Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@02:22:39 GMT

آغاز فعالیت صندوق ضمانت تسهیلات مددجویان

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۹۷۰۱

آغاز فعالیت صندوق ضمانت تسهیلات مددجویان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری امروز در خصوص بودجه اشتغال این نهاد اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۵,۵۰۰ میلیارد تومان مجموعه درآمد طرح‌های جاری کمیته امداد بوده درحالی‌که کل مستمری و یارانه و کمک معیشتی که به دو میلیون و ۱۰۰ هزار خانواده پرداخت شده، ۵,۹۰۰ میلیارد تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال جاری درآمد حاصل از طرح‌های جاری با افزایش چشمگیری مواجه شده که اعلام خواهیم کرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در سال ۹۸ برای ایجاد ۱۷۰ فرصت شغلی برنامه‌ریزی کرده‌ایم، گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، تکلیف کمیته امداد، ایجاد ۷۰ هزار فرصت شغلی بوده است و ما ۱۰۰ هزار طرح پیش از تکلیف خود در دستور کار داریم.

عبدالملکی با اشاره به اینکه تا پایان دی ماه ۹۸، ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی اجرایی شده است، افزود: ۱۱۳ هزار فرصت شغلی نیز از طریق کاریابی‌ها ایجاد شده که ۱۵ هزار و ۵۴۵ مورد ثبت شده است.

وی گفت: میزان تسهیلات بانکی در ۱۰ ماهه اول امسال ۳۳۰۰ میلیارد تومان بوده که به طور میانگین برای هر شغل ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان سرمایه‌گذاری شده و تا پایان سال ۲۵۰۰ میلیارد تومان پرونده آماده در شبکه بانکی کشور داریم که برای حدود ۱۰۰ هزار فرصت شغلی هزینه می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: اگر شبکه بانکی بر اساس قانونی که ۳,۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده تا پایان سال به ما پرداخت کند، می‌توانیم به تعهدات خود برای ایجاد اشتغال عمل کنیم.

عبدالملکی با تأکید بر اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان نیز از طریق صندوق امداد ولایت برای ایجاد اشتغال هزینه می‌شود، گفت: ۱,۵۰۰ میلیارد تومان نیز از قانون توسعه روستایی و عشایر در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: سهم استان‌ها در استفاده از تسهیلات بانکی در سال جاری متفاوت بوده اما تاکنون استان تهران ۲۰۱ میلیارد تومان تسهیلات استفاده کرده که یک‌سوم تعهدات بوده است و امیدواریم همانند سال گذشته بانک‌ها همکاری لازم را در ماه‌های پایانی سال داشته باشند چرا که تسهیلات امداد از مهرماه اجرایی می‌شود و معمولاً در ماه‌های آخر سال، پرداخت تسهیلات تصاعدی افزایش می‌یابد. همچنین ۶ ماهه ابتدایی سال نیز برای پرونده‌سازی و اقدامات دیگر صرف می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص تأمین تضامین بانکی برای مددجویان نیز اظهار داشت: اقشار کمیته امداد، اقشار ضعیفی هستند و شاید نتوانند از عهده تأمین تضامین بانکی خود بربیایند، به همین دلیل در مذاکرات انجام شده با بانک مرکزی و سایر بانک‌ها تفاهمنامه‌ای امضا شده به طوری که آنها تضامین را تسهیل کنند. در حال حاضر برای ۵۰ میلیون نفر، تعداد ضامن‌ها را به دو نفر رسانده‌ایم.

عبدالملکی با اشاره به عدم نرخ بازپرداخت اقساط مددجویان کمتر از یک درصد است، گفت: به دو دلیل عدم بازپرداخت تسهیلات مددجویان بسیار کمتر از سایرین است که یکی از آنها اخلاق‌مداری و دیگری، کارشناسی شدن طرح‌های مددجویان است.

وی گفت: از سه هفته پیش، حساب ضمانت تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه امداد را ایجاد کردیم و در فاز اول، ضمانت پرداخت وام به زنان سرپرست خانوار انجام می‌شود و فعلاً برای کل کشور ۳۰۰ میلیارد تومان صدور ضمانت نامه بانکی تعریف کرده‌ایم و در فاز بعد نیز به مرور سایر اقشار تحت حمایت، مشمول استفاده از این صندوق ضمانت تسهیلات می‌شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: از سوی کمیته امداد ۳۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تا ۱۰ برابر آن ضمانت نامه صادر می‌کنیم و در صورتی که هر یک از نهادهای دیگر نیز همکاری کنند، می‌توانیم تعداد ضمانت نامه‌ها را افزایش دهیم.

عبدالملکی بیان کرد: نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر به استان کردستان، ۵ میلیارد تومان و استان سیستان و بلوچستان نیز ۲۰ میلیارد تومان به صندوق تسهیلات استان کمک کرده که امیدواریم سایر نهادها نیز به مرور وارد شوند.

وی در خصوص اقدامات کمیته امداد برای سیل‌زدگان نیز گفت: برای استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان ۴۰ درصد خسارت این افراد را به صورت بلاعوض تأمین کردیم و همچنین طرح‌هایی که بیمه بودند نیز بیمه خسارت را تقبل کرد..

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: همچنین بر اساس مذاکره با برخی دستگاه‌های دیگر مانند ستاد اجرایی و آستان قدس رضوی، قرار است میزان کمک‌ها به سیل‌زدگان این استان‌ها بیشتر شود. همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه برای احیای طرح‌هایی که متوقف شده در استان‌های سیل زده نیز در دستور کار قرار گرفته به طوری که به ازای هر شغل ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود و ما این اجازه را به این سه استان دادیم که بدون در نظر گرفتن سقف، تسهیلات پرداخت شود.

عبدالملکی ادامه داد: همچنین برای استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان نیز تعاملات لازم با ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، آستان قدس رضوی، بسیج سازندگی، سازمان تبلیغات، بنیاد علوی و … انجام شد و برنامه‌ای برای این استان‌ها با کمک سازمان‌های عنوان شده در دستور کار قرار گرفت که از طریق هم‌افزایی منابع در چارچوب ضوابط مشخص هر دستگاه، برنامه‌ها اجرایی می‌شود و کارگروهی در این خصوص تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: به استان‌های سیل‌زده ۱,۵۰۰ میلیارد تومان با سود ۴ درصد تسهیلات قرض‌الحسنه اختصاص می‌یابد که کمیته امداد ۱,۰۰۰ میلیارد تومان آن را پرداخت می‌کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار طرح آسیب‌زده در استان‌های سیل‌زده داریم، افزود: با کمک دولت و سایر منابع ظرف امسال و سال آینده طرح‌های موجود در این استان‌ها را احیا خواهیم کرد.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: سایتی با عنوان «کارستون» آماده است که طرح‌های کارآفرینان در استان‌های سیل‌زده را برای ایجاد شغل جدید ثبت کند و ایده‌های آنها را بگیرد.

ادامه دارد...

کد خبر 4836432 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: حجت الله عبدالملکی کمیته امداد امام خمینی مناطق سیل زده کشور مددجویان کمیته امداد شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران بارش برف محسن هاشمی مناطق سیل زده کشور کمیته امداد امام خمینی سیدابراهیم رئیسی سیل سیستان و بلوچستان محسن حاجی میرزایی آلودگی هوا سازمان تامین اجتماعی تعطیلی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان، از پرداخت ۹۹۲ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در سال ۱۴۰۲ خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، عیسی بابائی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 83 هزار و 424 خانواده نیازمند تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، اظهارداشت: در سال 1402 برای 78 هزار و 318 خانوار، مبلغ 992 میلیارد و 925 میلیون تومان کمک معیشت پرداخت شده است.

وی با اشاره به افزایش 40 درصدی مستمری مددجویان نسبت به سال گذشته، افزود: یکی از اولویت‌های اصلی در خدمت‌رسانی از سوی این نهاد، تامین حداقل نیازهای معیشتی خانواده هاست که براین اساس میانگین ماهیانه 77 میلیارد تومان در قالب کمک معیشت به حساب مددجویان استان واریز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان تصریح کرد: سرانه مستمری خانواده های یک‌نفره 770 هزارتومان، دونفره یک‌میلیون و 90 هزارتومان، سه نفره یک‌میلیون و525 هزارتومان، چهارنفره یک میلیون و960 هزارتومان و پنج نفره و بیشتر 2 میلیون و410 هزارتومان است که به صورت ماهانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

بابائی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور گفت: کمیته امداد، برای کمک و یاری رساندن در امر معاش نیازمندان در شرایط موجود، علاوه بر پرداخت مستمری به آنها، خدمات حمایتی، درمانی، فرهنگی، ساخت و تعمیر مسکن، کمک هزینه جهیزیه و تسهیلات قرض‌الحسنه و اشتغال‌زایی نیز به اقشار آسیب‌پذیر متناسب با نیازشان ارائه می‌دهد، تا گره‌گشای مشکلات آنان باشد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه امداد هوشمند با هدف ارائه  خدمات مطلوب و آسانتر به جامعه ی هدف خود گفت: با راه‌اندازی این سامانه، دیگر نیازی به مراجعه حضوری افراد به دفاتر امداد نیست.

انتهای پیام/581

دیگر خبرها

  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • ۷۳۸ واحد مسکن مددجویی به ولی نعمتان کمیته امداد در کردستان واگذار شد
  • واگذاری بیش از چهار هزار واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سیستان و بلوچستان
  • ۲۱۰۶ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد گلستان واگذار شد
  • واگذاری بیش از هزار واحد مسکن روستایی به مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • افزایش تسهیلات بنیاد مسکن برای مددجویان خراسان شمالی