Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمپانی رولز رویس اخیراً اعلام کرده که طی سال‌های آینده 15 راکتور هسته‌ای کوچک در انگلستان راه‌اندازی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از نیواطلس، رولز رویس برنامه ساخت، نصب و راه‌اندازی 15 راکتور هسته‌ای کوچک در انگلستان را دارد، نخستین مورد از این راکتورهای هسته‌ای تا 9 سال دیگر شروع به کار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته پل استین، سرپرست تکنولوژی رولز رویس، در حال راه‌اندازی کارخانه‌ای برای تولید راکتورهای هسته‌ای مدولار است که به راحتی مونتاژ می‌شوند و حمل آن با کامیون‌های معمولی صورت می‌گیرد. بسیاری از کشورها در تلاش برای توسعه انرژی هسته‌ای هستند.

براساس گزارش انجمن جهانی هسته‌ای، 448 راکتور غیرنظامی در حال فعالیت هستند و 53 راکتور دیگر نیز در مرحله ساخت و راه‌اندازی قرار دارند. تمام این راکتورها در اروپای شرقی و آسیا قرار دارند و تعداد راکتورهای هسته‌ای ساخته شده در چین بیشتر از تعداد راکتورهای موجود در غرب جهان است.

هر برنامه ساخت راکتور هسته‌ای در اروپا و آمریکای شمالی با مخالفت‌های سیاسی و محیط زیستی مواجه می‌شود که دلیل اصلی تعداد محدود راکتورهای هسته‌ای در این مناطق به شمار می‌رود. از سوی دیگر هزینه‌های ساخت راکتورهای بزرگ بسیار بالاست و در اقتصاد انرژی فعلی که در تسخیر گاز طبیعی ارزان‌قیمت است انتخاب مناسبی به شمار نمی‌رود.

تولید انبوه راکتورهای هسته‌ای مدولار و کوچک در کارخانه‌ها که قابل حمل با کامیون‌های معمولی است می‌تواند راهی برای تولید الکتریسیته بدون کربن و ارزان قیمت باشد.

انتهای پیام/4021/

منبع: آنا

کلیدواژه: انرژی راکتور هسته ای گاز طبیعی رولز رویس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۸۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر در کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان در بازدید از کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان گفت:  با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در طی دو سال آینده با راه‌اندازی کارگاه‌های سنگ‌شکن شماره ۲، ۴، ۵ و ۶ برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و همچنین تولید محصولات سنگ‌آهن دانه بندی به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن و فروش و فرآوری کلوخه سنگ آهن به ۴ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

علی رسولیان افزود: باراه‌اندازی کارگاه‌های سنگ‌شکن علاوه برایجاد اشتغال، ارزش افزوده محصولات سنگ آهن افزایش می یابد و هزینه تولید و مخاطرات زیست محیطی کمتری نسبت به بقیه سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه سنگ‌آهن خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • تولید صنعتی ابزار دقیق هسته ای
  • آغاز بتن‌ریزی ساختمان راکتور واحدسوم نیروگاه اتمی بوشهر در آینده
  • ممانعت از انتشار ۸ میلیون تن آلاینده با تولید برق هسته‌ای
  • مشوق‌های دولت برای سرمایه‌گذاری و توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک
  • آماده شدن آیین نامه تولید بدون کارخانه
  • پیام استفاده از صنایع دستی در دکور سخنرانی رهبر انقلاب
  • تولید فیبر نیمه‌رسانایی که لباس‌ها را هوشمند می‌کند
  • ایجاد اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر در کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان
  • رونق گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در گلستان
  • راه‌ اندازی اتوبوس‌ های بدون آلایندگی در سراسر بریتانیا