Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنگ اندازی هواداران پرسپولیس و تراکتور یادآور هفته‌های تعویق در آغاز مسابقات لیگ برتر است که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به بهانه آماده‌سازی ورزشگاه‌ها از لحاظ امنیتی و جلوگیری از اتفاقات تلخ گذشته، مانع از شروع لیگ برتر شدند.

به گزارش ایسنا، دیدار پرسپولیس و تراکتور کارزار پرتاب سنگ و اشیاء سخت بر سر و روی هواداران دو تیم در نیمه جنوبی ورزشگاه آزادی بود که منجر به مصدوم شدن تعداد زیادی از هواداران بیگناه شد و یک بار دیگر زنگ خطر را برای فوتبال ایران به صدا درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از تکرار سنگ اندازی در بازی‌های مهم فصل گذشته از جمله فینال جام حذفی، مهدی تاج اعلام کرد که با فراهم شدن سخت افزارهای مناسب از جمله نصب دوربین مدار بسته، شماره گذاری صندلی‌ها و فروش بلیت الکترونیکی در بردارنده اطلاعات تمام هواداران است، دیگر اتفاقات ناخوشایند در ایران رخ نخواهد داد.

در واقع برنامه فدراسیون فوتبال استفاده از اقدامات اصلاحی در ابتدای لیگ برتر، استفاده از دوربین‌های نصب شده در ورزشگاه‌ها برای شناسایی تماشاگران خرابکار بود تا با محروم کردن آن‌ها فضای ورزشگاه‌ها را سالم‌سازی کند، اما تمام این وعده‌ها در حد حرف باقی ماند و هیچ نتیجه‌ای جز فشرده شدن مسابقات لیگ برتر و بهم ریختن زمان اردوهای تیم‌های ملی از جمله تیم ملی امید نداشت تا اینکه در دیدار با پرسپولیس یک بار دیگر باران سنگ روی سر و صورت هوادار بی‌گناه فرود آمد و هیچ مسئولی هم از این اتفاقات ناراحت نشد.

این قبیل اتفاقات در حالی در یک بازی معمولی رقم خورده که بازی نه در اوج حساسیت که بلکه در اواسط مسابقات لیگ برتر برگزار شده و با این برد و باخت هیچ اتفاقی برای تیم‌ها نمی‌افتد. حال تصور کنید اگر بازی در فینال جام حذفی برگزار می‌شد و حساسیت در اوج خود قرار داشت، آیا فدراسیون فوتبال، مسئولان ورزشگاه و ماموران امنیتی قادر به کنترل این تنش‌ها روی سکوهای ورزشگاه آزادی بودند؟

این اتفاق، نتیجه سال‌ها بی‌تفاوتی مسئولان و برنامه‌های نادرست در فرهنگ‌سازی و ایجاد سازوکار مناسب برای ایمن‌سازی در ورزشگاه‌ها است که یک تهدید بالقوه برای فوتبال ایران به شمار می‌رود و بعید نیست که در یک بازی بین‌المللی، سنگی به سر و صورت یک هوادار بخورد یا به سمت زمین پرتاب شود و آن وقت بهانه لازم مبنی بر ناامنی دست کشورهای متخاصم بیفتد و زمینه محرومیت فوتبال ایران فراهم شود.

هنوز چند روزی از بهانه‌جویی مسئولان AFC با خط‌دهی‌های کشورهای عربستان و امارات نمی‌گذرد که فوتبال ایران فعلا توانسته با اهدای دو میزبانی در مرحله پلی آف از این ماجرا سر سالم به در ببرد اما باید در انتظار روزی نشست که با پرتاب یک سنگ به سمت نیمکت رقبای خارجی یا مسئولان امنیتی، محرومیتی طولانی مدت نصیب ایران شود.

اکنون که تصاویر متعددی از تماشاگران متخلف توسط اهالی ورزش منتشر شده و چهره خیلی از خرابکارها در طول بازی مشخص شده است، مسئولان سازمان لیگ و کمیته انضباطی در صورتی که دسترسی به دوربین‌های مداربسته هم ندارند، می‌توانند از همین راه اطلاعات این تماشاگران را شناسایی و آنان را باز حشور در استادیم محروم کنند تا شاید ریشه این اتفاقات خشکیده شود.

هر چند انتظار این است که بعد از هزینه‌های گزاف برای آماده‌سازی ورزشگاه‌ها و نصب دوربین‌های امنیتی برای بررسی سکوهای ورزشگاه‌ها، مسئولان از همین طریق دست به کار شوند و بعد از سال‌ها به بیراهه رفتن، وظیفه خود را به درستی انجام دهند و ضمن حفظ جان هزاران هوادار بیگناه، از تکرار یک فاجعه بین‌المللی نیز جلوگیری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی تيم فوتبال پرسپوليس تيم فوتبال تراكتور حاشیه بازی پرسپولیس و تراکتور فدراسيون فوتبال سازمان ليگ فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۸۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزای بازی پرسپولیس و آلومینیوم بدون حضور بانوان هوادار

 دبیرکل هیئت فوتبال استان مرکزی از ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه ۱۵ هزار نفری امام خمینی(ره) اراک به دلیل مشکلات استانداردی در ورزشگاه خبر داد.

محسن صادقی در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک اظهار داشت: شهر اراک از جمله شهرهایی بود که با مجوزهای سازمان لیگ درب ورزشگاه‌ها را به روی بانوان باز کرد و تلاش شد با همکاری هیئت فوتبال، اداره کل ورزش و جوانان، فراجا، باشگاه آلومینیوم زمینه حضور امن و مطلوب بانوان را فراهم آوریم و جزو نخستین شهرهای کشور برای حضور بانوان علاقه‌مند به فوتبال بودیم، چراکه نگاه ما به این بود باید بانوان نیز با ایجاد بسترهای مناسب از نزدیک از تماشای بازی‌ها لذت ببرند.

وی افزود: با این وجود، سازمان لیگ  فوتبال درخصوص رفع نواقص تذکراتی ارائه کرده بود که متأسفانه برخی انجام نشده که همین امر سبب شد تا ورود بانوان به ورزشگاه به سبب استاندارد و مهیا نبودن ورزشگاه برای ورود بانوان ممنوع باشد و نتوانیم در بازی‌ها پذیرش بانوان را به مجموعه ورزشی امام خمینی(ره) اراک داشته باشیم.

دبیرکل هیئت فوتبال استان مرکزی عنوان کرد: سازمان لیگ امروز با ارسال نامه‌ای اعلام کرد به دلیل مشکلات ساختاری و نبود دستورالعمل مشخص در کنترل مبادی ورودی استادیوم امام خمینی(ره) اراک که منجر به عدم تأمین و به‌کارگیری استاندارد در رویه مهمان‌پذیری بانوان شده، همچنین نظر به عدم رفع کامل نواقص در زیرساخت ورزشگاه و عدم تأمین ایمنی بانوان، این ورزشگاه تا رفع نواقص و بهبود موارد خواسته شده فاقد شرایط پذیرش بانوان است.

صادقی ادامه داد: در نامه سازمان لیگ تأکید شده که باشگاه فرهنگی و ورزشی آلومینیوم اراک موظف است سازمان لیگ را از برنامه و روند استقرار شرایط حضور بانوان هرچه سریع‌تر مطلع کند تا پس از ممیزی شرایط بهبود یافته و ایجاد شرایط ایمنی نسبت به حضور بانوان تصمیم‌گیری شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اجازه حضور بانوان هوادار نساجی فقط در تمرینات! حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز، تا اطلاع ثانوی ممنوع

دیگر خبرها

  • پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود زنان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد!
  • بازگشت جام‌حذفی؛ فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال
  • برگزای بازی پرسپولیس و آلومینیوم بدون حضور بانوان هوادار
  • وعده جدید: ورزشگاه آزادی متحول می‌شود
  • ورزشگاه امام خمینی اراک در حال بازسازی/ حضور هواداران لغو می شود؟
  • 10 استادیومی که از آنها یک نام و هزار خاطره مانده!
  • مطلق‌زاده: فوتبال برای مسئولان خوزستان مهم نیست
  • زمان دو بازی تیم ملی ایران مقابل هنگ‌کنگ و ازبکستان اعلام شد
  • تذکر نماینده مردم شوش در مجلس به وزرای اقتصاد و ورزش
  • حمودی: دعوای شخصی آقایان به شخصیت فوتبال خوزستان ضربه زد