Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  فرماندار میرجاوه در جلسه ستاد برنامه ریزی یوم الله دهه فجر این شهرستان مرزی با تاکید بر این مطلب، گفت: باید کاری کنیم که نسل سوم از این نعمت الهی بی بهره نباشند.

امیریان با بیان این که انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها متمایز است، افزود: ضروری است برنامه‌های دهه مبارک فجر در شان و منزلت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در دهه فجر امسال، علاوه بر برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری، ۳۲ طرح با اعتبار بیش ازهفت میلیارد ریال در بخش‌های کشاورزی، برق رسانی و عمرانی در سطح شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

انتها پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۰۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های حوزه هنری باید زیست بوم محور باشد

هفته هنر انقلاب اسلامی مزین به نام شهید "سید مرتضی آوینی" است، زیرا آن شهید تلاش کرد که با هنر و کلامش، اندیشه و فلسفه وجودی دین، هنر و به وجود آمدن انسان را نشان دهد و حرکت انقلابی را در دنیای هنر، ایجاد کند و به یادگار بگذارد.

امروز نگاه حوزه هنری انقلاب اسلامی معطوف به تمرکزگرایی از مرکز است و بر اساس زیست بوم و فرهنگ آن استان، جریان هنر انقلاب اسلامی را پایه ریزی می‌کند حوزه هنری قزوین توانسته در این راستا گام بردارد تا پایگاه خوبی برای هنرمندان باشد.

امامقلی رئیس حوزه هنری قزوین گفت: حوزه هنری از ابتدای دوران تحولی به تدوین زیست بوم اقدام نمود که مشتمل بر ۲۴ سوال بود. آنچه که در استان قزوین در حال اتفاق افتادن است تا اهداف قابل دستیابی جزو این سوالات بود. این سند در اختیار نهاد‌های هنری از جمله صداوسیما قرار گرفت.

امامقلی افزود: هنر پیشران پیشرفت یکی از چشم انداز‌های این سند است که استان قزوین ویژگی‌های خاصی دارد. از بعد ضعف و قدرت در این سند دقت شده است. تولید مستند با عنوان نواحی منفصل شهری و شهر مهرگان در دستور کار قرار دارد. مستند کوتاه در خصوص سایت پسماند محمدآباد و سایر مستند‌هایی که با نگاه‌های ناظر به حکمرانی در حال تولید است.

رئیس حوزه هنری گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی امروز به عنوان پرچمدار هنر انقلاب اسلامی ایفای نقش می‌کند و هر جایی که جریان انقلابی وجود داشته باشد یا قرار است که به وجود بیاید، حوزه هنری باید پیشگام باشد.

وی افزود: یکی از مشکلات استان موضوع سهم استان از زیرساخت‌های هنری از جمله سینما، گالری‌ها و سالن‌های نمایش است و ضروری است که نگاه ویژه‌ای به مقوله زیرساخت‌های هنری در استان انجام و یک جریان سازی در راستای نگاه به مراکز فرهنگی به ویژه ورود بخش خصوصی به حوزه زیرساخت‌های هنری شکل گیرد.

رئیس حوزه هنری گفت: کمبود صندلی مابه ازای سرانه جمعیت استان قزوین را تبدیل به یکی از استان‌های محروم کرده است. دو سالن سینما با صندلی‌های فرسوده نیاز به بازسازی جدی دارد. با رایزنی‌های انجام شده بناست که از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری اعتباراتی اختصاص دارد، اما نیاز به تصمیمات سخت دارد. نسبت زیرساخت‌های استان در زمینه فرهنگ و هنر ناعادلانه است.

وی بیان کرد: تنها گالری نگارخانه استان در حوزه هنری همیشه فعال است، اما با توجه به کمبود جا، هنرمندان برای استفاده از آن در نوبت قرار می‌گیرند. آنچه از نان شب برای فرهنگ و هنر استان لازم است فکرافزار و نرم افزار در این زمینه است. اگر بخواهیم مثلا هنرمند خوشنویس را به تعداد دوبرابر برسانیم متاسفانه باید بگوییم که جزیره‌ای تصمیم گرفته می‌شود. کل بودجه فرهنگی استان ۷۰۰ میلیارد تومان است که اعتبار اختصاصی به برای حوزه هنری سه میلیارد تومان است که تقریبا حدود نیم درصد را شامل می‌شود.

امامقلی گفت: ستاد وقتی به استان منتقل می‌شود احتمال تصویب و اجرای سوژه‌ها بیشتر می‌شود. برای برداشتن قدم‌های بلند اعتبارات بسیار کم است مگر اینکه بازرگانان، اتاق بازرگانی و شهرک‌های صنعتی پای کار بیایند.

رئیس حوزه هنری گفت: موسیقی یکی از هنر‌های بسیار مهم در عرصه انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و از آنجایی که جوانان گرایش بسیار فراوانی به آن دارند، اگر بتوان برای آن برنامه‌ریزی مناسبی شود به طور قطع اثرات و ثمرات مفیدی بر جای می‌گذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پایان برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در ورامین 
  • برنامه‌های حوزه هنری باید زیست بوم محور باشد
  • برگزاری رویداد بهار هنر انقلاب در آذرشهر
  • مسعود نجابتی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی انتخاب شد
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • رویداد هنری "بهار هنر انقلاب" در آذرشهر
  • تلاش جهادی نیرو‌های صداوسیمای کیش در انعکاس چهره کیش
  • معرفی چهره‌های هنرمند شهرستان آباده
  • برنامه‌ اصلی منطقه آزاد چابهار بهره‌مندی از ظرفیت تخصصی دانشگاه‌های فعال است
  • افتتاح طرح هادی روستای لارک