Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@00:34:58 GMT

زاینده‌رود خشک کانون گرد و غبار می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۹۶۴۴

زاینده‌رود خشک کانون گرد و غبار می‌شود

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان گفت: قطع و وصل جریان آب در رودخانه باعث فرونشست زمین شده و یکی از کانون های گرد و غبار کشور، محور زاینده رود در زمانی است که خشک باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور شیشه فروش صبح امروز، دوشنبه _هفتم دی‌ماه_ در نشست خبری در تشریح گزارش پروژه‌های عمرانی ویژه دهه فجر سال ۹۸، اظهار کرد: ۳۴۱ پروژه در حوزه پیشگیری از سیل، خشکسالی، تامین برق اضطراری و آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد تومان در دهه فجر سال ۹۸، افتتاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بهمن ماه امسال نسبت به میانگین بلند مدت بسیار سردتر بوده و پیش بینی شده که در دوره‌های خشکسالی، ۱۰ یا ۲۰ دقیقه بارش موجب وقوع سیل شود و برای آمادگی در مقابل سیل در بازه زمانی فروردین ماه امسال، ادارات و سازمان‌ها را در حالت آماده باش قرار داده ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به کاهش دمای هوا در روزهای اخیر، خاطر نشان کرد: شرایط سردی هوا باعث شده تامین گاز برای مناطق شمال کشور، با  مشکلاتی مواجه شود و باید صرفه جویی در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطر نشان کرد: ۷۵ درصد مصرف گاز در زمستان در خانه‌ها استفاده می‌شود و هرکس دمای خانه خود را یک درجه کاهش دهد، نقش مهمی در گازرسانی به مردم مناطق شمالی کشور خواهد داشت؛ به همه ادارت دستور داده ایم که یک ساعت پیش و یک ساعت پس از ساعت اداری باید دستگاه‌های گرمایشی خود را خاموش کنند.

شیشه فروش اضافه کرد: قطع و وصل جریان آب در رودخانه باعث فرونشست زمین شده و یکی از کانون های گرد و غبار در کشور، محور زاینده رود در زمانی است که خشک باشد.

کاهش ۴۲ درصدی حوادث نسبت به سال گذشته

وی ادامه داد: قانون مدیریت بحران امسال در کشور تصویب شده و این قانون ۲۶ تکلیف را برای هر دستگاه مشخص کرده و اعلام کرده که باید برای همه بحران‌ها، پیشگیری لازم توسط دستگاه های مرتبط صورت بگیرد. آمار حوادث نسبت به سال گذشته و بر اساس گزارش شهرداری ها، ۴۲ درصد در استان اصفهان کاهش یافته است.

کد خبر 407736

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شیشه فروش بحران آب ستاد مدیریت بحران بحران کم آبی مدیریت بحران بحران بحران خشکسالی ستاد بحران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۹۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ر حاشیه جلسه بررسی آسیب‌های وارد شده به شهرستان کاشان ناشی از سیلاب روز گذشته گفت:به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، جهاد کشاورزی و شهرداری‌ها اعلام شد که ارزیابی خسارت را انجام دهند، دستگاه‌های یادشده در مدت سه روز باید ارزیابی خود را ارائه کنند.

منصور شیشه فروش  افزود: عوامل امدادی ازجمله شهرداری، آتش نشانی، هلال احمر، نیروی انتظامی، آب و فاضلاب و تیم‌های مدیریت بحران در مناطق و دهیاری‌ها فعال بودند و از روز گذشته ۴ اردیبهشت تا پایان صبح امروز شبانه روزی خدمت رسانی کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد:تخلیه آب از منازل مسکونی، معابر و مسیل‌ها در حال انجام است، باید علت بروز حادثه ریشه یابی شود تا از بروز حادثه‌های مشابه جلوگیری کنیم، این منطقه نیمه خشک و خشک و مستعد سیلاب است و شهرداری‌ها باید طرح جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی را تهیه کرده و سیل بند‌ها تقویت شود و مسیل‌ها و آبراهه‌ها بازگشایی شود.

شیشه فروش گفت:در بحث جبران خسارت در بخش کشاورزی سیاست دولت این است که بیمه باید پرداخت کند چراکه سال گذشته هزارو۸۰۰ میلیارد ریال غرامت بیمه کشاورزی در استان اصفهان پرداخت شد.

او افزود: صندوق خسارت ساختمان‌ها از حوادث طبیعی در کشور تاسیس شده و بنیاد مسکن موظف شد خانه‌های مسکونی که خسارت دیده اند را ثبت سامانه کرده تا صندوق یادشده جبران خسارت کند.

شیشه فروش تصریح کرد: در خصوص خسارت‌های وارد شده به تاسیسات زیربنایی اداره کل راه و شهرسازی موظف شد بازسازی مسیر‌ها و راه‌ها را انجام دهد و خسارت‌ها به زیرساخت‌های شهری و روستایی را جمع بندی کند تا از منابع اعتباری دولت جبران خسارت شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: بسته بودن مسیر طبیعی رودخانه‌ها از عوامل تشدید سیل است، با ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها باید مقابله شود در مسیر رودخانه‌های گازرگاه و حیدر کاشان تصرفاتی در حریم رودخانه انجام شده و باید در ارزیابی تیم‌های ارزیاب تتاثیر این ساخت و ساز‌ها در تشدید سیل بررسی شود.

شیشه فروش گفت: اداره کل آب منطقه‌ای در استان و اداره امور آب در سطح شهرستان‌ها باید ساماندهی رودخانه‌ها را انجام دهد.

منبع : ایرنا



وی اظهار کرد: بارش‌های رگباری باران در مقطع کوتاه موجب شد سیلاب و گل و لای از چند حوزه رودخانه‌ای کاشان فعال شود و مسیر رودخانه‌های حیدر و گازرگاه به شکل خاص فعال و از حوزه آبریز قهرود و جوینان و حوزه آبریز پایین دست «دره» سیلاب وارد و در بلوار امام رضا (ع) و محله گازرگاه فین بزرگ و یزدآباد آب جاری شد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • آخرین وضعیت بارش‌ها، سیلاب و آب‌گرفتگی در اصفهان / تداوم بارش‌ها در استان
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس
  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!
  • مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)
  • آماده‌باش مدیریت بحران اصفهان در پی صدور هشدار هواشناسی
  • آماده باش تیم‌های امدادی اصفهان تا روز چهارشنبه