Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@09:45:21 GMT

تشریح برنامه‌های ایام فاطمیه در حرم مطهر رضوی

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۹۳۵۶

تشریح برنامه‌های ایام فاطمیه در حرم مطهر رضوی

گروه فرهنگی ــ معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه برنامه‌های عزاداری حرم مطهر رضوی در ایام فاطمیه را تشریح کرد. به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسین شریعتی‌نژاد، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: همزمان با ایام فاطمیه در همه رواق‏‌های حرم مطهر رضوی برنامه سخنرانی و مداحی و روضه خوانی دایر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درباره سخنرانان ایام فاطمیه حرم مطهر رضوی عنوان کرد: حجج‌الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی، حاج علی‎اکبری، پناهیان، سالمی و رحیمیان سخنرانانی هستند که در این ایام با موضوعات آیین زندگی در سیره فاطمی، حضرت زهرا(س) و جهاد اقتصادی، ویژگی جامعه صبور و شکور، ولایتمداری در اندیشه فاطمی و جامعه امروز و الگوپذیری از حضرت زهرا(س) در حرم مطهر رضوی به ایراد سخنرانی می‌پردازند.   معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: محوری‌‏ترین برنامه‌‏های حرم در رواق امام خمینی(ره) تدارک دیده شده که نوبت اول از ساعت 10 صبح تا ساعت 13 و نوبت دوم نیز از ساعت 16 تا 20 برگزار می‌‏شود.   وی افزود: در این ایام در همه اماکن حرم مطهر رضوی مراسم عزاداری و مداحی برپا خواهد بود و ذاکران و مداحان خاندان عصمت و طهارت(ع) چون رضا قانع، محسن طاهری، محمد حسین حدادیان، جعفر ملائکه و امیر عارف به مرثیه‏‌سرایی و روضه‌‏خوانی خواهند پرداخت.   برنامه شب و روز شهادت
شریعتی‌نژاد درباره ویژه برنامه شب و روز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: در ویژه برنامه شب شهادت این بانوی بزرگوار که شامگاه سه‌شنبه 8 بهمن‌‏ماه برگزار می‌‏شود، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری به ایراد سخنرانی و در ادامه مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت به مدیحه سرایی و روضه خوانی می‌پردازند.   وی افزود: برنامه روز شهادت نیز چهار‏‌شنبه ساعت 9:45 صبح در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‏‌شود، در این برنامه آیت‌الله سید احمدعلم الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به سخنرانی و مقتل‏خوانی خواهند پرداخت.   معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: ویژه برنامه‌های سخنرانی برای زائران غیرایرانی به زبان‌های «عربی» و «اردو» در رواق‌های «دارالرحمه» و «غدیر» با موضوع تبیین ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا(س) از سوی مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده است.   برگزاری حلقه معرفت

وی از برگزاری بیش از 25 حلقه معرفت در این ایام خبر داد و عنوان کرد: در هفته جاری در اماکن متبرکه حرم رضوی، روزانه بیش از 25 حلقه معرفت ویژه بانوان و آقایان با محوریت معرفت فاطمی برگزار می‌شود.   شریعتی‌نژاد ادامه داد: خانواده‏‌های محترم ضمن زیارت و شرکت در مراسم حرم رضوی می‌‏توانند برای بهره‌مندی کودکان‏شان به پایگاه آداب زیارت شهید هاشمی‏‌نژاد و واحد کبوترانه مراجعه کنند.   وی درخصوص برنامه‌های ویژه بانوان تصریح کرد: در این ایام ویژه برنامه عزاداری فاطمیه برای خواهران تدارک دیده شده که در رواق‌‏های حضرت زهرا(س)، حضرت معصومه(س) و دارالحکمه تا پایان هفته اجرا می‌شود.   معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تأکید کرد: زائرانی که موفق نشدند در این ایام در حرم ثامن‌الائمه(ع) حضور داشته باشند، می‏‌توانند برنامه‌‏های محوری حرم را به صورت زنده از درگاه اینترنتی tv.razavi.ir دنبال کنند. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فرهنگی فاطمیه حرم رضوی شهادت حضرت زهرا رواق قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۹۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت حمزه سیدالشهدا(ع)

مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) و نیز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در صحن و سرای حرم مطهر رضوی با حضور زائران و مجاوران این حرم مطهر برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان نیوز،مراسم شب شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) و نیز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شامگاه سه‌شنبه، 4 اردیبهشت 1403 با قرائت زیارت امین الله توسط مهدی سروری شروع خواهد شد و در ادامه حجت‌الاسلام حسین اسلامی به ایراد سخنرانی و پس از آن رضا نظامی به قرائت دعای توسل خواهد پرداخت.

همچنین مراسم عزاداری روز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) و نیز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد مهدی رجبی در رواق امام خمینی، سخنرانی حجت‌الاسلام سید جواد پنجتنیان در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد و سخنرانی حجت‌الاسلام محمد حسین فرمانبر در رواق دار الحجة(عج) برگزار خواهد شد.

ویژه برنامه های شام شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) و نیز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پس از نماز مغرب و عشا با قرائت زیارت امین الله توسط مهدی سروری آغاز و پس از آن سخنرانی حجت‌الاسلام محمد الهی خراسانی و نیز قرائت زیارت جامعه کبیره با حضور زین‌العابدین غلام در رواق امام خمینی(ره) ویژه زائران و مجاوران حرم مطهر تدارک دیده شده است.

بنابراین گزارش ویژه برنامه وفات حضرت عبد العظیم حسنى(ع) روز سه‌شنبه ساعت 17:00 و چهارشنبه ساعت 10:00 در رواق حضرت معصومه(س) ویژه خواهران برگزار خواهد شد.

 همچنین مجلسی به مناسب این ایام حزن انگیز با عنوان محفل اشک روز چهارشنبه همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر، صحن پیامبر اعظم، خروجی باب الهادی، مسجد صدیقی‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت حمزه سیدالشهدا(ع)
  • تشریح ابعاد پاسخ موشکی و پهبادی ایران در برنامه گفتگوی ویژه خبری
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • اهداء قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی
  • برنامه‌های متنوع دهه کرامت در استان بوشهر برگزار می‌شود
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در آموزش و پرورش فارس
  • ۵۶۰ هزار افطاری ساده و گرم در حرم حضرت معصومه (س) توزیع شد