Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-18@15:35:25 GMT

حیوانات وحشی چرا به شهر می‌آیند؟

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۸۳۹۶

حیوانات وحشی چرا به شهر می‌آیند؟

خبرگزاری میزان- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم‌دره گفت: رویت جانواران وحشی در شهر‌ها اغلب به علت گرسنگی است. تاریخ انتشار: 11:07 - 07 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۰۷۹۱

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان ،توکل سلیمانی با اشاره به رویت جانوران وحشی مانند گرگ در شهرها، عنوان کرد: رویت جانوران وحشی به ویژه گرگ‌ها و شبه گرگ‌ها، شغال، روباه، خوک و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در فصول سرد سال عمدتا به جهت تامین گرسنگی است.

وی با بیان این‌که زنجیره غذایی این گونه از حیات وحش به‌دلیل شکار بی‌رویه ناقص شده و ناگزیر برای تغذیه به آبادی‌ها نزدیک می‌شوند، ادامه داد: دلیل دیگر گا‌ها تعارضات حیات وحش آلودگی محیط اطراف شهر‌ها و روستا‌ها به انواع پسماند و شبه زباله است.

این مسئول با بیان این‌که اکثر مردم انواع شغال و روباه را با گرگ به‌دلیل شباهت اشتباه می‌گیرند، بیان کرد: با این حال محیط‌بانان اداره محیط زیست حسب دستورالعمل‌های مربوطه به‌صورت شبانه‌روزی در حال رصد محیط طبیعی هستند.

بیشتر بخوانید:  آخرین خبر‌ها از شیوع کرونا چه تعداد انسان در معرض خطر هستند؟

سلیمانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این راستا، بیان کرد: در همین زمینه دو مورد کارگاه آموزشی تعارضات حیات‌وحش در محل فرمانداری با حضور دهیاران، شورا‌های اسلامی شهر و روستا، شهرداری، منابع‌طبیعی اکثر روسای ادارات، انجمن‌های دوستدار طبیعت درسال ۹۸ برگزار شده و توصیه‌ها و سفارشات لازم در این مورد انجام شده است. همچنین پیام‌ها و بیانیه‌های مخاطرات حیات‌وحش در هر فصل به‌صورت گسترده از طریق مختلف انجام شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرم‌دره تاکید کرد: در این فصل به‌نظر می‌رسد برخی جانوران وحشی به‌دلیل ساعات بیولوژیکی جفت‌گیری تقریبا در حالت به اصطلاح مستی به سر می‌برند، اما تاکنون مخاطره‌ای از سوی حیات‌وحش شهرستان در فصل زمستان گزارش نشده است.

منبع:ایسنا
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حیات وحش محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۸۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار محیط زیست به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمدرضا علیمرادی اظهار کرد: پیرو بارندگی اخیر سیستان و بلوچستان، سیلابی شدن رودخانه‌ها و سر ریز شدن بیشتر سدهای استان از جمله پیشین، زیردان و ادامه شرایط نامساعد جوی، استرس و تنش در حیات وحش به ویژه تمساح پوزه کوتاه (گاندو) دور از انتظار نیست از این رو احتمال خروج تمساح‌ها از برکه محل زیست اصلی وجود دارد.

وی بیان کرد: از ساکنان مناطق سیل زده درخواست می شود نسبت به تردد غیر ضروری در مناطق سیلابی، حاشیه رودخانه باهوکلات، هوتک‌ها، مرداب‌ها و مناطق حاشیه‌ای زیستگاه های حیات وحش تا زمان فروکش کردن سیلاب و برگشت به شرایط عادی، خودداری کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی محیط زیست سیستان و بلوچستان علیمرادی تصریح کرد: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و حملات احتمالی حیات وحش به مردم توصیه می‌شود در زمان مشاهده هر گونه جانور وحشی گرفتار در مناطق سیلابی، مراتب را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اعلام و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • هشدار محیط زیست به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • سیلزدگان مراقب تمساح باشند
  • شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز
  • شکارچیان حیوانات وحشی در راور به دام قانون افتادند
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند
  • تیمار و رهاسازی چهار گونه جانوری در طبیعت میاندشت جاجرم
  • رهاسازی ۳۰ قطعه کبک در دامان طبیعت مرند
  • دستگاه دافع حشرات پارسیان دافع
  • ثبت تصویر دوقلوزایی بز کوهی در منطقه حفاظت شده «خائیز»+ فیلم
  • دوقلوزایی بز کوهی منطقه حفاظت شده خاییز + فیلم