سکانس پایانی دو اسطوره
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۸۵۳۴
برای سهراب مرادی و کیانوش رستمی، رقابت برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو، می تواند سکانس پایانی تقابل دو تاریخ ساز بزرگ وزنه برداری ایران باشد: سهراب یا کیانوش؟!
هفتاد و پنج سال پیش، زمانی که وزنه برداری ایران هنوز رنگ اعزام بین المللی به خود ندیده بود، محمود نامجو در پر وزن (60 کیلوگرم) حرف اول را می زد که یکهو سروکله جعفر سلماسی پیدا شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
همان رقابت بدون رفاقت را حالا میان سهراب مرادی و کیانوش رستمی شاهد هستیم: دو اسطوره بزرگ دیگر از جنس پولاد سرد. هشت سال پیش، هر دو در یک وزن روی تخته المپیک ظاهر شدند که سهراب اوت کرد و کیانوش برنزی شد. چهار سال بعد، صحنه المپیک، محلی شد برای قدرتنمایی هر دو قهرمان. سهراب و کیانوش هر دو طلایی شدند تا برای آخرین بار در کنار هم بخندند. اما حالا و در آستانه المپیک 2020 یک چیز کاملا روشن است، اینکه توکیو یا جای سهراب است یا جای کیانوش.
هر دو قهرمان جهانند، هر دو قهرمان المپیک، هر دو رکورددار، هر دو مدعی و هر دو تاریخ ساز... اما در بهترین حالت فقط یکی مسافر توکیو می شود. کدام سهمیه می گیرد: سهراب یا کیانوش؟
این بار هم رفاقت کمرنگ است بین دو اسطوره اما تا دلتان بخواهد رقابت هست. بی شک یکی از مدال های ایران در توکیو، از دل همین رقابت بی رحمانه بیرون می آید و بی شک این سکانس پایانی تقابل دو اسطوره بزرگ وزنه برداری ایران و جهان است... اگر کتف سهراب یاری کند و اگر کیانوش به رکوردهایی که می خواهد برسد، دنیای وزنه برداری از این رقابت تمام ایرانی سیراب خواهد شد...
251 251
کد خبر 1346391منبع: خبرآنلاین
کلیدواژه: فدراسیون وزنه برداری وزنه برداری سهراب مرادی کیانوش رستمی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۸۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
کیانوش عیاری: پاداش فیلم «تنوره دیو» اجازه ساخت فیلمنامه «شبح کژدم» بود
کیانوش عیاری ساخت فیلمنامه «شبح کژدم» را پاداش جایزه فیلم «تنوره دیو» در جشنواره فیلم فجر دانسته است.
به گزارش ایسنا، این کارگردان سینما که قرار است، فیلمش ۵ اردیبهشت ماه در سینما تک خانه سینما به نمایش درآید، در گفتوگویی چند سال قبل گفته بود:
«شبح کژدم» انتخاب نهایی من نبود؛ تعدادی فیلمنامه از جمله «قلعه میرزاخانی» یکی از فیلمنامههایی بود که به همراه چند فیلمنامه دیگری که نوشته بودم حذف شد و در نهایت «شبح کژدم» اجازه ساخت پیدا کرد و در آن زمان به من گفته بودند، ساخت این فیلمنامه پاداش جایزه فیلم «تنوره دیو» در جشنواره فیلم فجر است. من فیلم «شبح کژدم» را با علاقه ساختم و اتفاق مهمی که همراه با ساخت فیلم رخ داد، این بود که صدابرداری سرصحنه وارد سینمای ایران شد.
خبر رسیده است که چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه با نمایش و نقد فیلم «شبح کژدم» ساخته کیانوش عیاری، سینماتک خانه سینما دوره جدید فعالیت خود را آغاز میکند.
«شبح کژدم» نخستین بار در بخش مسابقه سینمای ایران پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد. در این فیلم جهانگیر الماسی، ناصر آقایی، حسن رضایی به ایفای نقش پرداختهاند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: محمود، فیلمساز فیلمهای هشت میلی متری، شیفتگی خاصی به سینمای هشت میلی متری دارد. او که فیلم کوتاهی به نام شبح کژدم ساخته، قصد دارد تا از فیلمنامه آن فیلمی بلند بسازد، اما فقدان امکانات مانعی بر سر کار است. محمود دوستی دارد که سیاهی لشگر فیلمهای فارسی است. دوستی و رفاقت این دو پایهای است که راه داستانی را شکل میدهد...
این فیلم روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه ساعت ۱۶:۳۰ در سالن سیفالله داد خانه سینما به نمایش درمیآید و پس از نمایش فیلم، محمد جعفری و مازیار فکری ارشاد به نقد اثر میپردازند.
حضور در برنامههای سینماتک خانه سینما برای اعضای صنوف زیرمجموعه خانه سینما آزاد و رایگان است.
کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اکران آنلاین «ویلای ساحلی» عیاری و ۲ فیلم دیگر سینمای عجیب و غریب ایران ؛ توضیحات 2 تهیه کننده مطرح از وضعیت آخرین فیلمی که ساختهاند