر رهبری که فرمودند وقتی دولت‌ها کار می‌کنند همه با هم کمک کنند، در اجرا همه باید کمک کنند تا از این بحران که از نظر معیشتی، تورم و مشکلات عرصه بین‌المللی داریم، خارج شویم.

البته فعلاً و در این چند ماهه که ابهت پوشالی اسرائیل را شکستیم، امکان دارد مباحثی مطرح شود لذا باید کمک کنیم که دولت از آن فضا خارج شود و در نهایت کمک حال دولت باشیم. در مجموع مراودات مجلس یازدهم با دولت‌ها خوب بود.

اگر وزیر باشم از استیضاح استقبال می‌کنم.
اما این نکته را باید در نظر گرفت مشکل از آنجایی نشأت می‌گیرد که به حق قانونی خودمان عمل نمی‌کنیم کما اینکه سوال و استیضاح حق قانونی مجلس است، بنده خودم اگر وزیر باشم از استیضاح استقبال می‌کنم چراکه اگر بنده مشکلی داشته باشم و نتوانم پاسخ بدهم، حقم استیضاح است.

البته برخی از وزرا هم این حرف را نزدند، به این ترتیب که به معاون پارلمانی گفتند از نمایندگان نخواهید که امضای خود را پس بگیرند اگر مشکلی دارم می‌آیم و توضیح می‌دهیم و اگر برآیند جمعی این است که ناتوان هستم، تاوان می‌دهم.

به این نکته اشاره کردید که از جمله نمایندگان حامی دولت رئیسی هستید، اگر به سال ۱۴۰۰ برگردیم مجدداً بیانیه حمایت از حضور رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری را امضاء می‌کنید؟

مطلق نمی‌توانم بله یا خیر بگویم چراکه نسبت به بسیاری از موضوعات مانند مباحث خارجی و ارتباط با کشور‌های خارجی و عضویت در معاهدات اقتصادی بین‌المللی اقدامات دولت قابل دفاع است، اما در مورد مباحث اقتصادی از جمله تورم و اشتغال ایرادات باقی است؛ لذا نمی‌توانم پاسخ مطلق به این پرسش بدهم.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران
  •   همۀ دوستان و دشمنانِ خاورمیانه در روایت نیویورک تایمز
  • واکنش متفاوت هنگامه قاضیانی به بازی سحر دولتشاهی
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • روایت حسن روحانی از گلایه سید احمد خمینی از رأی مخالف ۹۹ نماینده به میرحسین موسوی
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • (عکس) استوری متفاوت دیوید تیلور در واکنش به حذف از المپیک
  • شاید اگر برگردم به ۱۴۰۰، از رئیسی حمایت نکنم!
  • امام جماعت متفاوت «مسجد آبی»
  • واکنش نماینده مجلس ترکیه به حمله ایران به اسرائیل |‌ فیلم