Web Analytics Made Easy - Statcounter

هتل‌های قدیمی و باسابقه زیادی در سراسر جهان وجود دارند که بیشتر شهرت آنان به خاطر قدمت‌شان است. هتل‌های نیشیاما اونسن کیونکان در ژاپن، اولد بل انگلیس، پلازا در آمریکا، تاج لیک پالاس هند و ویلارد اینترکنتیننتال آمریکا قدیمی‌ترین هتل‌های جهان‌اند.

به گزارش شریان نیوز،باسابقه‌ترین هتل‌های جهان قدمتی چند صدساله دارند و بعضی از آنها آن‌قدر قدیمی‌اند که نام‌شان در کتاب گینس نیز آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هتل‌هایی که در لیست زیر مشاهده می‌کنید جزو اولین هتل‌های جهان بوده‌اند و هنوز هم مشغول ارائه خدمات به گردشگران و مسافران هستند.

  به نقل از Youtrip، به بررسی قدیمی‌ترین هتل‌های موجود در جهان می‌پردازد:
 

1- نیشیاما اونسن کیونکان (Nishiyama Onsen Keiunkan)

 

 
این هتل در یاماناشی ژاپن قرار دارد و در سال 705 میلادی تاسیس شده است. هتل نیشیاما قدیمی‌ترین هتل جهان شناخته شد و اسم آن در گینس نیزبه ثبت رسید. این هتل حتی پیش از آنکه کیوتو در سال 794 میلادی پایتخت ژاپن شود وجود داشت و قدمت آن تقریباً به هزار و سیصد سال پیش می‌رسد.
 
این هتل هنوز هم به دست همان خانواده‌ای که آن را ساخته اداره می‌شود و این پنجاه‌ و دومین نسل از خانواده است که مدیریت هتل را بر عهده دارد. نیشیاما بر خلاف قدمتش کماکان نو به نظر می‌رسد و اتاق‌های آن به سبک سنتی ژاپن طراحی شده است. ارائه خدمات عالی و وجود چشمه‌های آب گرم فوق‌العاده در این هتل اقامت را برای گردشگران لذت‌بخش‌تر می‌کند. قیمت اتاق در این هتل از شبی 318 دلار آغاز می‌شود.
 

2- اولد بل (Old Bell)  


 این هتل در مامزبری (Malmesbury) انگلستان واقع شده و گفته می‌شود قدیمی‌ترین هتل این کشور است. هتل اولد بل در سال 1220 میلادی نزدیک به هشت قرن پیش ساخته شد. این هتل از طراحی‌های زمان شاه ادوارد و شومینه‌های مخصوص آن زمان برخوردار است. رستوران‌های این مکان نیز بسیار معروف است و با غذاهای انگلیسی لذتی دوچندان برای مسافران این هتل فراهم می‌آید. قیمت اقامت برای هر شب حدود 129 دلار است.
 

3- پلازا (Plaza)  



هتل پلازا در نیویورک آمریکا واقع شده است. این هتل با ارائه خدمات و امکانات عالی از سال 1902 در قلب منهتن جای گرفته و یکی از تاریخی‌ترین هتل‌های جهان به شمار می‌رود. شکل بازسازی‌شده این هتل در بسیاری از فیلم‌ها، سریال‌ها و حتی کارتون‌ها نیز به نمایش درآمده و افراد مشهوری چون بیتل‌ها در آن اقامت داشته‌اند؛ در این هتل مانند یک سوپراستار با شما برخورد می‌کنند. اقامت در هتل پلازا برای یک شب حدود 838 دلار خرج برمی‌دارد. 
 

  4- تاج لیک پالاس (Taj Lake Palace)

 

 
این هتل در اودایپور هند واقع شده است. گفته می‌شود هتل تاج در سال 1743 میلادی ساخته شده و قبلاً اقامتگاه تابستانی خاندان سلطنتی بوده است. نشستن روبه‌روی دریاچه پیچولا (Pichola) در هتلی که به قصری مجلل و سلطنتی می‌ماند بسیار باشکوه است. این هتل ابتدا به این می‌نازد که حدود 300 سال است استخر و سونای مجهز دارد و بعد از آن به سوئیت‌ها و خدمات و امکانات شاهانه خود می‌بالد. فیلم جیمز باند که در سال 1983 ساخته شد در همین قصر فیلمبرداری شده است.
 

5- ویلارد اینترکنتیننتال (Willard InterContinental)

 

 
این هتل در واشینگتن دی‌سی قرار دارد و بیش از 200 سال پیش در سال 1816 ساخته شده است. هتل ویلارد یکی از مجلل‌ترین هتل‌های جهان محسوب می‌شود. این هتل میزبان بسیاری از بزرگان و افراد مشهوری چون آبراهام لینکلن و مارتین لوترکینگ بود. هنوز هم این هتل به خاطر رستوران‌های درجه یک و سوئیت‌های لوکس خود در جهان زبانزد است.
 
خدمات درون اتاق مثل رسیدگی به مو و ناخن‌های مسافران در این هتل انجام می‌شود. هتل ویلارد اینترکنتیننتال تیم چندزبانه‌ای دارد که می‌توانند برای دیدن جاذبه‌های شهر واشینگتن دی‌سی به شما کمک کنند. قیمت هر اتاق در این هتل از شبی 197 دلار آغاز می‌شود.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۹۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا کدام هستند؟؛ رونمایی از نخستین اسکناس طلایی جهان

 سیدسروش طباطبایی‌پور در همشهری آنلاین نوشت: راهول ساگر، بنیانگذار این اسکناس قیمتی، این خبر را با هیجان در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشت؛ خبری که در مدتی کوتاه، ده‌ها میلیون نفر از آن بازدید کردند. البته این اسکناس، بیشتر جنبه یک سوغاتی ارزشمند را دارد و قرار نیست به‌عنوان پول رایج و قانونی رد و بدل شود، اما با گفته ساگر، یاد این سرزمین را در دل مسافران آن تا ابد زنده نگه می‌دارد.

اما خاص‌ترین اسکناس‌ها، برای کدام کشورهاست و کدام ویژگی‌ها، آنها را خاص کرده است؟

دلار عمودی

بیشتر کشور‌های جهان، اسکناس‌های خود را به شکل افقی منتشر کرده‌اند، اما «برمودا»، یکی از کوچک‌ترین کشور‌های جهان در اقیانوس اطلس شمالی است که اسکناس‌های ۲‌دلاری‌اش، عمودی است که بر یک روی آن، مرغی خوشرنگ جا خوش کرده است.


اسکناس پانچ‌شده

«موبوتو سسه سوکو»، دیکتاتور زئیری، بعد از ۳۲سال حکومت در سال‌۱۹۹۷ میلادی سرنگون شد و حکومت جدید که به نام جمهوری دمکراتیک کنگو شناخته می‌شود، از نظر اقتصادی، در شرایطی دشوار قرار گرفت و قرار شد در مدتی کوتاه، از همان اسکناس‌های قبلی استفاده کنند؛ اما چهره دیکتاتور منفورشان را روی اسکناس‌ها، باید چه می‌کردند؟ بهترین راه پانچ این اسکناس‌ها و حذف دیکتاتور بود.


اسکناس ضدآب

اسکناس‌های ۵دلاری استرالیا، قابل شست‌وشوست و تقریبا غیرممکن است پاره شود؛ پس شاید مردم استرالیا، تمیزترین پول جهان را توی جیبشان دارند. شفاف‌بودن بخش‌هایی از این اسکناس، آن را خاص‌تر هم کرده است.


اسکناس محیط‌زیستی

در کشور آفریقای جنوبی، به‌جای تصاویر سیاستمداران، دانشمندان و هنرمندان، طرح‌هایی از شیر، فیل، کرگدن، بوفالو و پلنگ روی برخی از اسکناس‌هایشان نقش بسته و تصویر این حیوان‌های بزرگ، توجه علاقه‌مندان به محیط‌زیست را به‌خود جلب کرده است.


اسکناس دمکراتیک

طرح این اسکناس ۲۵۰ گیلدر هلندی، قبل از انتشار، به همه‌پرسی گذاشته شد و ۹۷‌درصد مردم هلند، آن را پسندیدند؛ اسکناسی با طرح فانوس دریایی و نقشه جهان که به همین دلیل، شاید یکی از محبوب‌ترین اسکناس‌های جهان است.

 

tags # قیمت دلار سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان را ببینید
  • (ویدئو) هنرنمایی یک خواننده خیابانی خارجی با آهنگ قدیمی فرامرز اصلانی
  • کدام کشتی گیران سهمیه المپیک را کسب کردند؟
  • قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان
  • کدام کشور‌ها در کشتی آزاد آسیا سهمیه المپیک گرفتند؟
  • سردار حاجی‌زاده: با تسلیحات قدیمی و توان حداقلی به اسراییل ضربه زدیم
  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا را بشناسید
  • عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا کدام هستند؟؛ رونمایی از نخستین اسکناس طلایی جهان
  • بیشترین شعاع انفجار متعلق به کدام بمب است؟! شعاع انفجار انواع بمب‌های معروف دنیا را ببینید + ویدئو