Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیر شعب بانک کشاورزی استان کرمان گفت: استان کرمان به دلیل میانگین بارندگی کمتر و دارای شرایط خاص تری است و محصولات کشاورزی استان از تراکنش کم بارندگی متاثر هستند که باید فرهنگسازی لازم را در بخش کشاورزی انجام بدهیم و از ظرفیت بخش خصوصی نیز در این زمینه استفاده کنیم.

"الله داد محمدی" صبح امروز دوشنبه هفتم بهمن ماه در جلسه ستاد بیمه کشاورزی استان کرمان اظهار کرد: اهمیت بیمه محصولات کشاورزی به دلیل ریسک بالای این بخش بر تولیدکنندگان و بهره برداران پوشیده نیست و سالیانه در کشور ما به دلیل اقلیم خاص، درگیر مخاطراتی در بخش کشاورزی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دلیل محدودیت منابع سطح کشور عملا بخش عمده ای از کمک های جبرانی را باید بیمه انجام بدهد و اگر فرهنگسازی لازم درخصوص بیمه صورت نگیرد، در مقابل تولیدکنندگان و بهره برداران شرمنده خواهیم بود.

محمدی با اشاره به اینکه ناگزیر هستیم فرهنگ بیمه را در کشور ترویج کنیم، گفت: استان کرمان به دلیل میانگین بارندگی کمتر و دارای شرایط خاص تری است و محصولات کشاورزی استان از تراکنش کم بارندگی متاثر هستند که باید فرهنگسازی لازم را در بخش کشاورزی انجام بدهیم و از ظرفیت بخش خصوصی نیز در این زمینه استفاده کنیم.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان کرمان در ادامه بیان کرد: در سال زراعی ۹۷ - ۹۶ علی رغم اینکه نتوانسته ایم رضایت ۱۰۰ درصد را به دست آوریم، حدود یک سوم مبلغ غرامت پرداختی کشور معادل ۳۲۷ میلیارد تومان در استان کرمان(به لحاظ شرایط محصولات باغی و پسته) پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه در واقع یک چهارم بودجه عمرانی استان را به بیمه محصولات کشاورزی پرداخت کرده ایم، افزود: در سال زراعی ۹۸ – ۹۷ مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان برآورد شده که اگر بیمه نباشد، این عدد از توان دولت و دستگاه های اجرایی خارج است.

محمدی با بیان اینکه با ۱۳ دفتر و بیش از ۲۰۰ نفر نیرو بحث بیمه گری را در بخش کشاورزی استان کرمان را دنبال می کنیم تصریح کرد: ضریب نفوذ ما به نسبت بیمه واقعی، کم است و ۳۲۰ هزار هکتار محصولات باغی در استان کرمان داریم که باید در این بخش بیشتر کار کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اخبار اقتصادی کرمان استانی اقتصادی بانک کشاورزی بیمه کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۸۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کشت محصولات بهاره در شهرستان پلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدشت گفت: در سال جاری در بیش از سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان پلدشت محصولات بهاره کشت می شود .

اسدی افزود:  در اراضی کشاورزی شهرستان پلدشت یک هزار 700 هکتار چغندرقند . یک هزار 400 هکتار کنجد و سایر محصولات جالیزی زیر کشت می رود .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پلدشت خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود از این سطح اراضی بیش از 120 هزار تن محصول تولید شود .

دیگر خبرها

  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • آغاز بارش‌های باران در استان کرمان
  • تمهیدات لازم مقابله با سیل در جنوب کرمان اندیشیده شده است
  • فرهنگسازی اهدای خون در بین جوانان و بانوان
  • پیشگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی با ابتکار پژوهشگران کرمانی
  • رگبار باران در ۱۷ استان؛ احتمال آبگرفتگی معابر
  • مبارزه به موقع با آفات موجب بهبود کیفیت محصول می‌شود
  • آغاز کشت محصولات بهاره در شهرستان پلدشت
  • اصلاح الگوی کشت در استان بوشهر ضروری است