Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، انتشار فیلمی از سوزاندن کتاب طب داخلی هاریسون توسط یک روحانی مدافع طب اسلامی! در شبکه‌های اجتماعی در روزهای گذشته موجی از واکنش‌ها را با خود به همراه داشت. اقدام این روحانی واکنش‌های مختلفی را در بین حوزه‌های علمیه و متفکرین و علما داشته است.

آیت الله سبحانی در این باره پیامی نگاشته است که در ادامه آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

در روایات از پیشوایان معصوم نقل شده است که فرموده اند که «اطلبوا العلم ولو بالصین» مسلماً که باید در چین آموخت، علوم دینی نیست، بلکه دانش‌هایی است مربوط به جهان آفرینش و سنتهای خلقت که خداوند منان در نهاد موجودات قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین تلاش دانشمندان برای کشف ضوابط موجودات، علل و معالیل آنها کاملاً محترم است، هر چند که محتمل است برخی از آنها ناصواب باشد، اما این تلاش‌های آمیخته با درست و نادرست سبب پیدایش یک رشته حقایق می‌گردد، بنابراین کتابهای علوم طبیعی و پزشکی که به نسبت کشف علل و معالیل پدیده‌ها نگاشته می‌شود از احترام کامل برخوردار است، هر نوع تعرض به آنها برخلاف روح اسلام و دعوت اسلام به علم و دانش است. انتقاد از محتوا شیوه پسندیده‌ای است، اما تعرض نامعقول شیوه جاهلانه ای است که اتفاقاً در گذشته نیز بسیاری از کتابخانه ها روی انگیزه‌های غلط طعمه حریق شده است.

با احترام

جعفر سبحانی

کد خبر 4836236

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله جعفر سبحانی آیت الله عباس تبریزیان مرجع تقلید شیعیان تمدن نوین اسلامی قاسم سلیمانی کنفرانس بین المللی آیت الله جوادی آملی نشست علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مجمع عالی علوم انسانی اسلامی معرفی کتاب مهدویت فعالیت های قرآنی مجمع عالی حکمت اسلامی پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات انقلاب اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام رییس جمهور به جانبازان در مراسم رژه نیروهای مسلح

دریافت 6 MB کد خبر 6080765

دیگر خبرها

  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی موجب آبروی جهان اسلام شد
  • وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین برخلاف منشور سازمان ملل است
  • کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • چرا امام برخلاف آستان قدس مخالف بازسازی بقیع و مناره پیامبر بود؟
  • ده روسی: با احترام به میلان، ما صعود می‌کنیم
  • ببینید | احترام به رقیب
  • جامعه آزمایشگاهی حلقه واسط میان تلاشگران عرصه سلامت است
  • ادای احترام رییس جمهور به جانبازان در مراسم رژه نیروهای مسلح