Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@00:49:46 GMT

کسی قصد مهندسی انتخابات را ندارد

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۸۶۳۶

کسی قصد مهندسی انتخابات را ندارد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  رضا رضایی مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمان صبح امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام فاطمیه و تسلیت شهادت سپهبد سلیمانی با اشاره به آخرین وضعیت نامزد‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان کرمان اظهار داشت: ۳۶۲ نفر در استان کرمان برای این دوره از انتخابات ثبت‌نام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه از این تعداد ۳۶ نفر در هیئت‌های اجرایی ردصلاحیت شدند افزود: از این تعداد بعضی از داوطلبان شکایت خود را به هیئت نظارت استان تحویل دادند و بعضی هم به رای هیئت اجرایی شکایت نکردند.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمان با اشاره به اینکه در مجموع ۶۴ نفر از داوطلبی این دوره از انتخابات در استان کرمان انصراف دادند عنوان کرد: ۷۹ نفر عدم احزار صلاحیت در استان داشتیم، ۹۵ نفر رد صلاحیت و ۱۲۴ نفر هم تایید صلاحیت شدند.

او با تاکید بر اینکه این رای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات است که در تهران تشکیل می‌شود بیان کرد: هیئت نظارت استان مرجع صادرکننده رای نیست و هیئت نظارت استان با توجه به پرونده کاندیدا‌ها تنها نظر پیشنهادی خود را صرفا با توجه به پرونده اشخاص اعلام می‌کند.

رضایی با بیان اینکه هیئت‌های نظارت موظفند وضعیت کاندیدا‌ها را از مراجع چهارگانه‌ای ثبت‌احوال، وزارت اطلاعات، قوه قضائیه و نیروی انتظامی اخذ کنند گفت: اگر مواردی در مورد داوطلبان وجود داشته باشد این مراجع آن مورد را به هیئت نظارت اعلام می‌کنند.

او با اشاره به اینکه امسال همکاری تنگاتنگی بین هیئت نظارت و مراجع چهارگانه وجود داشت افزود: طبق توافقی که بین شورای نگهبان و دستگاه‌های مراجع چهارگانه انجام شد اطلاعات داوطلبان به صورت یکجا به شورای نگهبان در تهران ارائه و شورای انگهبان این اطلاعات را در اختیار هیئت نظارت استان‌ها قرار داد.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمان با بیان اینکه هیئت‌های نظارت موظفند که رای خود را براساس تحقیقات محلی و استعلام از مراجع چهارگانه اعلام کنند افزود: در نهایت اطلاعات افراد در پرونده آن‌ها در سامانه قرار گرفته و اطلاعات بین استان‌ها و تهران رد و بدل می‌شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر رای هیئت نظارت در مرحله اول صادر شده و داوطلبان وضعیت خودشان را می‌دانند افزود: کسانی که در مرحله اول تایید شدند نامه‌ای برای آن‌ها نیامده و کسانی که عدم احراز شده و یا رد صلاحیت شدند نامه آن‌ها به فرمانداری‌ها داده شده و فرمانداری‌ها موظف بودند نظر هیئت مرکزی را به اطلاع کاندید‌ها برسانند.

رضایی با بیان اینکه از زمان دریافت این نامه کاندیدا‌ها ۵ روز فرصت داشتند که به هیئت نظارت استان یا ورزشگاه تختی تهران مراجعه کرده و شکایات و مستندات خود را تحویل دهند افزود: ما موظف بودیم که این اعتراضات و مستندات را برای شورای نگهبان بفرستیم.

او با اشاره به اینکه در مرحله بعدی تایید صلاحیت‌ها برای شورای نگهبان فرستاده می‌شود گفت: تایید صلاحیت‌ها در مرحله بعد دیگر به‌عهده هیئت مرکزی نبوده و رای بعدی ۱۱ بهمن اعلام می‌شود و کسانی که تایید شوند می‌توانند در صف کاندیدا‌ها قرار بگیرند.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمان بیان کرد: اگر کسانی در این مرحله هم تایید صلاحیت نشوند می‌توانند دوباره در شورای نگهبان شکایت کنند.

او با اشاره به اینکه شورای نگهبان ۲۲ بهمن نتیجه قطعی کاندیدا‌ها را اعلام می‌کند تصریح کرد: نتیجه نهایی فرآیند و پرونده تایید، رد و عدم احراز کاندید‌ها ۲۲ بهمن بسته شده و ۲۳ بهمن ماه تکلیف همه معلوم شده است.

رضایی با عنوان اینکه زمان یک‌هفته‌ای تبلیغات آزاد از ۲۳ بهمن آغاز شده و تا اول اسفند ادامه دارد افزود: در نهایت دوم اسفندماه مردم استان کرمان برای انتخاب ۱۰ نماینده از ۹ حوزه انتخابی پای صندوق رای می‌روند.

او با بیان اینکه در حال حاضر در استان کرمان ۱۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی داریم گفت: از این تعداد یکی از نمایندگان برای انتخابات دوره جدید مجلس ثبت‌نام نکرده، یکی انصراف داده است و ما بقی نمایندگان فعلی در مرحله اول همگی تایید صلاحیت شدند و منتظر تایید شورای نگهبان هستیم.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمان با اشاره به اینکه هیچ موضوع سیاسی در اعلام نظر ما لحاظ نشده و درب اتاق ما به روی همه کاندیدا‌ها باز بوده افزود: اطلاعاتی که در مورد کاندید‌ها در پرونده آن‌ها وجود داشته در صورت مراجعه در اختیار آن‌ها گذاشته شده است.

او با بیان اینکه در استان کرمان کسی نمی‌تواند اعلام کنند که در تایید و رد صلاحیت وی مسائل سیاسی مطرح بوده است گفت: کسانی که اینجا و یا در هیئت مرکزی نظارت تصمیم می‌گیرند به هیچ عنوان بحث جناح‌های سیاسی را مد نظر قرار نمی‌دهند.

رضایی با اشاره به اینکه فردی که قبل از نامزد شدن مدیر بوده باید قوانین و مقررات را در زمان مدیریت خود رعایت می‌کرد افزود: گاهی مدیران در گذشته اعتباری را در جایی خرج کردندو با وجودی که پولی به جیب خودش نرفته و پاکدست بوده، اما شکایتی انجام شده و جابه‌جایی اعتبار تخلفی برای او بوده است.

او با بیان اینکه فرقی نمی‌کند این مدیر از کدام گروه و جناح سیاسی باشد تخلف، تخلف است گفت: گاهی مدیران در بازه زمانی مشخص استعفا ندادند و مواردی از این دست هم در تایید صلاحیت‌ها اثرگذار بوده است.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر یک جناح سر کار بوده و به تبع مدیران بیشتری از این جناح سرکار است و قاعدتا از یک جناح ممکن است رد‌صلاحیت بیشتری انجام شده باشد تصریح کرد: قصد و غرضی در کار نبوده و کسی قصد مهندسی انتخابات را ندارد.

او با بیان اینکه کسانی که در تشییع سردار سلیمانی در کرمان و کشور افتخار آفریدند و بزرگ‌ترین تشییع قرن در جهان را رقم زدند و مردمی که در نماز جمعه مقام معظم رهبری باشور حضور پیدا کردند پای صندوق‌های انتخابات هم می‌آیند گفت: مسئولان باید قدر این مردم را بدانند و بدانند که مردم از مسئولان ما جلوترند و مسئولان باید قدر این مردمی را که در سرما و گرما و سختی پای نظام ایستاده‌اند را بدانند.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات مجلس شورای اسلامی اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۸۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معتمدی: همه ورزشکاران برای ما عزیز هستند/ وضعیت نامزدها مشخص نیست

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی در گفت و گو با خبرنگار مهر درخصوص آخرین روند برگزاری انتخابات و موضوع بررسی صلاحیت نامزدها گفت: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ پایان نام نویسی از کاندیدها بود و حداقل ۲ تا ۳ ماه زمان برای نهایی شدن تایید صلاحیت ها نیاز است.

معتمدی ادامه داد: البته با توجه به اینکه کمیسیون تطبیق در وزارت ورزش شکل می‌گیرد فرآیند بررسی صلاحیت مدیریتی افراد سریعتر اتفاق افتاده است اما هنوز به صورت رسمی نامه‌ای برای ما در رابطه با اعلام اسامی افراد تایید و یا رد صلاحیت شده ارسال نشده است.

وی افزود: ولی با توجه به اینکه برای ما مهم است که ورزشکاران المپیکی ما در این بین لطمه نخورند علاقه‌مندیم هر چه سریعتر تکلیف ریاست فدراسیون مشخص شود. برگزاری انتخابات فدراسیونها نیازمند دو شرط اصلی است ابتدا باید تایید صلاحیت ها را داشته باشیم که تا این لحظه چیزی به ما ابلاغ نشده است. برگزاری جلسه هیات رییسه نیز شرط دوم است که بر اساس آیین نامه ۴۵ روز پس از تایید هیات رییسه امکان برگزاری دارد. بر این اساس در خوشبینانه ترین حالت مجمع انتخاباتی فدراسیون اواخر خردادماه برگزار خواهد شد.

معتمدی در ادامه درخصوص دلیل غیبت حسین رسولی در دیدار حسین مطیعی سرپرست فدراسیون دوومیدانی با ملی‌پوشانی که شانس کسب سهمیه المپیک را دارند؛ گفت: دلیل این اتفاق فقط مربوط به زمان برگزاری جلسه بود. هیچ اختلافی بین فدارسیون دوومیدانی و حسین رسولی وجود ندارد. همه ملی پوشان برای ما عزیز و محترم هستند و تلاش می کنیم نیازهای آنها را برای حضور هر چه موفق تر در مسابقات پیش رو تامین کنیم.

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی اضافه کرد: روز چهارشنبه نیز با همین ملی پوشان به همراه مربی آنها جلسه‌ای خواهیم داشت تا در جریان برنامه‌هایی که برای کسب سهمیه المپیک دارند قرار بگیریم. ما سعی می کنیم ورزشکاران مشکل خاصی در اجرای برنامه‌ها و اعزام به مسابقات مورد نظرشان نداشته باشند، اما در کنار این انتظار داریم ملی پوشان هم با توجه به اینکه یک الگوی اخلاقی در جامعه به شمار می‌روند اگر نقدی دارند ابتدا آن را با خود فدارسیون در میان بگذارند. این تعامل دو طرفه قطعا به سود همه ما خواهد بود.

کد خبر 6084626

دیگر خبرها

  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • طحان نظیف: طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در شورای نگهبان تایید شد
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • معتمدی: همه ورزشکاران برای ما عزیز هستند/ وضعیت نامزدها مشخص نیست