Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه وبودجه کشور از تخصیص صد در صدی بودجه دانشگاه‌های وزارت علوم تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز بالاترین تخصیص را دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدباقر نوبخت در حاشیه یکصد و دهمین اجلاس سراسری دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشو ر که امروز در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، در جمع خبرنگاران ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت منابع خود را از دو محل تامین می کند نخست از بودجه عمومی هر سال 10 تا 12 هزار میلیارد

تومان منابع کسب می‌کند و بخش دیگر نیز مبالغی است که در ازای ارائه خدمات بیمه ای به دستگاه‌های مختلف دریافت کرده و از آن درآمد برای اداره امور تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: ما هر سال 100درصد بودجه سازمان سلامت را پرداخت می کنیم حتی در برخی سال های گذشه نیز این میزان به 110 درصد به منظور تقویت این سازمان رسید، از آن جایی که برخی از دستگاه هایی که خدمات بیمه ای دریافت ‌می‌کنند، پرداخت های خود را به وقت انجام دهند کمک هایی را می کنیم مثلا ما به تامین اجتماعی که در پرداخت بدهی های خود که دچار مشکل شده بود طی یکی دوسال گذشته کمک‌هایی کرده‌ایم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین تاکید کرد: عدم تعدیه پرداخت‌های سازمان تامین اجتماعی موجب شده بود سازمان بیمه سلامت نیز به رغم این که همه بودجه هایی که از خزانه دریافت می کند مجددا نیازمند منابع بشود ، لذا مجبور شدیم در اقدامی 5000 هزار میلیارد تومان از مطالبات تامین اجتماعی را از طریق اسناد و اوراق مالی پرداخت کنیم مشروط بر این که آنها این رقم را در اختیار بیمه سلامت قرار بدهند و این کار هم‌اکنون در حال انجام است و من امیدوارم با پرداخت صد درصدی که از سوی سازمان برنامه و بودجه دولت و خزانه صورت می گیرد تامین اجتماعی بدهی های خود به دانشگاه های علوم پزشکی بپردازد به نظر می رسد این بار مشکل تقلیل پیدا کند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: این که ما برای راه ها نظیر همین آزادراه تهران ـ شمال که از نظر ایمنی در سطح بالایی قرار دهد و می تواند مرگ و میر را در کشور کاهش دهد ما با اداره راه ها و نیروی انتظامی توافق کردیم که اگر آنها بتوانند کاهش مرگ و میر داشته باشند ما بودجه آنها را اضافه می کنیم اما سرفصل بودجه بهداشت و درمان کشور جدا است و ما در بودجه این بخش آن چه را که اقدام می کنیم یک طرح تحول سلامت را نیز در نظر می گیریم که در سال آینده حداقل 5200 میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته ایم که امیدواریم با مدیریت وزیر بهداشت بتوانیم هم از نظر بالا رفتن سطح بهداشت و درمان و کاهش مرگ و میر خدمات بیشتری را به جامعه ارائه بدهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به ایسنا درخصوص تخصیص بودجه دانشگاه های وابسته به وزارت علوم نیز گفت: قطعا برای دانشگاه های علوم پزشکی بالاترین تخصیص را خواهیم داشت و بودجه تمامی دانشگاه های وزارت علوم نیز به صورت صد درصدی تخصصی خواهد یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بودجه دانشگاه ها محمدباقر نوبخت دانشگاه علوم پزشكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۹۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان

غلامعلی جاودان  رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت افزود: پارسال این طرح در شهر‌های بندرلنگه و حاجی آباد اجرا شد که امیدواریم امسال این طرح به طور کامل در شهر‌های استان اجرا شود.

وی گفت: طرح جامع سلامت در روستا‌های استان اجرا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه افزایش بیمار‌های غیر واگیر از جمله فشار خون افزود: در اجرای طرح سلامت خانواده برای مراقبت از هر دو هزار نفر در حوزه شهری یک مراقب سلامت در نظر گرفته شده است.

جاودان گفت: ایجاد هزار تخت بیمارستانی از دیگر برنامه‌های امسال دانشگاه علوم پزشکی استان است که امیدواریم با حمایت‌های دولت این برنامه اجرایی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی، بیمارستان میناب با ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی و بیمارستان نفت ستاره خلیج فارس با پیشرفت خوبی در حال ساخت است که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

جاودان گفت: در دوسال گذشته از فعالیت تاکنون یک میلیون و ۲۲۰ نفر در بیمارستان‌های استان ۱۰ میلیون خدمات بستری استفاده کردند.

وی افزود: در این مدت ۱۰۰ هزار زایمان در بیمارستان‌های استان انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:۷۰ قلم تجهیزات پزشکی سنگین به ارزش ۶ هزار و ۹۱۸ میلیارد تومان در بیمارستان‌های استان مستقر شده اند.

جاودان افزود: ۹۰ پایگاه اورژانس زمینی، اورژانس هوایی بال ثابت و ۴ فروند اورژانس دریایی در هرمزگان فعال است.

وی گفت: شناور اورژانس دریایی برای جزیره بوموسی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در حال ساخت است که به زودی به بهره برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: برای تجهیز این اورژانس ۲۰ میلیارد تومان نیاز است.

منوچهر کمالی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم در این نشست با اشاره باینکه در استان ۷۳۰ پزشک متخصص داریم، گفت: در استان ۴۵۳ پزشک متخصص کمبود داریم.

حامد فلاح معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیزگفت: داروخانه‌های استان ۳۰ میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه گرمطالبه دارند.

در پایان این نشست از پوستر جشنواره رسانه و سلامت هرمزگان رونمایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم
  • علوم پزشکی قم۴۰۰میلیاردتومان طلب دارد/کمبودهزار نیرو درحوزه سلامت
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان