Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@18:26:32 GMT

کمبود صنایع تبدیلی معضل بخش کشاورزی در خوشاب

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۹۵۸۵

کمبود صنایع تبدیلی معضل بخش کشاورزی در خوشاب

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: این شهرستان یکی از قطب‌های تولید پسته، زیره و گیاهان دارویی خراسان رضوی است که ایجاد واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی توسعه اقتصادی شهرستان را شتاب می‌بخشد و همچنین کمبود صنایع تبدیلی یکی از مشکلات بخش کشاورزی خوشاب به شمار می‌رود.

ابراهیم رودسرابی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: شهرستان خوشاب با ۱۱ هزار هکتار باغ پسته از نظر سطح زیر کشت رتبه دوم را در خراسان رضوی دارد که امسال بیش از 20 هزار تن پسته از هشت هزار هکتار باغ بارور این شهرستان برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب افزود: خوشاب در حوزه کشاورزی به ویژه تولید پسته از ظرفیت اشتغال‌زایی بالایی برخوردار است به طوری که با جذب سرمایه‌گذار و حضور بخش خصوصی می‌تواند به قطب پسته استان تبدیل شود.

وی اظهار کرد: یکی از معضلات بخش کشاورزی خوشاب خام فروشی محصولات تولیدی است، که در صورت فرآوری محصولات فعالیت دلالان محدود و سود مناسبی نصیب کشاورزان می‌شود.

وی با بیان اینکه کمبود صنایع تبدیلی یکی از مشکلات بخش کشاورزی خوشاب است، افزود: این شهرستان از قطب‌های تولید پسته خراسان رضوی است که سرمایه‌گذاری در صنایع فرآوری این محصول یکی از اولویت‌ها به شمار می‌رود.

رودسرابی با اشاره به محدودیت واحدهای فرآوری پسته در خوشاب ادامه داد: بخشی از پسته شهرستان به صورت غیرفرآوری از این شهرستان خارج می‌شود که در صورت سرمایه‌گذاری در این حوزه پتانسیل تبدیل شدن به قطب پسته استان وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب مطرح کرد: پسته یک  امتیاز تجاری و برند برای توسعه این شهرستان است که با ایجاد بازار بورس محصولات کشاورزی، فرآوری و بسته‌بندی آن زمینه صادرات بیشتر و ارزآوری برای کشور و شهرستان را به ارمغان می‌آورد.

فقدان فرآوری و صنایع بسته‌بندی مشکل تولیدکنندگان گیاهان دارویی

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب در ادامه افزود: در سال‌های اخیر با توجه به شرایط اقلیمی و استفاده بهینه از منابع آبی کشت گیاهان دارویی کم آب طلب نظیر گل محمدی، زیره، چای ترش در سطح شهرستان افزایش یافته است.

رودسرابی عنوان کرد: محصولاتی چون زیره سبز، زعفران، گل محمدی، گل گاو زبان، آویشن، چای ترش و کدو پوست کاغذی از محصولات مهم در حوزه گیاهان دارویی خوشاب هستند.

وی گفت: فقدان واحدهای فرآوری و صنایع بسته‌بندی از مشکلات تولیدکنندگان گیاهان دارویی در خوشاب است که از سرمایه‌گذاران در این حوزه با ارائه تسهیلات مناسب حمایت می‌شود.

 شهرستان خوشاب دارای ۳۶ هزار هکتار کشتزار و باغات است. گندم، جو، زیره، پسته،  انگور و خربزه بخشی از محصولات مهم آن به شمار می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صنايع تبديلي کشاورزی خوشاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۹۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مدیران و به‌ویژه تیم اقتصادی استان اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند و این یک شعار نیست و در این زمینه تمام تلاش‌ها برای روان‌سازی و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان، امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان با اشاره به ثبات امنیت در آذربایجان غربی اظهار کرد: اکنون به برکت اقتدار جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان غربی یکی از استان‌های امن کشور است و این امنیت موجب شده در سال‌های اخیر و به ویژه در دولت سیزدهم میل به سرمایه‌گذاری در استان افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف افزود: با توجه به درآمد سرانه کم مردم استان و همچنین کم بودن ارزش افزوده تولیدات استان، اولویت‌ها و برنامه‌های سرمایه‌گذاری استان به سمت فرآوری محصولات تولیدی برنامه‌ریزی می‌شود و در این زمینه اجرای طرح‌ها در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی و همچنین محصولات معدنی در اولویت برنامه‌های سرمایه‌گذاری قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای فرآوری محصولات معدنی و کشاورزی ضمن افزایش ارزش افزوده تولیدات محصولات استان و ایجاد فرصت‌های اشتغال، از خام‌فروشی محصولات تولیدی نیز جلوگیری خواهد شد.

معتمدیان موقعیت خاص جغرافیایی استان، زمین‌های حاصلخیز، آب مناسب و امنیت پایدار را از جمله مزیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از منابع آبی استان در بخش کشاورزی استفاده می‌شود، نیازمند بهره‌وری در حوزه کشاورزی هستیم و در این زمینه مردم استان و کشاورزان نیز آماده همکاری در اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و به‌ویژه تغییر الگوی کشت هستند.

وی با اشاره به الگوی موفق کاشت گردو در زمین یکپارچه در شمال استان که در نوع خود در خاورمیانه بی‌نظیر است، اظهار داشت: این الگوی موفق می‌تواند در ترویج تغییر الگوی کشت محصولات کم آب‌بر به جای محصولات پر آب‌بر از جمله سیب در بین باغداران استان بسیار مؤثر باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه معدنی نیز گفت: با توجه به ظرفیت‌های منحصربه‌فرد استان در حوزه معدنی، از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند که توانایی مالی، دانش و تخصص در این حوزه را دارند، برای حضور در استان و سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری محصولات معدنی دعوت می‌کنیم.

معتمدیان حوزه خودروسازی را نیز از دیگر ظرفیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری دانست و افزود: سرمایه‌گذاران علاقمند نیز می‌توانند در این حوزه در استان فعالیت کنند و استان آماده حمایت و همکاری در این زمینه با سرمایه‌گذاران است.

کد خبر 747567

دیگر خبرها

  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی در هرمزگان
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان