Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@13:02:08 GMT

سراب سردترین شهر کشور

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۸۰۳۱

سراب سردترین شهر کشور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، امیدفر رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با دمای ۲۴ درجه سانتی گراد زیر صفر برای دومین روز متوالی سردترین شهر استان و کشور شد.

امیدفر افزود: گرمترین شهر‌های کشور راسک و زرآباد با ۲۴.۶ درجه و گرمترین شهر استان نیز کلیبر با ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: دمای تبریز در ۲۴ ساعت گذشته در گرمترین زمان به منفی ۲ درجه و در سردترین زمان به ۱۱ درجه زیر صفر رسید و دمای کنونی آن ۷ درجه زیر صفر بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت۳ درجه گرمتر شده است.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: براساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی تا روز چهارشنبه جوی پایدار در استان حاکم بوده و موجب افزایش آلاینده‌های جوی در شهر‌های بزرگ و صنعتی می‌شود.

امیدفر، با بیان اینکه سردی هوای استان تا فردا تداوم خواهد داشت، افزود: روز چهارشنبه گذر امواج تراز میانی جو موجب ابرناکی، وزش باد و در برخی نواحی احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده برف و افزایش نسبی دما می‌شود.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است، ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد‌های سرد شمالی و سیبری و باد‌های مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین باد‌های محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره داغ در شمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اداره هواشناسی نقشه های هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۸۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال رگبار و رعد و برق در برخی مناطق خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سبزه زاری گفت : در بررسی نقشه‌های پیش یابی تا اواخر وقت امروز هم احتمال رگبار و رعد و برق در مناطق شمالی، شرقی، جنوب شرقی و بویژه در ارتفاعات استان وجود خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود : طی امروز و فردا  وزش باد‌ها در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی و شمالی در برخی ساعات متوسط خواهد بود.

وی گفت : تا اوایل هفته آینده روند افزایش دما در سطح استان پیش بینی می‌شود. در این ایام استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی و مرکزی و غربی خواهد شد.

در شبانه روز گذشته بستان با ۳۵.۸ و دزپارت (دهدز) با ۱۲.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شده اند.

در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۳۴.۷ و کمینه دمای ۲۲ درجه سانتیگراد رسیده است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • دمای هوا در مناطقی از زنجان به زیر صفر رسید
  • دمای هوا در برخی مناطق زنجان به زیر صفر رسید
  • فرار بازیگر درجه چندم از کشور + جزئیات | بازیگر جنجالی کجا به سر می برد؟
  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • احتمال رگبار و رعد و برق در برخی مناطق خوزستان
  • خراسان رضوی بارانی می شود
  • هوای زنجان گرم‌تر می‌شود
  • بارش‌های کشور در سال گذشته چطور بود؟/ پاسخ احد وظیفه